תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • אופל קורסה - מיני מבחן

    אופל

    אופל קורסה החדשה אמנם לא מביסה את כל המתחרות שלה, אך היא מציגה קפיצת מדרגה עצומה ביחס לקודמתה ומתברגת במקום מאוד גבוה. יוליאן יצא לפגוש אותה במיני-מבחן.

    • 03-05-2020
    • מאת: יוליאן פרייליך | צילום: יוליאן פרייליך

    לא ממש ראו אותה, לא ממש שמעו עליה, אף אחד גם לא באמת חשב עליה. אבל לאופל הייתה סופר מיני בשם קורסה. לא כיף להגיד את זה אבל היא הייתה משעממת, לא זריזה או מאובזרת במיוחד, כזאת שלא עושה חשק להיכנס לאולם התצוגה ולבדוק אותה, בדיוק לא למי שאמור להיות קהל היעד המרכזי שלה – צעירים.

    כעת הגיע הדור החדש. חזק יותר, מאובזר יותר וניראה טוב יותר, האם הקורסה החדשה תצליח איפה שהקודמות נכשלו?

    אופל קורסה 2020

     

    מי את ומה עשית לקורסה?

    צילצול מנציג המכירות שמבשר שהוא מחכה לי בחניה. לוקח את הרישיון, יורד במדרגות ורואה אותה... ואוו. פשוט ואוו. זה היה הרושם הראשוני שלי. היא נראית מצוין בצבע הצעקני שהיא לובשת. מודרנית, ספורטיבית. לטעמי אחת הסופר מיני היפות שיש. ואנחנו מדברים על אופל קורסה, זוכרים??

    פנים הרכב ניראה גם כן טוב, במיוחד ברמת האיבזור הגבוהה אשר מוסיפה נגיעות צבע בדשבורד, ריפוד שונה, וחלון גג נפתח גדול. זה לא סלון מהפכני כמו ב-208, אבל בהחלט ניראה עדכני. איכות החומרים ממוצעת לקטגוריה – חלקו העליון של הדשבורד רך, משענות היד גם כן ושאר האזורים קשיחים.

    אופל קורסה 2020

    גם מקומות אחסון יש לא מעט. שני מחזיקי כוסות בין המושבים, בתחתית הדשבורד תא גדול לשים את הטלפון ובתאים בדלתות ניתן להכניס בקבוק שתיה. מבחינה זו הקורסה מקבלת "בסדר גמור" ולא נופלת מהמתחרות שלה.

    מעבר למושב אחורי מגלה מרווח בינוני, אבל המושב נוח ורך, וגם זווית המושב שגורמת לנוסע לשקוע בתוך המושב תורמת לנוחות. תא המטען לא בין הגדולים עם 309 ליטר, לחיוב סף טעינה יחסית נמוך.

    אופל קורסה 2020

     

    מהנה או מענה?

    הגרסה הגבוהה מקבלת לא רק רשימת אבזור ארוכה יותר, אלא גם גרסת 130 כ"ס של מנוע ה-1.2 ליטר (שלושה ציל', טורבו) שמשמש את ה-208, ה-C3 (ופחות או יותר כל מכונית אחרת עם סמל פיג'ו או סיטרואן בחזית) בגרסה הזו או בגרסת 110 כ"ס. תיבת ההילוכים היא תיבת 8 הילוכים החדשה שהחלה להיכנס לדגמים השונים בשנה וחצי האחרונות ונפגוש גם בפיג'ו 208 החדשה.

    את תחילת הנסיעה עשיתי בעיר, למרות שהמנוע בעל שלושה צילינדרים, כמעט ולא מורגשות רעידות. דוושת הגז רגישה יחסית, אז צריך מעט להיזהר בתחילת נסיעה שכן התאוצה יכולה להיות חזקה מהרצוי.

    נוחות הנסיעה רוב הזמן בסדר, על בורות ושיבושים חדים הרכב מרגיש קצת נוקשה, חתך הצמיגים הגבוה יותר של רמת האיבזור הנמוכה עשוי לשפר את הנוחות. המושב עצמו נוח יחסית, ברגעים הראשונים מעט הפריעה לי בליטה בגב (שקיימת גם במכוניות אחרות של אופל), אבל עם הזמן התרגלתי והיא הפכה לפחות מורגשת. תמיכת צד במושבים הייתה קצת חסרה והייתי שמח אילו היא הייתה מורגשת יותר.

