תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיג'ו מחשמלת את הג'יפונים שלה

    פיגו

    פיג'ו ישראל משיקה 2008 חשמלי עם טווח של 320 ק"מ, 3008 פלאג-אין הייבריד עם 300 כ"ס והנעה כפולה ועוד

    • 16-08-2020
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    חברת לובינסקי, יבואנית פיג'ו לישראל, ממשיכה עם התוכנית שלה להשיק מגוון רחב של דגמים חשמליים והיברידיים, שאמנם נדחה בעקבות אחד פורס מאג'ור שחירבן לכולנו את התוכניות לקיץ, אבל ממשיכה כעת בכל הכוח כך נראה עם השקות של שתי גרסאות פלאג-אין הייבריד של ה-3008 וגרסה חשמלית לגמרי של ה-2008. וגם עוד רמת גימור לגרסת הדיזל, אבל זה הורס את ההגמוניה החשמלית של האייטם הזה, אז נזכיר אותה בסוף ועד אז נתעלם ממנה באלגנטיות.

    הגרסה החשמלית של ה-2008, הזוכה לשם האו-כה-מקורי e2008, תעלה 165,000 שקלים. היא מקבלת מנוע בהספק של 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ, נתונים לא מאוד רחוקים מאלו של מנוע הבנזין, אבל כמובן שפה מדובר במנוע חשמלי עם טווח אפקטיבי רחב הרבה יותר. בגלל האופי של מנועים חשמליים (ומשקל הסוללה הנוסף), התאוצה ל-100 קמ"ש כאן איטית מאשר בגרסאות האחרות עם 9.8 שניות (9.1 ו-9.3 בבנזין ודיזל בהתאמה), אבל בתאוצות ביניים לא מן הנמנע שהגרסה החשמלית תשאיר לגרסאות הבעירה הפנימית אבק(ת חשמל).

    פיג'ו e2008

    ה-e2008 מצויד בסוללת ליתיום-יון עם קיבולת מכובדת מאוד של 50 קילו-וואט, שמאפשרת טווח תאורטי של 320 ק"מ (לפי תקן ה-WLTP המחמיר). בהשוואה למכוניות חשמליות אחרות בסביבת המחירים הזו, לניסאן ליף (160 אלף שקל) סוללה של 40 קילו-וואט וטווח של 270 ק"מ, וגם למתחרה מבית, ה-SZ EV של MG יש סוללה בקיבולת של כ-45 קילו-וואט וטווח של 263 ק"מ, אם כי לזכותה יאמר שהיא זולה משמעותית מה-2008.

    מבחינת טעינה, ה-e2008 מאפשרת קבלת הספק טעינה של עד 11 קילו-וואט/שעה מעמדת טעינה ביתית (AC) ועד 100 קילו-וואט/שעה מעמדת טעינה מהירה (DC) שתאפשר טעינה של עד ל-80% מקיבולת הסוללה בחצי שעה (מעל 80% הטעינה מואטת, כמו בכל סוללה).

    מבחינת אבזור, ה-e2008 יוצע בגרסת פרימיום הבינונית של ה-2008 (לאחר שהושקה לא מכבר גרסת GT ליין) שאת כל רשימת האבזור שלה תוכלו לקרוא במפרט המלא. בנוסף, המכונית תימכר עם אחריות "מפגוש לפגוש" של 3 שנים או 100 אלף ק"מ, ו-8 שנים או 160 אלף ק"מ לסוללה.

    כמו כן, כאמור, גם ה-2008 דיזל תוצע מעתה גם ברמת גימור פרימיום, ומחירה יעמוד על 139,000 ₪.

    פיג'ו e2008

     

    הדגם המעניין האחר הוא ה-3008, שמקבל שתי גרסאות היברידיות נטענות. הראשונה מכונה פשוט "PHEV" והיא תעשה שימוש במנוע 1.6 ליטר טורבו בנזין עם 180 כ"ס ו-30.6 קג"מ לצד מנוע חשמלי עם 110 כ"ס ו-32 קג"מ שמפיקים יחד 225 כ"ס ו-36.7 קג"מ שיעברו לגלגלים הקדמיים. תוספת המנוע החשמלי בגרסה זו מאפשרת תאוצה של 8.7 שניות למאה קמ"ש, טווח חשמלי של 61 ק"מ, נסיעה של עד 135 קמ"ש על חשמל בלבד וצריכת דלק של 71.4 ק"מ לליטר, וכמובן שרק אחד מהדברים האלה בכל פעם ולא כולם ביחד.

    פיג'ו 3008PHEV

    הגרסה המעניינת באמת נקראת PHEV4, על שם ההנעה הכפולה שהיא מקבלת בזכות מנוע חשמלי נוסף שמותקן על הסרן האחורי. המנוע הנוסף מפיק 113 כ"ס שהולכים לגלגלים האחוריים. אם זה לא מספיק, פיג'ו חיזקה גם את מנוע הבנזין וכאן הוא מפיק 200 כ"ס. ההספק המרבי של השלישייה עומד על 300 כ"ס ו-53 קג"מ שמאפשרים 100 קמ"ש תוך 5.9 שניות.

    הגרסה הזו מאפשרת כמובן בחירה מבין מספר מצבי נהיגה, בהם מצב ספורט, ומצב חשמלי שיאפשר נסיעה של עד 63 ק"מ על טהרת החשמל.

    פיג'ו 3008PHEV

    הגרסאות החדשות יקבלו את רמות הגימור הגבוהות של הדגם, כאשר דגם ההנעה הקדמית ישווק בגרסת פרימיום וגרסת ה-300 כ"ס תוצע בגרסת GT. המחירים של הגרסאות החדשות עומדים על 218,000 ₪ לגרסת ההנעה הקדמית ו-255,000 ₪ לגרסת ההנעה הכפולה. גם כאן, כמו ב-e2008, יקבלו הרוכשים אחריות מלאה של 3 שנים (או 100 אלף ק"מ) ו-8 שנים (או 160,000 ק"מ) על הסוללה.

    dddd