תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פולקסווגן
  • פולקסווגן גולף
  • פולקסווגן גולף החדשה מוצגת

    פולקסווגן גולף

    פולקסווגן חושפת את הדור החדש של הגולף. בתפריט: מידות זהות, עיצוב פנים שונה מהותית, עדכונים מהאוויר ותקשורת

    • 28-10-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    הדור השמיני של פולקסווגן גולף נחשף במלואו במהלך סוף השבוע, ובניגוד לפעמים הקודמות, הפעם מקבלת המשפחתית האיקונית כמה שינויים ועדכונים די משמעותיים.

    העיצוב של הגולף החדשה, לפחות זה החיצוני, הוא כנראה הסעיף בו היא עברה את השינויים המינוריים ביותר. הפנסים מלפנים מעוגלים יותר והחזית כולה פחות חדה, אבל הממדים נותרו כמעט ללא שינוי (3+ ס"מ באורך, בסיס גלגלים זהה), הפרופורציות זהות לחלוטין, והלוק הכללי מזוהה מיידית – גם אם לטעמי, פחות יפה ואלגנטי מהדור הקודם, ונראה קצת כמו גבר מקריח עם "חד-גבה". אבל זה רק אני.

    פולקסווגן גולף 2020

    בפנים השינויים משמעותיים הרבה יותר, ולמעשה הן מהמקיפים ביותר שנעשו אי פעם בגולף. מעבר לדברים ברורים וחידושים מקובלים כמו לוח מחוונים דיגיטלי, הגה בעיצוב אחר ועם כפתורים בסידור קצת שונה – הדשבורד והקונסולה המרכזית של הגולף 8 זונחים את העיצוב של חמשת הדורות האחרונים בהם פתחי המיזוג היו מעל איזור המדיה וסביבת הנהג חולק לשני חלקים כאשר לוח השעונים ואיזור השליטה היו מופרדים. בגולף החדשה נראה שעיצוב חוזר לאופי של שני הדורות הראשונים של הגולף בהם לוח המחוונים וחלקו העליון של הדשבורד מרגישים יותר כמו יחידה עיצובית אחת, וחלקו התחתון של הדשבורד יחד עם הקונסולה המרכזית מופרדים ע"י איזור ריק בו נמצא תא אחסון גדול יחסית.

    בניגוד לשני הדורות הראשונים, בהם איחדו האיזורים הללו בין שעוני המחוונים לסקאלה והחוגות של הרדיו, הפעם חוברו (עיצובית) יחדיו שני מסכים בגדלים של עד 10 ורבע אינץ' כאשר זה שאחראי על ניהול המדיה הוא כמובן מסך מגע, משהו שעדיין לא היה מאוד נפוץ בזמנן של שתי הגולפים הראשונות.

    פולקסווגן גולף 2020

    עוד שינוי מהותי בתא הנוסעים הוא הוויתור המוחלט על כפתורים "אמיתיים" לשליטה על התאורה והמיזוג, ולגישה מהירה לתפריטים ראשיים במערכת המדיה. במקום גלגלות – כפי שהיינו רגילים מרכבים של קונצרן פולקסווגן מקדמת דנא, עברה פולקסווגן להשתמש בכפתורים קפסטיביים ו"משטח החלקה" לשינוי הווליום והטמפרטורה.

    פולקסווגן גולף 2020

    מעבר לעוד דברים סטנדרטיים כמו מושבים, חומרים ועוד פסי לד שנוספו לטובת תאורת אווירה שתוכל לבלבל ולסנוור אתכם טוב עוד יותר בלילה כשהיא משתקפת מהחלונות הסגורים של הרכב, הדבר האחרון שמפנה את מקומו לטובת "דור חדש" הוא ידית ההילוכים הגדולה והמוכרת – לטובת צ'ופצ'יקון קטן בגודל של כדור דקסמול.

    פולקסווגן גולף 2020

    אבל הדור השמיני של פולקסווגן גולף הוא הרבה יותר מאשר פרצוף (לא ממש) יפה, ולמרות הממדים הדומים הוא רכב חדש לגמרי. וכמו שבכל דור חדש של גולף, פולקסווגן שמה דגש על נושא אחד מרכזי ומשפרת אותו במיוחד, כמו שהיא דאגה להזכיר לכל מי שמקבל ממנה עדכונים במייל בשבוע האחרון, כל יום, על כל דור הגולף, ועל מה שופר בו. כמו שאתם מבינים, זה לא עצבן אותי בכלל. בכלל.

    הפעם השיפור הוא – איך לא – בתחום האוטונומיה והקישוריות, ואם נשים את הצחוקים והמרירות (שלי, לא שלהם) בצד, השיפורים האלה עצומים. לא מדובר כאן על מנוע קצת יותר חסכוני (כמו בדור השישי) או שלדה קלה בכמה עשרות ק"גים (כמו בשביעי), אפילו לא כמו מהפכת הבטיחות של הדור השלישי ועל אחת כמה וכמה לא כמו ה"אייקון העיצובי" שהיה הדור הרביעי (באמת? "היא הייתה ממש יפה"? לא יכלתם לחשוב על משהו קצת יותר מרשים?).

