תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי קונה
  • יונדאי ווניו וקונה הייבריד בישראל

    יונדאי קונה

    יונדאי ישראל משיקה את הווניו – קרוסאובר קטן שיתחרה בקיה סטוניק וניסאן ג'וק, ומנצלת את המעמד כדי להשיק גם גרסה היברידית לקונה

    • 17-05-2020
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    חשבתם שקטגוריית הג'יפונים בכלל והג'יפונים הקטנים בפרט לא יכולה להיות צפופה יותר? יופי, תחשבו שוב. כי יונדאי ישראל משיקה היום דגם חדש לחלוטין לקטגוריה – יונדאי ווניו, ומקנחת גם בגרסת הייבריד לקונה, דגם לו חיכינו כבר הרבה מאוד זמן.

    הווניו מציג ממדים די קטנים. עם בסיס גלגלים של 252 ס"מ ואורך כללי של 404 ס"מ הוא קטן יותר מהסטוניק של קיה, אליו ככל הנראה תראו את מירב ההשוואות (414, 258 ס"מ בהתאמה), וכמעט מכל דגם אחר בקטגוריה. מאידך, רוחב של 177 ס"מ וגובה של 159 ס"מ, הוא דווקא רחב וגבוה מלא מעט מהמתחרים שלו עם 175 ו-155 ס"מ לרוחב ולגובה שנהיו כמעט הסטנדרט של הקטגוריה. המסקנה המתבקשת היא שהווניו הוא לא גרסה מנופחת של סופר מיני שתוכל לשמש משפחה של ארבעה אנשים מבוגרים פחות או יותר (גם תא המטען – 355 ליטר – לא גדול), אלא יותר רכב לבודד או זוג שרוצים למקסם את תנוחת הישיבה הגבוהה ככל הניתן במסגרת הגודל הזו. בפרמטרים האלה הווניו מתמודד מול רכבים גדולים יותר כמו הויטארה של סוזוקי, או יקרים יותר כמו אופל קרוסלנד או סיטרואן C3 איירקרוס.

    יונדאי ווניו

    הווניו יימכר בישראל בשלוש רמות גימור – אינספייר שתעלה 110,000 ₪, פרמיום שמחירה יעמוד על 118,000 ₪ וסופרים שתימכר תמורת 123,000 ₪. כפי שאפשר לראות במפרט, אבזור הבטיחות זהה בין כל הגרסאות וכולל בלימת חירום, תיקון סטיה מנתיב ומעבר אוטומטי בין אורות גבוהים לנמוכים. אבזור הנוחות של הווניו מועט אפילו יותר מאבזור הבטיחות ולא תמצאו כאן שום דבר יוצא דופן, למעט – אולי – מערכת המולטימדיה שמציגה מסך 8 אינץ' גדול יחסית, וכמובן כוללת קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

    כל הגרסאות של הווניו יקבלו מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי חדש מסדרת Gamma 2 שמפיק 123 כ"ס ב-6300 סל"ד ו-16 קג"מ ב-4500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים רציפה ולאור נתוני ההספק של המנוע, אפשר לנחש שהוא לא בדיוק הולך להיות חורך רמזורים. תחושה אותה נתון ה-0-100 מאשש עם 11.2 שניות. צריכת הדלק עומדת על 13.7 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית ו-19.6 ק"מ לליטר מחוץ לעיר.

    יונדאי ווניו

     

    את השקת הווניו ניצלה כלמוביל, היבואנית, כדי להשיק גם את הגרסה ההיברידית של הקונה, לה (ולגרסה החשמלית) אנחנו מחכים בכליון עיניים כבר לא מעט זמן. הקונה הייבריד מקבלת את מה שנראה כמו יחידת הנעה זהה לזו של האיוניק ושל קיה נירו – 1.6 ליטר בנזין עם תיבת שישה הילוכים כפולת-מצמד יחד עם מנוע חשמלי שמפיקים הספק כולל של 141 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ. התאוצה כאן – כמו באיוניק ובניגוד מוחלט לקונה טורבו – פושרת, עם אותן 11.2 שניות כמו של הווניו. צריכת הדלק של הקונה ההיברידית לא רעה בכלל, כנראה בזכות קיבולת סוללה מכובדת יחסית של 1.56 קילו-וואט, ועומדת על 27.8 ק"מ לליטר בעיר ו-25.6 מחוץ לעיר (זו לא טעות, בתוך העיר צריכת הדלק המוצהרת טובה יותר).

    יונדאי קונה הייבריד

    הקונה ההיברידית תגיע בשתי רמות גימור: פרימיום ופרסטיג', שיהיו די דומות לאלו של הקונה טורבו. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן. בנוסף, תעניק כלמוביל 5 שנות אחריות על הרכב ו-7 שנים על המערכת ההיברידית.

    המחירים של הקונה יעמדו על 140 ו-143 אלף שקלים לגרסאות פרימיום ופרסטיג' בהתאמה. מה ששם את הקונה ראש בראש מול קיה נירו. שאמנם יקר בכ-3,000 שקלים בגרסה המאובזרת (והיחידה שרלוונטית לשוק הפרטי), אבל גם גדול ומרווח יותר בפער לא מבוטל.

    יונדאי קונה הייבריד

     

    dddd