תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • ניסאן
  • ניסאן ג'וק בישראל

    ניסאן

    הדור השני של ניסאן ג'וק נוחת בישראל עם תג מחיר גבוה וממדים תואמים

    • 05-03-2020
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    לפני שאנחנו מתחילים לדבר על ניסאן ג'וק החדש שבדיוק הושק בישראל, אין ברירה אלא להיזכר בדור הראשון של הרכב. הג'וק של ניסאן, כמו הקשקאי לפניו, היה הגורם להתפוצצות המטורפת של סגמנט הקרוסאוברים הקטנים. הוא לא היה הרכב שהמציא את הקטגוריה  - היו שם הרבה לפניו סוזוקי איגניס ודייהטסו שרייד בתחילת שנות ה-2000 והונדה HRV אפילו בעשור שלפני כן – אבל הוא היה הראשון שהצליח לבצע את ההכלאה הזו, בין שטח לפרייבט, בצורה מספיק נאותה.

    הוא גם הגיע בתזמון נכון, ובעצם עשה הכל נכון כדי להיות להיט היסטרי. כל כך היסטרי למעשה, שניסאן היססה והעדיפה שלא לייצר דור שני במשך 10 שנים. תקופה בלתי נתפסת אם אתם לא פיאט 500.

    אבל דבר אחד, או ליתר דיוק לא מעט דברים, הוא לא עשה כראוי. דברים כמו מרווח, איכות חומרים, אבזור וכו', או כמו שאנחנו קוראים להם – "להיות מכונית".

    ניסאן ג'וק 2020

    כעת מושק בישראל הדור השני של הג'וק והדבר הראשון שצריך לעשות הוא לשכוח את כל מה שחשבתם על הדגם הקודם. בעיקר בנוגע למרווח. הג'וק החדש צמח באורך ב-7.5 ס"מ לסך של 421 ס"מ, וברוחב ל-180 ס"מ (3.5+). ואין ספק ששני הנתונים האלה מציגים גידול משמעותי, אבל הצמחיה בבסיס הגלגלים, 10.5 ס"מ ל-263.6 ס"מ סך הכל, היא כמעט בלתי נתפסת ומקבילה כמעט לעליה לקטגוריה אחת מעלה. למעשה, הממדים של הג'וק החדש שמים אותו כאחד הרכבים הגדולים ביותר בקטגוריית הקרוסאוברים הקטנים, גדול אפילו יותר מרכבים גדולים יחסית כמו יונדאי קונה וסיטרואן C3 איירקרוס.

    כמו הממדים, גם המחיר של הג'וק צמח, ועם תג התחלתי של 125,000 ₪ גם הוא אחד ה"גדולים" בקטגוריה. שני הדגמים האחרים יעלו 130,000 ו-140,000 ₪.

    כל הגרסאות של הג'וק יגיעו עם מנוע 1.0 ליטר ותיבת שבעה הילוכים כפולת מצמדים. המנוע מפיק 117 כ"ס ו-18.4 קג"מ מומנט לא רעים, אבל משום מה נתון ההאצה שעומד על 11.1 שניות והמהירות המרבית (180 קמ"ש) הרבה פחות מרשימים. יתכן שהאשם נעוץ בנתון משקל גבוה של 1,285 ק"ג.

    ניסאן ג'וק 2020

    הג'וק יוצע כאמור בשלוש גרסאות אסנטה-טק, אסנטה-טק 2tone (שני גוונים, לא שני טון) שמוסיפה – כפי שבחיים לא הייתם מנחשים מהשם – צביעה דו-גונית, ו-N-דיזיין שמקבלת ריפודים משולבי עור, חימום מושבים וחישוקי 19 במקום 17 אינץ'. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    לזכותה המלא של ניסאן, והיבואנית קרסו, יש לומר שכל הגרסאות מקבלות רשימת אבזור נאותה וחבילת אבזור בטיחות כמעט מלאה (בלימה אוטונומית, תיקון סטיה, זיהוי תמרורים, אורות גבוהים אוט') כאשר החוסר היחיד שאפשר לשים עליו את האצבע הוא ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית שקיימים בחלק מהמתחרים.

    הג'וק החדש לוקח את המתכון של קודמו, מתכון שזיכה אותו בהצלחה חסרת תקדים, שומר על היתרון המרכזי שלו – העיצוב, ומצליח לתקן את מה שהיו שתי נקודת הביקורת המשמעותיות  ביותר. נראה שלקרסו יש פה קלף מאוד חזק ביד והיה מאוד מעניין לראות איך יצליח הג'וק החדש בישראל.

    dddd