    פולקסוגן גולף

    פולקסווגן לא מאוד מרחיבה על ההתקדמות בתחום הנהיגה האוטונומית, אבל היא מציינת בהודעה כי "יהיה ניתן להגיע למהירויות של עד 210 קמ"ש עם סיוע בנהיגה" – האם זה אומר שהמכונית תוכל (טכנית לפחות, גם אם לא רגולטורית) לנהוג לבד בכבישים מהירים עם עיקולים? חלק חושבים שכן, אני חושב שהיא עדיין תצפצף אחרי 10-15 שניות וזה יוצא מזה את כל הכיף.

    אבל זה לא השינוי הגדול ביותר, וגם לא העובדה שהגולף החדשה – ממש כמו דגמים של טסלה – תימכר כאשר אופציות שהרוכשים יחליטו שלא לרכוש עדיין יהיו קיימות ברכב אבל לא "מאופשרות" במחשב ולמעשה סמויות לחלוטין מעיניהם של רוכשיה, ואם אלה – או הרוכשים אחריהם – ירצו להפעיל את האופציות הללו הם יוכלו לגשת לסוכנות ולשלם על ה"עדכון" שיפתח להם את ה"אבזור" המדובר. מצד שני, זה מרגיש כמו עוד שיטה להרוויח עוד כמה גרושים. הרי החומרה כבר נמצאת בתוך הרכב, אז כנראה שהרוכש המקורי משלם עליה בכל מקרה. למעשה, השיטה הזו קיימת כבר היום אצל מספר יצרניות רכב וקיימות תוכנות מחשב ואפליקציות לסמארטפונים (כמו OBDEleven) שיודעות להפעיל את הפונקציות הללו (כמו למשל האיתות הדינאמי המוכר של פולקסווגן ואאודי).

    פולקסווגן גולף 2020

    השינוי הגדול, המהותי והמהפכני ביותר הוא מודול קטן שנושא את השם OCU או בעברית – Online Connectivity Unit. המודול הזה אחראי למערכת שנקראת בעגה המקצועית V2X או Vehicle to everything. למעשה מדובר במערכת די פשוטה (לפחות עקרונית) שפועלת בעזרת סים אלקטרוני שמוטמע ברכב ויודעת למעשה "לדבר" עם דברים נוספים בסביבתה המיידית. כך למשל גולף אחת תוכל לשדר לחברתה שנמצאת עד 800 מטרים מאחוריה על פקק או בור בכביש, וזו העוקבת תוכל להתאים את המהירות, להתריע לנהג או לחמוק מהמכשול. בנוסף, המערכת מאפשרת למכונית למעשה לדבר עם כל דבר שכולל בתוכו מודול דומה ולאו דווקא מכוניות אחרות של פולקסווגן או מכוניות בכלל. למשל – רמזורים יוכלו לשדר למכונית שהם עומדים להתחלף לאדום, חניונים ידעו להגיד לרכב אם יש בהם מקומות פנויים, ביתני כניסה לכבישי אגרה ידעו לנתב את המכוניות לנתיב הפנוי ביותר ואפילו תיקי גב של ילדים יוכלו לשדר לרכב את מיקום הילד, שנסתר מעיניי הנהג או המצלמות של הרכב, והרכב ידע להתאים את מהירות נסיעתו אם חלילה אותו ילד יחליט להתפרץ לכביש.

    הפתרונות והאפשרויות שהמודול המדובר פותח למכונית האוטונומית הם עצומים ולמעשה הופכים את כל התפיסה של "איך אמור להתנהג רכב אוטונומי" על הראש – ממכונית עצמאית (אוטונומית...) שמתמודדת לבד עם כל מה שקורה סביבה, למעין מוח כוורת בו כל הפרטים מתקשרים בינם לבין עצמם ויודעים לנהל את הממשקים ביניהם בצורה היעילה ביותר האפשרית.

    פולקסווגן גולף 2020

    בנוסף לכל אלה, הגולף תקבל גם חמישה מנועים מעודכנים – שני דיזלים, שניים מונעים בבנזין ואחד בגז טבעי עם ספקים של 90-130 כ"ס. בנוסף, היא תוצע גם עם חמישה מנועים ברמות היברידיות שונות – שלושה מנועי טורבו בנזין עם מערכת היברידית קלה שמבוססת על סוללת 48 וולט, ושתי גרסאות פלאג-אין שיפיקו 205 ועד 245 כ"ס בגרסת ה-GTE הספורטיבית שתעמוד לצד ה-GTI שטרם הוצגה.

    בישראל ככל הנראה ימכר מנוע ה-1.5 ליטר שממשיך להפיק 150 כ"ס ויתכן כי תגענה גם הגרסאות ההיברידיות הקלות. גרסאות פלאג אין הוצעו גם בדגם הנוכחי (כמו גם גרסת GTE) ולא נמכרו בישראל, אז הסיכוי שנראה אותן עכשיו לא מרגיש גדול במיוחד.

    dddd