תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מאזדה
  • מאזדה 3 החדשה בישראל

    מאזדה

    הדור הרביעי של מאזדה 3 נוחת בארץ בשתי תצורות מרכב, ורמת גימור אחת. החל מ-145,000 ₪

    • 04-09-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    אם אני אחפש מספיק טוב, אני בטוח אמצא את המשפט "המכונית הכי חשובה של מאזדה עד היום" בכל ידיעה על השקת דור חדש של משפחתית של מאזדה, אבל הפעם זה כנראה באמת נכון. וכן, אני יודע שגם בפעמים הקודמות זה כנראה גם היה נכון. אבל הפעם זה נכון עוד יותר. 

    הסיבה היא, שבפעמים הקודמות מאזדה אמנם ניסתה להמציא את עצמה מחדש, אבל היא עשתה זאת "הצידה" – כלומר ניסתה לתת משהו מעט אחר ביחס לקטגוריה, בעיקר התנהגות יותר ספורטיבית ומהנה. הפעם היא עושה את זה "למעלה" ולוקחת צעד מאוד גדול לכיוון הטריטוריה של יצרניות היוקרה. זה כבר הורגש בדור הקודם, אבל אז עדיין היה אפשר לקרוא לזה "הנחת תשתית". הפעם, זה על אמת.

    מאזדה 3 2019

    ועם הציפיה המאוד גדולה הזו, השיקה היום דלק מוטורס את הדור הרביעי של מאזדה 3. בניגוד לדורות הקודמים, הפעם היבואנית בוחרת להשיק רק גרסה אחת – ספיריט, עם מנוע 2.0 ליטר שמפיק 165 כ"ס, אבל שומרת על שתי תצורות המרכב בהיצע.

    המחירים גבוהים, 145 אלף שקלים לסדאן ו-3000 ₪ נוספים להאצ'בק. האבזור, אגב, זהה לחלוטין בין שתי הגרסאות.

    אותו האבזור, כמו גם תא הנוסעים של ה-3 החדשה, לקוחים לחלוטין מעולמות הפרימיום, ולא היינו מופתעים לראות את אותה רשימה ואותו סלון במשפחתית של במוו, אאודי או מרצדס. במחשבה שניה, כנראה שכן היינו מופתעים. לטובה. מלבד רשימת האבזור, שתוכלו לקרוא את כולה במפרט (סדאן | האצ'בק), מאזדה שמו דגש בדיוק על הדברים שבאים לידיי ביטוי במכוניות יוקרה – הירידה לפרטים. העיצוב מוקפד מאוד ולא מצועצע, החומרים מעולים, עם דיפוני עור (או דמוי, היו ויכוחים קשים שלא הוכרעו), ואפילו התחושה בלחיצה על הכפתורים מרגישה "פרימיומית".

    מאזדה 3 2019

    אבל לא הכל זוהר ונוצץ. המנוע בקדמת ה-3 החדשה הוא אותו אחד ששירת את הדגם הקודם – 2.0 ליטר עם 165 כ"ס כאמור, אבל הוא עבר מקצה שיפורים וכעת מפיק מומנט גבוה יותר של 21.7 קג"מ (21.4 בדגם היוצא). תיבת ההילוכים, למרות שהיא עדיין בת שישה הילוכים, כנראה שופרה גם כן, כי המיאוץ ל-100 קמ"ש קוצץ מ-9 שניות ל-8.4.

    אין ספק שמדובר בשיפור ביחס לדגם היוצא, אבל כאשר על המדף במחסן בהירושימה נמצא גם מנוע הסקייאקטיב X שמהווה באמת קפיצה קוונטית קדימה, אי אפשר שלא להרגיש החמצה קלה. ה-X לא צפוי להגיע בזמן הקרוב, היות ופער המחירים בינו לבין המנוע הנוכחי היה מכתיב – כך לפי דלק מוטורס – פער מחירים של כ-40 אלף שקלים. וזה כנראה קצת יותר ממה שהישראלי הממוצע מוכן לשלם על מכונית משפחתית "עממית".

    מאזדה 3 2019

    מקום נוסף בו ה-3 לא השתפרה ואפילו הלכה אחורה, היא במתלה האחורי שהוחלף מאחד רב חיבורי שמאפשר נוחות גבוהה לצד התנהגות טובה (ואכן היה כך בפועל) לקורת מתח שאינהרנטית פחות טובה בשני הפרמטרים. אך יחד עם זאת, מאזדה העולמית וכן הנציגה הישראלית שלה מבטיחות שהושקעו משאבים לא מבוטלים כדי להפוך את ה-3 החדשה בן לנוחה ובן למתנהגת יותר מקודמתה. למען ההגינות, הביקורות מחו"ל לא שוללות את האמירות האלה, אבל את גזר הדין שלנו נשמור לאחרי שננהג בה על אספלט הקודש שלנו.

    הקטגוריה אליה נכנסת ה-3 החדשה לא נראית כרגע כאילו היא תקשה עליה לבלוט לטובה, אולם אנחנו עומדים ממש רגעים לפני חשיפת דור חדש לפולקסווגן גולף וסיאט לאון, ומתיחות פנים להונדה סיוויק ואופל אסטרה כבר הוצגו ויגיעו כנראה בחודשים הקרובים. מדובר בארבע מכוניות שסביר שיהיו לא פחות מעניינות מה-3, כל אחת עם האיכויות שלה, וכנראה עם מחירים נמוכים יותר.

    dddd