תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סובארו
  • סובארו איוולטיס בישראל

    סובארו

    סובארו איוולטיס, הידוע כ"אסנט" בצפון אמריקה, נוחת בישראל על 7 ו-8 מושביו בשתי גרסאות ומחירים של 300 ו-330 אלף שקלים

    • 03-11-2020
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    סובארו עצמה, כמו גם סמלת היבואנית שלה, לא רואות באיוולטיס (Evoltis) החדש את היורש הישיר לטריבקה, ששווקה כאן לפני כעשור כשחקנית של המותג בפלח השבעה מושבים. והאמת היא שאפשר להבין אותן, את שתיהן – גם סובארו וגם סמלת. אז כמובן שאנחנו נעשה בדיוק את ההפך ונדבר קודם כל על הטריבקה.

    הטריבקה הייתה הניסיון הראשון של סובארו להציג רכב גדול. אחרי שהשתעשעה עם פחות או יותר כל קטגוריה שידועה לאדם – טנדרים, רכבי שטח, סטיישנים, מכוניות ספורט, רפליקות ראלי, וכמובן כל הדברים הרגילים, היא החליטה לנסות גם לייצר רכב שיהיה אח גדול לפורסטר, לאנשים שצריכים עוד מושבים או תא מטען גדול יותר. אבל הטריבקה הייתה עוף מוזר שנועד לכשלון. במקום לשחק על החוזקות של המותג – היסטוריית ראלי עטורת שבחים, יכולות שטח גבוהות מהממוצע, ומוניטין של רכבים פרקטיים, תועלתניים, ועמידים – הטריבקה עוצבה כדי לחגוג את ההישגים של חברת האם, פוג'י, בתחום התעופה ויועדה להיות משנע אנשים סתמי וחסר ייחוד.

    לא מפתיע, אם כן, שהיא נחלה כשלון מסחרי כל כך חרוץ (פחות מ-80 אלף מכירות בצפון אמריקה בכל שנות הייצור) שהיא עברה מתיחת פנים משמעותית כבר בשנה השנייה לחייה, וייצורה הופסק לחלוטין אחרי שבע שנים בלבד מבלי להציג יורשת ישירה.

    סובארו איוולטיס

    עם האסנט, שהוצגה לראשונה לפני שנתיים, נראה שסובארו הוציאו מהבוידעם את כל רשימת הלקחים שהופקו מהטריבקה ופשוט ייצרו פורסטר גדול יותר. הגיוני בסך הכול. יש לכם רכב שאנשים מתים עליו, הוא להיט מכירות היסטרי שעובד מדהים בלי להרפות כבר איזה 400 שנה. איך האמריקאים אומרים – אם זה לא שבור, אל תתקן את זה. פשוט תוסיף לזה שנים-שלושה מושבים, כמה אינצ'ים באורך, וסגור את הפינה.

    וזה בדיוק מה שאנחנו מקבלים כאן תחת השם איוולטיס (השם אסנט שמור ע"י חברות אחרות מחוץ לצפון אמריקה אז סובארו נאלצה להיות יצירתית בנושא הזה). מדובר על מכונית גדולה למדי – 5 מטרים לאורך ו-1.93 מ' לרוחב, בסיס גלגלים של 2.89 מ', גובה של 182 ס"מ, מרווח גחון של 22 ס"מ ותא מטען של 500 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש. סובארו ישראל מציגה את הרכב כ"לא עוד קרוסאובר 5+2 כמו כל האחרים", והוא אכן אינו כזה.

    סובארו איוולטיס

    האיוולטיס לא מתחרה ביונדאי סנטה-פה או פיג'ו 5008 ושאר הקטגוריה הנפוצה הזו, אלא נכנס – גם בממדים וגם במחירים – לקרב מול רכבים גדולים ומבוססים יותר כמו שברולט טראוורס ופורד אקספלורר. בהתאם לגודלו, האיוולטיס מקבל גם את אחד המנועים החזקים יותר במחסן של סובארו – 2.4 ליטר טורבו בנזין שמפיק 260 כ"ס ו-28 קג"מ, וכמקובל אצל סובארו מחובר לתיבת הילוכים רציפה ומשם לכל ארבעת הגלגלים. הביצועים – לפחות על הנייר ולפחות אלו ה"מקובלים" לא רעים, עם 7.4 שניות ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) ו-209 קמ"ש מרביים. צריכת הדלק מאידך, סבירה אבל לא תשבור שיאים עם 11.7 ק"מ לליטר בתוך העיר ו-14.3 בנסיעה בינעירונית. גם כאן יש לציין שמדובר בנתוני מבחן אמריקאיים, שנחשב למחמיר מאוד.

    סובארו איוולטיס

    סובארו איוולטיס ישווק בישראל כאמור בשתי גרסאות – לימיטד (300,000 ₪) ולקשרי (330,000 ₪). הראשונה תוצע בתצורת שמונה מושבים (2+3+3) והשניה עם שבעה מושבים (2+2+3) במבנה שתכירו ממיניוואנים אמריקאים גדולים או קרוסאוברים מרובי מושבים. הראשונה מציעה ספסל מרכזי עם שלושה מקומות בעוד הגרסה הבכירה מוותרת על מושב אחד בספסל המרכזי בתמורה לשני מושבי קפטן גדולים ורחבים.

    שתי רמות הגימור מאובזרות – כיאה למכונית אמריקאית יקרה – בכל טוב. החל מבלם חניה חשמלי עם הפעלה אוטומטית, דרך גג פנורמי גדול ופתיחה חשמלית לדלת תא המטען, מושבי עור מחוממים (שורה ראשונה ושניה) ואיך לא – לא פחות מ-17(!) מחזיקי כוסות (בגרסת הכניסה – בבכירה יש עוד שניים). בגרסה הבכירה תמצאו גם קירור למושבים הקדמיים, מראה אחורית משולבת מצלמה, מצלמה קדמית ועוד. מאידך, קיפול מראות חשמלי וחיישן גשם תקבלו רק בגרסה הבכירה, וכיאה לתוצרת העולם החדש, את איכות החומרים וההרכבה נצטרך לבדוק יותר לעומק. אם כי רוב המתחרים של האיוולטיס גם כן לא מצטיינים בנושא הזה.

    סובארו איוולטיס

    מבחינת בטיחות האיוולטיס מקבל מערך מקיף וראוי שכולל את מערכת ה-Eye Sight של סובארו שכוללת כאן מעבר אוטומטי בין אור גבוה לנמוך, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה ותיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים והתרעה על רכב חוצה עם בלימת חירום בנסיעה לאחור ועוד. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

     

    dddd