כשמרצדס השיקה את ה-C350e, מהר מאוד הוא הפך לדגם הכי אטרקטיבי במבחר הגרסאות של המכונית. ומיותר לציין את העצבות שפקדה לא מעט אנשים כאשר הופסק ייצורו ושיווקו. כעת מודיעה כלמוביל, יבואנית מרצדס, כי היא מחדשת את שיווק הדגם, שבינתיים הספיק לעבור מתיחת פנים יחד עם שאר גרסאות ה-C קלאס.
למרות שהדגם החדש מקבל את השם C300e, הוא לא סובל מהספק מופחת. להיפך. הדגם החדש מקבל מערכת הנעה חדשה שמשלבת מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין עם 211 ומנוע חשמלי עם 122 כ"ס – 40 יותר מהדגם היוצא. ההספק המשולב של מערכת ההנעה עומד על 320 כ"ס (279 בדגם הקודם) ונתון המומנט – 70 קילוגרם-מטר – כנראה הפיל את הלסת שלכם לרצפה ממש עכשיו. ובצדק, הוא זהה למומנט שמפיקה ה-C63s. בניגוד מוחלט לנתון המומנט המשוגע, מטורלל, מופרך ושאר סופרלטיבים, נתון התאוצה ל-100 קמ"ש עומד על 5.4 שניות ארציות למדי.
אבל יחידת ההנעה היא לא היחידה שעברה שיפור, כמוה גם הסוללה, קיבלה חיזוק משמעותי ויכולה לספק כעת טווח נסיעה חשמלי מלא של 44 ק"מ ותוכל – בשימוש בעמדת טעינה של 7.2 קוו"ט (תלת-פאזי) – להיטען מ-10% ל-100% תוך שעה וחצי. כדי להרגיע את החששות בנוגע לעמידות של הסוללות, תעניק מרצדס 6 שנות אחריות עבור הסוללה.
כמו בדגם היוצא, גם זה הנוכחי מציע רשימת אבזור ארוכה במיוחד. ה-C300e תמשיך, כמו בעבר, להימכר עם מתלי אוויר (מלבד בגרסת הכניסה), פחות או יותר אינסוף פרטי נוחות, וכמובן גם אבזור בטיחות אקטיבית עשיר. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.
מחיריה של ה-C300e יתחילו ב-336,000 ₪ לגרסת הרמוני הבסיסית, 366,000 ₪ לאולטימייט הרמוני שתוסיף כאמור מתלי אוויר ועוד פריטים, ו-376,000 ₪ ל-AMG שמקבלת גם עיצוב ספורטיבי וכיול מתלים שונה.