תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • טויוטה יאריס
  • טויוטה יאריס החדשה מוצגת

    טויוטה יאריס

    טויוטה חושפת את הדור הרביעי של היאריס - קטנה ומרווחת יותר, ועם מערכת היברידית חדשה

    • 16-10-2019
    • מאת: יואב אשד

    טויוטה מציגה את הדור החדש של הסופרמיני הנמכרת בישראל בשנים האחרונות. הדגם החדש קצר יותר ונמוך יותר בהשוואה לקודמו (ובכלל קצר יחסית לקטגוריה עם אורך כללי של 394 ס"מ), אך רחב יותר ומציע בסיס גלגלים ארוך יותר בחמישה סנטימטר (256 ס"מ). מרווח הראש מלפנים לא אמור להיפגע מקיצוץ הגובה עקב תנוחת ישיבה נמוכה יותר.

    טויוטה יאריס 2020

    בהשוואה לדגם היוצא היאריס החדשה זוכה למרכב קשיח יותר, קורת פיתול עבה יותר ומתלי מקפרסון חדשים מלפנים לטובת שיפור התנהגות ונוחות נסיעה. תגובת ההיגוי החשמלי שופרה אף היא באמצעות החלפת משאבת ההגה באחת חזקה יותר.

    הפנים עוצב מחדש בהשראת הקורולה, עם מסך צף במרכז הדשבורד בגודל עשרה אינץ' (כעת עם תמיכה באפל ואנדרואיד אוטו כסטנדרט), מיעוט כפתורים ושילוב של פלסטיקים קשיחים וחומרים רכים בדיפוני הדלתות.   היאריס תציג בפעם הראשונה בתעשייה, תוספת של כריות אוויר מרכזיות בצידי המושבים הקדמיים וכאופציה תוצע תצוגה עילית על השמשה.

    טויוטה יאריס 2020

    היאריס החדשה מציגה גם שינויים ושיפורים ביחידה ההיברידית שחשובה מאוד לטויוטה: סוללת הניקל היידרייט מוחלפת כעת בליתיום איון, שמציגה יתרונות על קודמתה בדמות טעינה ופריקה מהירים יותר, משקל נמוך יותר ותאפשר תנועה על חשמל בלבד במהירות עירונית ליותר זמן מאשר קודם. למרות שאין כרגע נתוני WLTP רשמיים, טויוטה טוענת לשיפור של כעשרים אחוז בצריכת הדלק ושיפור בהספק של הגרסה הנ"ל שכעת עומד על 115 כ"ס. 

    מנוע ה-1.5 ליטר יוצע עם התיבה הרציפה המוכרת, שעברה כיול נוסף לצמצום תחושת רצועת הגומי המאפיינת תיבות רציפות או עם תיבה ידנית בעלת שישה הילוכים, ואליו יתווסף בעתיד הקרוב מנוע ליטר בסיסי משולש צילינדרים המשודך לתיבת הילוכים ידנית בלבד.

    טויוטה יאריס 2020

    היאריס צפויה להגיע לפסי הייצור בקיץ הבא ואלינו ברבעון האחרון של 2020, ובקרוב יופיעו גרסאות ביצועים ספורטיביות, על מנת לחזק את הקשר של טויוטה עם אליפות הראלי העולמית.

    מה דעתכם על טויוטה יאריס החדשה? יש לכם שאלות אלינו? הצטרפו לדיון בפורום.

     

    dddd