אחרי שהשיקה את הגרסאות השונות של הפורד פוקוס, ממשיכה דלק מוטורס במתקפת הדגמים המתוכננת ומשיקה את הדור החדש והשישי של האקספלורר, קרוסאובר שבעה המושבים שזכה להיות הנמכר ביותר בארה"ב, וגם זכה להצלחה לא רעה בישראל.
האקספלורר החדש עושה שימוש בפלטפורמה חדשה לחלוטין של פורד, שמלבדו משמשת רק את הלינקולן אוויאטור, אחיו היוקרתי של האקספלורר. הפלטפורמה החדשה מאפשרת בסיס גלגלים ארוך משמעותית מבלי להיות שונה מהותית בממדים, והאקספלורר שומר על מידות חיצוניות דומות מאוד לקודמו אך מקבל בסיס גלגלים ארוך ב-16.5(!) ס"מ (286 ס"מ בקודם, 302.5 בחדש). רק כדי לסבר את האוזן, מדובר על הבדל במרווח הפנימי שמקביל פחות או יותר להבדל בין קטגוריות (ההבדל בין בסיסי הגלגלים של קיה ספורטאז' וסורנטו הוא 11 ס"מ).
הפלטפורמה החדשה גם קלה יותר, אבל בפער לא משמעותי, ולמרות שהוא רזה ב-20-80 ק"ג, הוא עדיין בחורצ'יק גדול עם משקל עצמי שחוצה את רף שני הטון.
האקספלורר ישווק בישראל (לפחות בשלב זה) בגרסה אחת – לימיטד, השלישית מתוך 5 בארה"ב (כולל ה-ST שהיא יותר ספורטיבית ופחות יוקרתית/מאובזרת), שמחירה יעמוד על 355,000 ₪. היא מקבלת את מנוע ה-2.3 ליטר טורבו בנזין המוכר של פורד, שמפיק כאן 300 כ"ס ו-43 קג"מ, והוא מעביר את הכוח לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת 10 הילוכים אוטומטית-פלנטרית.
רשימת האבזור, כראוי ל-SUV אמריקאי גדול, גדושה בכל טוב. היא כוללת רשימת אבזור בטיחות ארוכה למדי שכוללת את כל הפריטים המקובלים כמו בלימת חירום, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים ואורות גבוהים אוטומטיים; אבל גם דברים פחות מוכרים כמו בלימה אוטומטית הפעלת איתותים, פתיחת דלתות וצופר אחרי פתיחת תאונה, מערכת ייצוב (של הרכב ושל נגרר) במקרה של רוחות צד, וכמובן הקוד-דלת שכבר הפך לסימן היכר של הקרוסאוברים של פורד ולינקולן.
גם רשימת אבזור הנוחות ארוכה כצפוי וכוללת מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' ומערך של 12 רמקולים של B&O, מושבים חשמליים עם חימום ואוורור, שורה שניה עם שלושה מושבים רגילים או שני מושבי "קפטן" (ללא תוספת תשלום) מחוממים גם הם, קיפול חשמלי לשורה השלישית, מערך מצלמות הקפי, גג שמש נפתח ועוד. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.
האקספלורר הקודם זכה להצלחה לא מבוטלת בישראל, ועקב העובדה שרוב המכירות שלו היו של הגרסה הבכירה דלק מוטורס בחרה לצמצם ולייעל את ההיצע ולמכור כרגע רק את הגרסה המקבילה במחיר ובאבזור. מאוחר יותר צפויות להצטרף גרסאות נוספות, בהן גרסת ST ספורטיבית ומוקשחת, וגם גרסת פלאג-אין הייבריד.