תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • טויוטה פריוס פלאג אין
  • טויוטה פריוס פלאג-אין בישראל

    טויוטה פריוס פלאג אין

    מהטווח החשמלי, דרך המושבים וכלה במחיר. אלה 6 דברים שיעזרו לטויוטה פריוס פלאג-אין החדשה להפוך למחזה נפוץ על כבישי ישראל

    • 25-11-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    הדור הראשון של טויוטה פריוס פלאג-אין (פריוס "פריים" בחלק מהמדינות) לא הצליח מאוד בישראל ומכר רק 27 יחידות בשלוש שנות שיווק. האמת? עם תשתית טעינה מסורבלת שנכפתה עלינו הודות לבטר-פלייס וטווח חשמלי מזערי של פחות מ-20 ק"מ, לצד מחיר רכישה גבוה די קברו את הסיכויים של הפריוס הנטענת להשאיר על השוק הישראלי חותם כלשהו.

    כעת מודיעה יוניון מוטורס על תחילת שיווק הדור השני, שמבוסס על הדור הרביעי של הפריוס. הנה 6 נקודות שעשויות לעזור לפריוס פלאג-אין להפוך למחזה נפוץ בהרבה על כבישי הקודש.

     

    1. הטווח החשמלי. הטווח של הפריוס פלאג-אין החדשה עלה ל-45 ק"מ. משהו שכבר "אפשר לעבוד איתו" ומכסה את הנסיעה לעבודה ואולי אפילו חזרה הביתה של רוב האנשים.

    טויוטה פריוס פלאג-אין 2020

    2. הטעינה. הטעינה תתאפשר לא רק מעמדת טעינה ייעודית, אלא גם משקע ביתי רגיל לחלוטין. קיבולת הסוללה היא 8.8 קילו-וואט וטעינתה משקע ביתי תארוך שלוש שעות עם תשתית חד-פאזית וזרם של 10 אמפר (הזרם המקובל הוא 16 אמפר). בנוסף, כמובן שאפשר להטעין את הפריוס גם מעמדות ציבוריות או פרטיות, בתשתית תלת-פאזית וכל שאר הפתרונות המקובלים.

    3. יחידת ההנעה. הפריוס החדשה מקבלת את המנוע של הפריוס ה"רגילה" – מנוע 1.8 ליטר בנזין ושני מנועים חשמליים שמפיקים יחד 122 כ"ס. אך בזכות הסוללה הגדולה ומערכת החשמל שמאפשר למנוע החשמלי יותר חופש פעולה, הפריוס פלאג-אין יכולה להגיע עד 135 קמ"ש על חשמל בלבד. מה שמתחבר לסעיף הראשון ואומר שחלק לא מבוטל מהאנשים יוכלו להשתמש בה כרכב חשמלי לגמרי.

    טויוטה פריוס פלאג-אין 2020

    4. האבזור והבטיחות. יוניון עדיין לא שחררה מפרטים טכניים מלאים, אך מציינת כי הפריוס פלאג-אין מקבלת מערכות בטיחות מקיפות שמעניקות לה "ציון בטיחות" (של משרד התחבורה) של 8 בהן ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים, אורות גבוהים אוטומטיים ועוד. גם אבזור הנוחות לא קוטל קנים עם מערכת מולטימדיה תומכת עברית עם מסך 8 אינץ', תצוגה עילית, ולראשונה גם 5 מושבים (4 בדגם הקודם).

    טויוטה פריוס פלאג-אין 2020

    5. המחיר. את חלק מהכשלון חבה הפריוס פלאג-אין הקודמת למחירה, שעמד בתחילת השיווק ב-2013 על 190 אלף שקלים, למעלה מ-30 אלף שקלים יותר ממחירה של הפריוס הרגילה דאז. הפריוס פלאג-אין החדשה מושקת במחיר של 165,000 ₪ שהם אמנם עדיין 25 אלף שקלים יותר ממחירה של הפריוס, אבל גם 25 אלף שקלים פחות ממחירה של הפלאג-אין "ההיא" וגם מקבילים למחירה של הפריוס הרגילה באותם ימים. וזאת בזמן שמחירי המכוניות האחרים לא בדיוק ראו נפילות חדות במחירים.

    6. היא נראית לא רע בכלל. בניגוד לפריוס, שעיצובה גורר לא מעט... איך נאמר, חילוקי דעות, הפריוס פלאג-אין דווקא מעוצבת יפה מאוד. הפרופורציות שלה טובות, הפרונט עתידני ואגרסיבי, ובזכות ספויילר אחורי נמוך יחסית היא מצליחה להיפטר כמעט לגמרי מהישבן הפריוסי המוכר והלא-ממש אהוב.

    טויוטה פריוס פלאג-אין 2020

    dddd