    אופל קורסה 2020

    לגיר יש שלושה מצבים: חסכון, רגיל וספורט. במצב ספורט צליל המנוע נהיה עצבני וקולני יותר בזכות הזרמת שמע לרמקולים שמוסיפה עניין ומשיגה תוצאה טובה למדי. רוב הזמן הגיר מעביר את ההילוכים בצורה חלקה ולא מורגשת, אך מידי פעם בנסיעה עירונית כן היו כמה העברות הילוכים שהורגשו יותר מהרצוי. יציאה מחוץ לעיר מגלה מנוע חזק מאוד עם צליל מעט בשרני בהאצה חזקה. אהבתי.

    הגיר קשוב גם לדרישות של הנהג, בעליה לא צריך ללחוץ על דוושת הגז חזק מידי על מנת שהגיר יוריד הילוך. ממעט הכבישים המפותלים בהם נהגתי גיליתי שהרכב די מהנה לנהיגה. זוויות גלגול קטנות וגיר מהיר לצד מנוע חזק עושים את שלהם וכיף לנהוג מהר בקורסה. די מוזר להגיד את המשפט הזה כשבסופו המילה "קורסה".

    אופל קורסה 2020

     

    מה מקבלים?

    הקורסה מגיעה אלינו בשתי רמות איבזור: אדישן פלוס אשר עולה 106,000 ₪ ומציעה גרסת 100 כ"ס של המנוע, מערכת מולטימדיה, שליטה מההגה על מערכת השמע, פנסי לד, בורר מצבי נהיגה, בלם יד חשמלי, מצלמת רוורס ומערך בטיחות הכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, מעבר אוטומטי לאור גבוה, התרעת עייפות ועוד.

    רמת איבזור הבכירה GS ליין שנבחנה מוסיפה בקרת אקלים, בקרת שיוט אדפטיבית, פנסי ערפל, מראות צד חשמליות, מושבי ספורט, תוספות עיצוביות לדשבורד, התראה על רכב בשטח מת, גג שמש פנורמי ומחיר שמטפס ל-119,000 ₪ גבוהים.

    אופל קורסה 2020

     

    סיכום

    אופל קורסה החדשה הפתיעה אותי לטובה. היא חזקה מאוד (בגרסה הזו), נראית מודרנית בחוץ ובפנים, והאבזור הבטיחותי טוב (אם כי במבחן הריסוק היא לא הצליחה לקבל 5 כוכבים עקב הגנה לא מוצלחת במבחן צליפת שוט). גם האבזור ה"רגיל" עצמו טוב, הגיר מתפקד רוב הזמן בצורה חלקה ונעימה והיא אפילו מהנה לנהיגה.

    אך לא הכול מושלם, בעיר הגיר לפעמים לא מעביר הילוכים בצורה חלקה, מאחור המרווח בינוני למדי ותא המטען אמנם גדול, אבל יש גדולים יותר. אבל הבעיה המרכזית של הקורסה הבכירה היא המחיר הגבוה לעומת שאר הרכבים בקטגוריה. נכון, יש את רמת האבזור הנמוכה והזולה יותר, אך היא גם פחות זוהרת לעומת המתחרות.

    בקליאו, למשל, לא תצטרכו לקנות את הגרסה היקרה ביותר כדי לקבל את המנוע החזק, האיביזה מרווחת משמעותית (משתיהן), תא המטען שלה גדול יותר ותג המחיר נמוך יותר, אז לקורסה הבסיסית קשה מאוד לבלוט.

    וזה לא שבגרסה הגבוהה היא מכה את המתחרות שוק על ירך, וגם לגרסה המאובזרת תהיה תחרות קשה מצד הקליאו RS ליין והאיביזה FR. שתיהן זולות יותר, ציון הבטיחות שלהן גבוה יותר, וגם מבחינת איבזור אין לקורסה נוקאאוט חד משמעי.

    אם אתם שוקלים סופר מיני חדשה, הקורסה בהחלט שווה בדיקה. היא אמנם לא הכי טובה בהכל, אך גם לא נופלת כמעט בכלום ולגמרי מתברגת בטופ 3 של הקטגוריה, שזה כשלעצמו חתיכת קפיצת מדרגה ביחס לדור הקודם.

    יש לכם שאלות ליוליאן? רוצים לספר לנו מה דעתכם על אופל קורסה או לדבר על סיכויי ההצלחה שלה בשוק הישראלי? הצטרפו לדיון בפורום.

    dddd