תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו מגאן RS קאפ בישראל – עדיף מאוחר

    רנו

    לא פחות משנתיים אחרי תחילת השיווק בעולם, ישראל מצטרפת סוף סוף לרשימת המדינות בהן אפשר לקנות רנו מגאן RS דור 3. שלכם עם שלדת קאפ ותיבה כפולת מצמד תמורת 235,000 ₪

    • 07-11-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    אם אתם חובבי רכב או נהיגה במידה כלשהי, השם "רנו מגאן ספורט RS" או "מגאן ספורט" בקיצור, לא דורש הקדמה או הרחבה. אם אתם לא, נספר לכם שזו מכונית שבכל דור ודור שלה, ובכל גרסה וגרסה שלה (מהן יש 4 בדור הנוכחי) היא מצליחה לחסל את המתחרות שלה כמעט בלי להזיע בכל הנוגע לנהיגת מסלול. מהצד השני, היא מאז ומעולם גם חטפה לא מעט ביקורת על כך שיכולות המסלול שלה גבו חשבון יקר מדי בחיי היומיום.

    בדור הנוכחי שלה, השלישי במספר (למגאן הראשונה לא הייתה גרסת ספורט אמיתית אלא רק דגם קופה שהיה בעיקר מעוצב), הפכה המגאן לקרבית פחות – או ליתר דיוק, ליותר סבירה בחיי היומיום. היא מוצעת רק במרכב 4 דלתות ואפשר לקבל אותה עם תיבת אוטומטית (היחיד שנמכרת בארץ), אבל גם זה לא הפריע לה לשבור שיאים בנורבורגרינג, ולנצח בלא מעט מבחנים השוואתיים. בחו"ל. כי אנחנו נאלצנו להסתדר בלעדיה בשנתיים מאז שהיא הושקה.

    רנו מגאן RS 20202

    כעת זה משתנה, עם הודעת קרסו על תחילת שיווק המגאן RS בגרסת קאפ אוטומטית. שילוב מעניין ונדיר למדי שכן לרוב גרסת הספורט הרגועה יותר מגיעה עם התיבה כפולת המצמדים בעוד הקאפ משלבת את האגרסיביות המוגברת שלה יחד עם תיבה ידנית.

    המגאן שמגיעה לישראל מקבלת רשימת אבזור שכוללת בולמי זעזועים עם כריות (Bump Stops) הידראוליות (להבדיל אלף הבדלות, קצת כמו אלו שנמצאים בדגמים האחרונים של סיטרואן). אלה לא בולמים אדפטיביים, אבל הם כן אמורים לספק ריסון טוב למרכב בפניות מבלי להתרסק יותר מדי במעבר על שיבושים בכביש.

    בנוסף, מקבלת הקאפ גם דיפרנציאל קדמי טורסן מוגבל החלקה, דבר שנחמד מאוד לראות בעוד ועוד מכוניות ספורטיביות עם הנעה קדמית; בקרת שיגור, משוטי העברת הילוכים עם טריק נחמד שמאפשר להחזיק את המשוט השמאלי כדי לגרום לתיבה לרדת ישר להילוך הנמוך ביותר האפשרי, ועוד.

    רנו מגאן RS 2020

    אבל מה שכנראה הכי מבדל את המגאן מכל המתחרות שלה היא מערכת ההיגוי ל-4 הגלגלים, שהמגאן היא היחידה מבין כל ההוט האצ'ים להציע אותה. המערכת בעצם מאפשרת – כמו שאפשר ממש בקלות להבין מהשם – לגלגלים האחוריים לפנות ביחד הקדמיים. במהירויות נמוכות הן מופנים לצד הנגדי לזה של הקדמיים כדי לשפר את יכולת שינוי הכיוון וגם להקטין את רדיוס הפניה ובמהירויות גבוהות (מעל 60 קמ"ש, או מעל 100 במצב מסלול) הם מופנים לאותו כיוון כדי לשפר את היציבות הכיוונית בזמן מעברי נתיב או בפניות סוויפר ארוכות.

    המנוע של המגאן שמגיעה אלינו הוא אותו 1.8 טורבו שמשרת גם את גרסת הספורט. הוא מפיק 280 כ"ס (מקום שלישי בקטגוריה אחרי הלאון קופרה והסיוויק טייפ R) ו-40 קג"מ. המיאוץ למאה קמ"ש אורך 5.8 שניות וצריכת הדלק המשולבת היא 13.1 ק"מ לליטר, שאתם בחיים לא תשיגו, כי אי אפשר לנהוג רגוע במגאן ספורט. פשוט אי אפשר.

    רנו מגאן RS 2020

    מחירה של המגאן יעמוד על 235 אלף שקלים. מחיר אטרקטיבי למדי ביחס לקטגוריה, בטח ובטח שנכון לרגע כתיבת שורות אלו, כאשר אנחנו מחכים לדור חדש של השילוש הפולקסווגני, ושאר האופציות מוצעות רק עם תיבות ידניות בלבד (שאנחנו מעדיפים, אבל מסתבר שאף אחד לא קונה).

    ואם כבר מדברים על דור חדש, חשוב לציין שוב את העובדה שהמגאן RS משווקת בחו"ל כבר מ-2017, ובאחוז לא מבוטל מהמקרים, רכבים עוברים מתיחות פנים אחת לשלוש שנים. מה שאומר שלא מן הנמנע שנראה חידוש לדגם (ואולי הפסקת שיווק בארץ בגלל עליית מחיר?) בעוד כשנה.

    dddd