אתם לא באמת צריכים הקדמה על מה ומי זה טויוטה לנד קרוזר, נכון? יופי. אז בואו נתקדם.
יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, משיקה את מתיחת הפנים של הלנד קרוזר. הדור הנוכחי של הלנד קרוזר נמכר בישראל מאז 2010, וזו מתיחת הפנים השלישית שלו. היא מביאה איתה כמה שדרוגים מאוד מעניינים, בהם כאלה שיגרמו לו להרגיש הרבה יותר תואם למחיר שלו גם על הכביש, ולא רק בשטח כפי שהיה עד היום.
אחד השינויים המשמעותיים ביותר הוא המנוע, אותו חולק הלנד קרוזר עם טויוטה היילקס שיואב שלנו בחן בבלוג שלו. מבחינת נפח, זה של המנוע החדש הוא 2.8 ליטר, בדיוק כמו של קודמו. אך המנוע החדש עבר מקצה שיפורים משמעותי שהעלה את ההספק שלו ב-27 כ"ס ל-204 בסך הכל. גם המומנט שופר והמומנט המרבי עומד כעת על 51 קג"מ. התוצאה היא שיפור של לא פחות מ-2.8 שניות בזמן המיאוץ למאה קמ"ש שקוזז ל-9.9 שניות ומהירות מרבית של 175 קמ"ש (ללא שינוי). צריכת הדלק הממוצעת עומדת על בין 12.8 ק"מ לליטר בדגם הקצר, 12.5 בדגם הארוך בגרסאות TS, סלקט ולקשרי, ו-12 ק"מ לליטר בדגם ארוך לימיטד ולימיטד סהרה.
בנוסף למנוע, גם מערך הבטיחות האקטיבית קיבל שדרוג משמעותי, בעיקר בזמינות, שכן הוא יכלל מעתה כסטנדרט בכל רמות הגימור מלבד גרסת 7 המקומות הבסיסית (TS), שתמשיך להסתפק במערכת של מובילאיי. מערך הבטיחות האקטיבית כולל בלימת חירום עם זיהוי הולכי רגל ובשעות היום גם זיהוי דו"ג, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, אורות גבוהים אוטומטיים וזיהוי תמרורים.
השינוי האחרון פחות משמעותי אבל עדיין ישפר את החיים שלכם משמעותית כשאתם לא לועסים בולדרים במדבר - מערכת מולטימדיה עם מסך 9 אינץ' (8 בדגם הקודם) שכוללת שיקוף טלפון מלא (אנדרואיד ואפל). המערכת החדשה מגיעה יחד עם מערכת סטריאו משודרגת עם 8 רמקולים (6 בדגם היוצא), אך היא לא תגיע בדגם TS הבסיסי שיסתפק – באופן מאוד מוזר למכונית שעולה מעל 300 אלף שקלים בשנת 2020 – במערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם מערכת סטריאו בסיסית יותר. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.
טויוטה לנד קרוזר – גרסאות ומחירים:
לקשרי קצר: 314,000 ₪.
TS ארוך 7 מושבים: 330,000 ₪
לקשרי ארוך 5 מושבים: 370,000 ₪
סלקט ארוך 7 מושבים: 370,000 ₪
לקשרי ארוך 7 מושבים: 395,000 ₪
לימיטד ארוך 7 מושבים: 410,000 ₪
לימיטד סהרה ארוך 7 מושבים: 430,000 ₪