תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס GLA ו-GLB בישראל

    מרצדס

    מרצדס משיקה בישראל את זוג הקרוסאוברים החדשים שלה, הדור השני של ה-GLA שמבוסס על ה-A קלאס החדשה, וה-GLB, רכב שבעה מושבים קומפקטי חדש לחלוטין שמציע תמהיל מעניין של שימושיות באריזה קטנה

    • 13-07-2020
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    מרצדס GLA המקורי זכה להצלחה לא רעה בכלל בעולם, הוא התבסס על רצפת ה-A קלאס אבל אחת התלונות הכי נפוצות כלפיו הייתה שהוא לא מספיק גבוה ולא מספיק "ג'יפון". מרצדס לקחה את הביקורת הזו לתשומת ליבה וכאשר השיקה את הדור השני של ה-GLA, תיקנה בדיוק את זה. התוצאה היא רכב גבוה במעל ל-10 ס"מ ותנוחת ישיבה שגבוהה ב-9.7 ס"מ. אין ספק שהגובה הנוסף ושינוי הפרופורציות תרמו למראה הרבה יותר קשוח ו"ג'יפי" ביחס לדגם הקודם שנראה יותר כמו האצ'בק עם בולמי אוויר שנתקעו על מצב "ממש גבוה".

    מרצדס GLA 2020

    שאר הממדים נותרו ללא שינוי (אורך) או צמחו במידה מתונה (רוחב ובסיס הגלגלים צמחו ב-3 ס"מ). תא המטען צמח ב-14 ליטר זניחים למדי, אבל כמו ב-A, גם כאן טופלה תלונה משמעותית של רוחב הפתח, שגדל ב-8.5 ס"מ.

    את היצע המנועים חולק ה-GLA עם שאר בני משפחת ה-A והוא מוצע עם מנועי ה-1.3 ו-2.0 ליטר שמפיקים 163 ו-25.5 קג"מ, ו-224 כ"ס ו-35.7 קג"מ בהתאמה. המנוע הקטן משודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד והוא מאיץ את ה-GLA200 בו הוא מותקן ל-100 קמ"ש תוך 8.7 שניות. המנוע הגדול מוסיף הילוך, מעביר את הכוח לכל ארבעת הגלגלים, ומגלח את זמן התאוצה ל-6.9 שניות. צריכת הדלק הממוצעת (מוצהרת) עומדת על 16.7 ק"מ לליטר עם מנוע ה-1.3 ליטר ו-14.9 עם 2.0 הליטר.

    מרצדס GLA 2020

    ה-GLA יוצע בשלוש רמות גימור, אקסלוסיב (290,000 ₪) ופרימיום (315,000 ₪) שיוצעו עם המנוע הקטן, ו-AMG ליין (390,000 ₪) שיגיע עם המנוע הגדול בלבד. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן, ואנחנו רק נגיד כי נראה שכלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, לקחה לתשומת ליבה את הביקורות שנשמעות כלפי "גרסאות כניסה" על כך שהן לא מספיק מאובזרות מחד, אבל לא מספיק זולות מאידך, והכניסה ל-GLA רשימת אבזור מספקת כבר מדגם הבסיס. כל הגרסאות יקבלו את מלוא אבזור הבטיחות – בלימת חירום, שמירת נתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על תנועה חוצה ותאורת לד מלאה. אבזור הנוחות של דגם הכניסה, מנגד, היה יכול להיות יותר טוב, עם  חוסרים מוזרים כמו אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, כניסה ללא מפתח, ותאורת אווירה שמגיעים רק בגרסת הביניים ומעלה.

    מרצדס GLA 2020

     

    אבל עם כל הכבוד ל-GLA, שכנראה גם יהיה הדגם הנמכר יותר מבין השניים, ה-GLB הוא רכב הרבה יותר מעניין (וכן, גם אני לא מאמין שאני אומר את זה על קרוסאובר שבעה מושבים עם הנעה קדמית. לאן העולם התדרדר).

    מרצדס GLB

    ה-GLB חולק עם ה-GLA את פלטפורמת ה-MFA2 המודולרית, אך הוא מקבל בסיס גלגלים של 283 ס"מ – 10 ס"מ יותר. הוא גם ארוך יותר בכ-22 ס"מ (463 ס"מ) וגבוה ב-10 ס"מ (170 ס"מ), אך הרוחב שלו זהה ל-GLA עם 183 ס"מ. למרות המידות הקטנות יחסית, מציע ה-GLB שבעה מושבים והופך לרכב היוקרה הכמעט קטן ביותר שמציע את התצורה הזו – אחרי הדיסקברי ספורט של לנדרובר שקצר ממנו ב-3 ס"מ בודדים, אבל גם מסתפק בבסיס גלגלים שקצר ב-9 ס"מ ותא מטען שקטן ב-15 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש.

    מרצדס GLB

    רשימת הגרסאות פה דומה מאוד לזו של ה-GLA וגם היא מורכבת מגרסאות אקסקלוסיב ופרימיום שישווקו עם המנוע הקטן ויעלו 350 ו-390 אלף שקלים בהתאמה, ו-AMG ליין שמקבלת את המנוע הגדול, הנעה כפולה ותג מחיר של 436,000 ₪.

    רשימת האבזור דומה מאוד לזו של ה-GLA, עם שינויים קלים פה ושם, ותוכלו לקרוא אותה במפרט המלא כאן. נקודה אחת שכדאי לשים אליה לב היא שרק הגרסה הבסיסית ביותר מציעה קיפול מלא של המושב הקדמי, אז אם אתם מסיעים בתדירות גבוהה גלשנים, מוטות או צינורות נורא ארוכים וחשוב לכם לשמור אותם בתוך המזגן, זו האופציה היחידה שלכם. גם כאן רשימת האבזור הבטיחותי מקיפה בכל הגרסאות וישנם אותם חוסרים לא ממש ברורים באבזור הנוחות של הגרסה הבסיסית.

    מרצדס GLB

    מבחינת ביצועים, ה-GLB עם המנוע הקטן נופל מה-GLA עם 8.7 שניות למאה אבל מיישר קו עם המנוע הגדול ו-6.9 השניות שלו. צריכת הדלק גם היא, כצפוי, פחות טובה, עם 16.1 ק"מ מוצהרים לליטר בנסיעה משולבת עם המנוע הקטן ו-13.5 ק"מ לליטר עם המנוע הגדול.

    מרצדס GLB

    dddd