תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • במוו סדרה 2 גרנד קופה בישראל

    במוו

    במוו ישראל משיקה את הסדרה 2 גרנד קופה הראשונה והיא הכי רחוקה שאפשר מהמכונית אותה היא מחליפה. החל מ-249,000 ₪

    • 17-03-2020
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    במוו משיקה בימים אלו את הסדרה 2 גראנד קופה הראשונה בהיסטוריה. כמו ב-2 הקודמת (שלא קיבלה גרסת 4 דלתות) גם הפעם מבוססת ה-2 על שלדת הסדרה 1, אלא שההבדל הגדול בין הדור החדש לבין הקודם הוא שהפעם, אותה הפלטפורמה עושה שימוש בהנעה קדמית (או כפולה בגרסאות החזקות יותר). מה שהלכה למעשה משנה לחלוטין את המתכון שהפך את ה-2 הקודמת ללהיט ההיסטרי שהיא הייתה.

    בהתאם לשינוי המשמעותי בפלטפורמה, כך גם שונה העיצוב של הסדרה 2 החדשה. היא פחוסה (לאורך) וגבוהה יותר מה-2 קופה היוצאת, והפרופורציות שלה הן פרופורציות הנעה קדמית מובהקות עם סרחי עודף גדולים יותר מלפנים, ואחוז קטן יותר מהמרכב שתופסים הגלגלים. בניגוד לדור הקודם, ה-2 החדשה לא נראית ספורטיבית במיוחד, ונראית יותר כמו ג'יפון מונמך.

    במוו סדרה 2 גרנד קופה 2020

    הסדרה 2 תגיע לישראל בארבע גרסאות – שלוש גרסאות של ה-218 שמקבלת מנוע 1.5 ליטר עם 140 כ"ס, וגרסת M235 ספורטיבית יותר, שכמו בסדרה 1, מחליפה את מנוע 3.0 הליטרים וההנעה האחורית במנוע 2.0 ליטר עם 306 כ"ס והנעה כפולה. רמות הגימור של ה-218 ייקראו ספורט, שתעלה 249,000 ₪, M-ספורט עליה תדרשו להוסיף 10,000 שקלים ו-M-Play שתעלה 264,000 ₪. גרסת M235 תעלה 409,000 ₪.

     רשימת האבזור הסטנדרטית של הסדרה 2 החדשה לא ארוכה במיוחד והיא חסרה דברים נפוצים למדי כמו כניסה ללא מפתח (רק ב-M235), בקרת שיוט אדפטיבית (החל מ-218 M-ספורט), מצלמת רוורס ועזרים נוספים שכלולים בחבילת Parking assistant (החל מ-218 M-ספורט) או בלימת חירום במהירויות בין עירוניות (החל מ-218 M-ספורט). מאידך, היא כוללת דברים פחות שגרתיים כמו עמעום אוטומטי של מראת צד נהג (בנוסף למראה המרכזית) ונעילת דיפרנציאל (קדמי כמובן) אלקטרונית. את המפרט המלא (שמשום מה לא כולל את גרסת M-Play) תוכלו לקרוא כאן.

    במוו סדרה 2 2020

    מבחינת ביצועים, הסדרה 2 גרנד קופה לא מביישת את המותג. גרסאות ה-218 יקבלו כאמור מנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.5 שאמנם מפיק 140 כ"ס שאי אפשר בדיוק לכנות "חורכי אספלט", אבל יחד עם תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים ומשקל לא גבוה של 1,375 ק"ג, היא מצליחה להשיג תאוצה של 8.7 שניות לא רעות בכלל ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 213 קמ"ש.

    ה-M235, למרות הירידה בנפח המנוע, מפיקה 306 כ"ס – לא רחוק מה-340 כ"ס של ה-M240 היוצאת וכמעט זהה לחלוטין ל-326 של ה-M235 המקורית עליה השלום. המומנט עומד על 48.9 קג"מ, זהה ל-M235, וכך גם התאוצה למאה קמ"ש שעומדת על 4.8 שניות. תיבת ההילוכים כאן היא אותה ZF8 פלנטרית עם שמונה מהירויות שלמדנו לאהוב מדגמי במוו האחרים וההנעה היא – שומו שמיים – כפולה.

    במוו סדרה 2 2020

    *זהירות: ספקולציה לפניך*
    את חולי ההגה שתי הפסקאות האחרונות כנראה קצת ביאסו. ירידה בהספק ומעבר להנעה כפולה הם לא בדיוק הדברים שנמצאים בראש רשימת ה"איך משפרים מכונת נהיגה". אבל במוו נמצאת בימים אלו במירוץ חימוש שלא היה כמוהו מזמן, ועם השקת גרסאות ה-35 של מרצדס A ו-CLA, הם לא יוכלו להרשות לעצמם לירות לסוס המנצח שלהם בין העיניים. יכול מאוד להיות שבקרוב יחסית נראה הודעות על "חשיפת גרסת קופה של הסדרה 2 החדשה" שתענוד את התג 240.

     

    dddd