תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סאנגיונג
  • סאנגיונג קורנדו החדש בישראל

    סאנגיונג

    סאנגיונג משיקה את הדור החדש של הקורנדו, שרוצה לקחת נתח מהעוגה של הספורטאז' וחבורתו. המחיר: 145,000 ₪

    • 04-06-2020
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    הנתון הבא עשוי להפתיע אתכם, סאנגיונג הוא המותג השלישי הנמכר ביותר בקוריאה. כן, כן. מה ששמעתם. המותג האלמוני שמבליח מדי כמה שנים עם עוד איזה דגם שמנסה "לשבור את השוק", ובאופן בלתי נמנע נכשל קולוסלית מול השמרנות של הלקוח הישראלי. במהלך 2019, מכרה סאנגיונג 107 אלף מכוניות והחזיקה בנתח של 6.9% מכלל מכירות הרכבים בדרום קוריאה (אחרי 44.6% ו-33.9% אחוזים של יונדאי וקיה בהתאמה). כן, זה הפתיע גם אותי.

    סאנגיונג קורנדו 2020

    כמותג שבכל ההיסטוריה שלו יש בדיוק שני דגמי "פרייבט", לא מפתיע שעיקר המכירות של סאנגיונג מגיעות בזכות הקורנדו, שהושק בדור הרביעי שלו, ואחרי בערך 94 שינויי שם, בתחילת השנה שעברה. כעת מודיעה טלקאר, היבואנית, על תחילת השיווק שלו. כרגע בגרסה אחת, עם מנוע 1.5 ליטר טורבו בנזין ובמחיר של 145,000 ₪.

    הקורנדו החדש יגיע כאמור בגרסה אחת, עם רשימת אבזור לא מאוד ארוכה. אבזור הבטיחות כולל את כל מה שנחשב היום לחובה, כמו בלימת חירום, תיקון סטיה מנתיב ועמעום אורות אוטומטי; אבל אינו כולל דברים שכבר הפכו נפוצים, כמו ניטור שטחים מתים או בקרת שיוט אפדטיבית. גם אבזור הנוחות לא מרשים ואפילו כולל כמה סעיפים שמרגישים כמו פלאש בק מהניינטיז. כך למשל יש כאן תאורת מפתח, לוח מחוונים הכולל מסך LCD עם תצוגה דיגיטלית, והתראה קולית לכיבוי אורות, אבל יש גם בקרת אקלים מפוצלת ומערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' ותמיכה בשיקוף טלפון. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    סאנגיונג קורנדו 2020

    המידות של הקורנדו מאוד קרובות לאלו של מתחריו העיקריים, עם בסיס גלגלים של 267.5 ס"מ, אורך של 445 ס"מ ורוחב של 187 ס"מ, הוא זהה כמעט בדיוק לספורטאז' של קיה. גם הביצועים, למרות 163 כ"ס ומומנט מכובד מאוד של 28.5 קג"מ לא רחוקים מאלו של הספורטאז' דיזל עם 12 שניות ל-100 קמ"ש (11.8 בספורטאז'). ייתכן שהאשמה על תיבת שישה ההילוכים האוטומטית-פלנטרית שמיוצרת ע"י אייסין, שגם התיבות שלה שמותקנות בדגמי פיג'ו-סיטרואן מעדיפות לרוב העברות חלקות על פני מהירות.

    סאנגיונג קורנדו 2020

    כל אלה – רשימת האבזור הצנועה, הביצועים והמידות שדומים לאלו של הספורטאז' והמחיר שגבוה מהגרסה הבסיסית שלו, מעלים את השאלה "למה". למה לטלקאר, שהיא כאמור היבואנית של שני המותגים, בכלל לנסות למכור רכב לא מוכר, שעל פניו לא מציע הרבה – אם בכלל - יתרונות על פני מי שכבר הוכיח את עצמו כלהיט היסטרי ורב מכר בלתי ניתן לעצירה?

    dddd