תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • דאצ'יה
  • דאצ'יה דאסטר
  • דאצ'יה דאסטר תכבוש את הפייקס-פיק

    דאצ'יה דאסטר

    דאצ'יה מתכוונת לכבוש את פסגת הפייקס-פיק עם דאסטר שהושתל בו מנוע של ניסאן GT-R. יהיה מעניין בדרך לפסגה.

    • 28-05-2011
    • מאת: מערכת CarsForum

    זוכרים את תחרות הפייקס פיק? בסוף יוני, בעוד קצת פחות מחודש, תתחדש התחרות והפעם עם משתתפת מעניינת מבית דאצ'יה, הדסאטר. בימים כתיקונם מדובר בקרוסאובר קטן ותמים למראה, המבוסס על פלטפורמה המשותפת גם לרנו ולניסאן (ומשמשת בין היתר גם הדאצ'יה לוגאן MCV ששווק בישראל למשך תקופה קצרה). אבל כדי לכבוש את הפייקס-פיק ולשבור את השיא הקודם שקבע נוביהרו טאגי'מה בשנת 2007 צריך קצת יותר מזה. לשם כך חברו לדאצ'יה גם רנו-ספורט, ניסאן ונהג המרוצים ג'אן פיליפ דיירוט. התוצאה היא רכב אחד יוצא דופן, דאצ'יה דאסטר No Limit.

    דאצ'יה דאסטר

    המנוע הושאל ממכונית העל GT-R של ניסאן - V6 בנפח 3.8 ליטרים. הוא עבר מקצה שיפורים נרחב כדי שיתאים לגבהים בהם נערך המרוץ ועל הדרך הועלה הספקו המרבי מ-530 כוחות סוס צנועים ל-850 כוחות סוס צנועים קצת פחות. תיבת ההילוכים המקורית הוחלפה בתיבה חדשה, סיקוונסית בעלת 6 יחסי העברה, שנבנתה במיוחד לטובת המשימה. הספויילרים והגג המעוגל אולי נראים מצחיק, אבל בדאצ'יה מספרים שהם תוצאה של ניסויים ארוכים במנהרת רוח.

    דאצ'יה דאסטר

    ב-26 ביוני יתחרה ג'אן פיליפ דיירוט עם הדאצ'יה בקטגוריה הפתוחה וינסה לשבור את השיא הקודם, שעומד על 10 דקות ו-1.42 שניות. אורכו של מסלול הפייקס-פיק כ-20 קילומטרים, במהלכם מטפסים המתחרים מגובה התחלתי של 2,860 מטרים לגובה סופי של כ-4,300 מטרים. "תחרות הפייקס פיק היא התחרות היחידה בה צריך לנהוג מפלצת כמו זו ולעשות דריפטים במהירות של 200 קמ"ש, במסלול שמשלב אספלט ושבילים לא סלולים. אין עוד ספורט מוטורי בו מכוניות כאלו מותרות לשימוש" - אמר דיירוט. ולנו נותר לאחל לבחור הצלחה.

    דאצ'יה דאסטר

    dddd