תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיאט
  • סיאט אטקה
  • קופרה אטקה בישראל

    סיאט אטקה

    הקרוסאובר הספורטיבי של סיאט נוחת בישראל ותופס מקום כאפשרות הכי זולה להגיע ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-5 שניות

    • 02-12-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    הדיבורים על תחילת שיווקו של קופרה אטקה, גרסת הספורט של סיאט אטקה, כבר צפים ברשת לא מעט חודשים, שכן הרכב הוצג לפני שנה וחצי, הושק רשמית באוקטובר של אותה שנה וכבר באוגוסט האחרון נצפה כשהוא עונד לוחיות ישראליות. כעת זה רשמי עם הודעת צ'מפיון מוטורס על תחילת שיווקו של הקרוסאובר הספורטיבי במחיר שיתחיל ב-250,000 ₪.

    הקופרה אטקה, כמו הלאון, עושה שימוש במנוע 2.0 ליטר שמפיק כאן 300 כ"ס (290 בלאון) ו-40.7 קג"מ (35.7 בלאון) שעוברים דרך תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמדים לארבעת הגלגלים ומאיצים את האטקה ל-100 קמ"ש תוך 4.9 שניות. נתון, שבשילוב עם המחיר, הופכים אותו לקרוסאובר הכי זול שמציע את הביצועים האלה, ובפער של כמעט פי 2 כאשר הרכב הכי קרוב אליו במחיר הוא מרצדס GLA45.

    קופרה אטקה

    עיצובית, האטקה מקבל את כל הטיפול המחייב עם פגושים אגרסיביים, חישוקי ענק (19 אינץ'), רביעיית אגזוזים כסופים, והוא אפילו שואב השראה מדגמי ה-RS של אאודי עם כיתוב CUPRA שמשולב לתוך החצאית הקדמית. כמובן שאי אפשר בלי סמלי המותג החדש בכל מקום בו הייתם מצפים למצוא תג של סיאט, כאשר זה שעל ההגה אפילו נח על מצע עיטור דמוי קרבון. על תא המטען תמצאו גם את הסמל החדש וגם כיתוב תמוה "CUPRA", שהרי כל הדגמים של "קופרה" הם עכשיו "קופרה", אז אולי היה עדיף להדביק כיתוב ATECA. אבל זו כנראה שארית מהימים הלא-כל-כך-רחוקים בהם דגמי קופרה עדיין עטו סמלי סיאט.

    גם בתא הנוסעים סימנו המעצבים את כל הסעיפים, עם מושבי ספורט (חלק מחבילת PRO שתעלה 17,900 ₪ נוספים), לוח שעונים דיגיטלי, תפירה בצבע נחושת על שק ידית ההילוכים והמון המון שחור להעצמת החווייה הספורטיבית.

    קופרה אטקה

    בכל הנוגע לאבזור, הקופרה אטקה כמובן כולל את כל הפריטים שמוצעים באחיו הלא ספורטיבי. בין היתר תמצאו כאן בלימת חירום, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים, מצלמת 360, הקרנת הסמל מהמראות, כניסה והנעה ללא מפתח, גג פנורמי, מערכת Beats עם 9 רמקולים, תאורת לד מלאה ועוד. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    dddd