תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס AMG GT
  • מרצדס AMG GT R Pro בישראל

    מרצדס AMG GT

    מרצדס משיקה בישראל את מי שצפוי להיות הדגם הראשון בסדרה החדשה של דגמי ה-AMG GT, ה-R Pro שהקיפה את ה'רינג' ב-7:04.6 ותעלה לכם 2.4 מיליון שקלים בסך הכל

    • 24-08-2020
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    אם אתמול קראתם את ההודעה על תחילת שיווק ה-RSQ8 וחשבתם לעצמכם "מי צריך את הבהמה המגודלת, האיטית והזולה הזאת?!" יש לנו חדשות מעולות עבורכם. מרצדס הודיעה כי היא תתחיל לשווק בישראל את ה-AMG GT R Pro שלה, גרסת ביצועים פסיכוטית כמעט לחלוטין (יש אחת מטורללת יותר) שעושה 0-100 תוך 3.6 שניות והקיפה את הנורבורגרינג בזמן של 7:04.63. נכון לרגע כתיבת שורות אלה, הזמן התשיעי הכי מהיר בהיסטוריה למכונית סדרתית חוקית לכביש (לא כולל גרסאות הומולוגציה למכוניות מסלול). שזה עדיין 8 שניות יותר מפורשה 911GT3RS שעלתה 700 אלף שקלים פחות, אבל זו האחרונה כבר הפסיקה להימכר עד שיוצג הדור החדש, אז זה לא שיש לכם הרבה ברירות.

    מרצדס AMG GT R PRO

    חזרה למרצדס. מדובר למעשה בגרסה האלוהים-יודע-כמה של ה-AMG GT (לפי וויקיפדיה, ישנם שישה דגמים לא כולל דגם ארבע הדלתות), שבאופן די מצחיק, לא תוכננה במקור להיות מכונית בקאליבר הזה אלא נוצרה כדי לעמוד מתחת ל-SLS ולהתחרות במכוניות דוגמת ה-911. אבל עם השנים הושקו כאמור אלוהים-יודע-כמה גרסאות שלה, וזו הגרסה השניה החזקה ביותר, מתחת לגרסת Black המטורללת לגמרי.

    המנוע כאן הוא V8 בי-טורבו בנפח 4.0 ליטר, מספרים שמוכרים לנו משלל דגמים אחרים. הוא מפיק כאן 585 כ"ס ו-71 קג"מ ותיבת ההילוכים היא כפולת מצמד עם שבעה הילוכים. אבל מקריאה של המפרט – דבר שתוכלו לעשות גם אתם כאן – אלה שני הדברים הכי פחות מרשימים.

    מרצדס AMG GT R PRO

    לצד המנוע ותיבת ההילוכים מקבלת ה-GT R Pro מושבי קרבון, מתלים אדפטיביים עם כוונון קשיחות ידני, מוט פיתול קדמי מקרבון פייבר, היגוי אחורי, גל הינע מקרבון, כנפיים קדמיות מקרבון, כל דבר אפשרי אחר מקרבון, בלמים קראמיים בקוטר 402 מ"מ מלפנים ו-360 מ"מ מאחור, עם קאליפר בעל 6 ו-4 בוכנות בהתאמה, רתמת ארבע נקודות וכמובן שורה במפרט שמיועדת ספציפית לזמן ההקפה בנורבורגרינג. כי למה לא.

    אבל אם אתם חושבים שכל מה שה-2.4 מיליון שקל שלכם יקנו זה טירוף ספורטיבי וביצועים שירגישו כמו לחטוף מכות מצ'אק נוריס, תשמחו לדעת שמרצדס לא חסכה גם בכל הנוגע לאביזרי נוחות יומיומיים. ה-Pro מקבלת את מערכת המולטימדיה המוכרת, לוח מחוונים דיגיטלי, וכל פרטי הבטיחות האקטיביים שהתרגלנו לקבל היום, כולל בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני תאורה וגשם, ניטור שטחים מתים, תיקון סטיה מנתיב וכו'.

     

    dddd