תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • אופל גרנדלנד X
  • אופל גרנדלנד מרחיב היצע

    אופל גרנדלנד X

    לובינסקי משיקה לא פחות מ-6 גרסאות חדשות של אופל גרנדלנד – בנזין ודיזל עם 130 כ"ס במחירים של בין 152 ל-170 אלף שקל

    • 15-09-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: פבל צ'רניצקי

    כשאופל גרנדלנד X הושק לראשונה בישראל תחת שרביטה של ש.י.ר (שלמה יבוא רכב), היה זה כבר הרבה לאחר שקונצרן פיג'ו-סיטרואן רכש את מותג אופל (הגרנדלנד מבוסס על שלדת ה-3008) וכבר לאחר שצפו שמועות בישראל על מעבר זכיון היבוא של המותג לידי קבוצת לובינסקי. בהתאם לכך, לא נרשמה התלהבות מיוחדת מצד היבואן – המחירים היו גבוהים, היצע הגרסאות לא היה ברור, וההשקעה בקידום הדגם שאפה לאפס. לא מפתיע, אם כך, שהגרנדלנד לא בדיוק עף מהמדפים באולמות התצוגה.

    עכשיו, אחרי ששקע האבק של ההכרזה על אותו מעבר זיכיון יבוא, לובינסקי לוחצת על הגז ומשיקה לא פחות מ-6 גרסאות של הגרנדלנד ועושה זאת במקביל למספר שיפורים שעבר הדגם, בהם שדרוג רציני ונחוץ של אבזור הנוחות והבטיחות וגם מעבר לתיבת שמונה ההילוכים החדשה של אייסין שהחלה לא מכבר לשרת גם את דגמי פיג'ו-סיטרואן.

    אופל גרנדלנד X

    הגרנדלד ישווק מעתה עם שתי יחידות הנעה, ושלוש רמות גימור לכל אחד מהם. המנוע הראשון הוא אותו אחד איתו הושק הדגם – 1.2 ליטר טורבו בנזין עם 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ המשודך כאמור לתיבת שמונה הילוכים פלנטרית של אייסין. הביצועים עם מנוע זה פושרים למדי עם 10.4 שניות ל-100 קמ"ש ו-188 קמ"ש מקסימליים, אבל לא נופלים מגרסאות הכניסה של קרוסאוברים אחרים בקטגוריה. צריכת הדלק המוצהרת דווקא טובה מאוד, ועומדת על 18.9 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

    המנוע השני, גם הוא מוכר מליין הדגמים האחר של הקונצרן (עדיין מרגיש קצת מוזר לכלול את אופל בתוך פיג'ו-סיטרואן), יהיה 1.5 ליטר טורבו דיזל, גם הוא עם 130 כ"ס אך עם מומנט גבוה משמעותית של 30.6 קג"מ. גם כאן תיבת ההילוכים היא אוטומטית פלנטרית עם שמונה הילוכים וגם כאן הביצועים לא מלהיבים על הנייר עם 12.3 שניות למאה ו-192 קמ"ש מרביים, אבל בפועל הדיזל יהיה הרבה יותר בשרני וגמיש בתנאי אמת. צריכת הדלק – כצפוי – מצוינת, עם 23.8 ק"מ לליטר מוצהרים בנסיעה משולבת.

    אופל גרנדלנד X

    כל אחד מהמנועים יוצע כאמור בשלוש רמות גימור – אנג'וי, אינוביישן, ואינוביישן בלאקטופ שתוסיף צביעה שחורה לגג ולמראות הצד. כל הגרסאות יכללו כסטנדרט בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים, וסייען חניה אוטומטי. גרסת אינוביישן תוסיף גם מסך 8 אינץ' (7 אינץ' בדגם הקודם ובגרסת אנג'וי) למערכת המולטימדיה, פתיחת תא מטען חשמלית, משטח טעינה אלחוטית ועוד. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    בהתאם לשיפור באבזור, גם מחיריו של אופל גרנדלנד X עלו משמעותית ביחס למחירי ההשקה ויתחילו כאמור מ-152,000 ₪ לדגם הבנזין ברמת גימור אנג'וי (12,000 ₪ יותר), 165,000 ₪ לגרסת אינוביישן (11,000+), ו-2,000 שקלים נוספים עבור הצביעה השחורה של אינוביישן בלאקטופ. גרסאות הדיזל תהיינה יקרות ב-3,000 ₪ מגרסאות הבנזין המקבילות. מה שהופך אותן בלי הרבה תהיה לגרסאות העדיפות, וזה עוד לפני שנגענו בעובדה שההבדל במחיר יחזיר את עצמו בצריכת הדלק תוך בערך שלוש דקות.

    dddd