תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי TT קופה
  • אאודי TT במבחן - איזו סיבה?

    אאודי TT קופה

    מתיחת הפנים של אאודי TT מעדכנת את העיצוב אבל טכנית נשארת כמעט ללא שינוי. לקחנו את גרסת הבסיס לבדוק איזו סיבה יש לבחור בה

    • 07-08-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: פבל צ'רניצקי

    "אז תספר לי, מה שינו כאן" אני שואל את הנציג שמוסר לי את המפתחות של אאודי TT המחודשת.
    -"יש פה גריל חדש, פנסים אחרים. שינוי קצת את הג'אנטים..."
    "אוקיי, משהו מכאני?" אני מקשה.
    -"לא ממש, בעיקר עיצוב"

    אני מרגיש שהוא לא בדיוק מבסוט על הכיוון אליו הולכות השאלות, אז כדי לתקוע מסמר אחרון אני שואל את השאלה שאף סוכן מכירות לא רוצה שישאלו אותו. "נניח ויש לי TT מהדגם הקודם, ואני נכנס היום לסוכנות, איזו סיבה אתה יכול לתת לי שתצדיק קניה של הדגם החדש?"

    את התשובה לשאלה הזו נשאיר לסוף.

    אאודי TT 2019

    אאודי TT הייתה תמיד, ועודנה, אייקון. למרות חיים קצרים יחסים של קצת יותר מ-20 שנה נכון לכתיבת שורות אלה, הצגתה של ה-TT, מכונית קופה קטנה, יפהפייה, שובבה, ולא יקרה להחריד, עשתה משהו לעולם הרכב. משהו טוב. משהו שהיה בדיוק באמצע בין עיצובי הרטרו שפרחו באותה תקופה לבין מכונית מודרנית ומגניבה בפני עצמה. לא בכדי אאודי לקחה את העיצוב של ה-TT והשליכה אותו על נושאת הדגל הספורטיבית שלה, ה-R8.

    הדור הראשון של ה-TT, לפחות לטעמי ובניגוד לאותה דעה רווחת וחיובית מאוד, לא לגמרי "היה שם". הוא היה חמוד מדי, לא מספיק אגרסיבי וספורטיבי, קרוב מדי לחיפושית "החדשה" דאז ורחוק מדי מהמתחרות מבית מרצדס ובמוו. הדור השני עשה כמה צעדים בכיוון הנכון, אבל עדיין נשלט ע"י עגלגלות יתר למרות פנסים מחודדים יותר. הדור השלישי, אני חושב, מצליח לקלוע בול למטרה שה-TT שמה לה בתחילה. עדיין אי אפשר לטעות בצדודית עם הגג המעוגל, אבל השימוש הנרחב יותר בזוויות וקווים ישרים מצליח לשבור את החמידות בדיוק במידה הנכונה ולשדר יותר "רכב ספורט קופה" ופחות "רכב מעצבי שיער".

    אאודי TT 2019

    גם בפנים פוגשים לטעמי את אחד מתאי הנוסעים החכמים ביותר בעולם הרכב - העיצוב מינימליסטי במיוחד, אבל הוא לא סתם ריק ומצליח לשמור על כל השימושיות הנדרשת ממכונית. כך למשל אין מסך מרכזי, כל מערך המולטימדיה מוזרם ישירות ללוח השעונים הדיגיטלי; אין פקדי בקרת אקלים, הם משולבים ישירות לתוך הפתחים עצמם. יש כאן את כל הפקדים והכפתורים הדרושים, ואפס יתירות או כפילות מערכות.

    בכלל, תא הנוסעים של ה-TT - כל עוד אתם יושבים במושבים הקדמיים - הוא מקום מאוד נחמד להיות בו. תנוחת הישיבה מאוד נמוכה וספורטיבית, וגם ב-30 קמ"ש על פסי האטה היא מייצרת תחושת של ייחוד. המושב של ה-TT נמוך גם ביחס למכוניות ספורטיביות אחרות, במהלך המבחן פגשנו רכב ספורטיבי אחר שנבחן במערכת, והמעבר בין ה-TT לרכב האחר הרגישה כמו טיפוס לתוך משאית קלה.

    אאודי TT 2019

    המושבים האחוריים ותא המטען נמצאים שם רק בשביל הפרוספקט. בפועל, תא המטען מתאים למגש ביצים פחות או יותר, ועל המושבים האחוריים של ה-TT אני די בטוח שקראתי באיזה מדריך עינויים של הק.ג.ב.

    אאודי TT 2019

    בחלק הזה של המבחן אני צריך להתחיל לספר לכם על המפרט של המכונית ועל איזה אבזור יש בכל אחת מהגרסאות, אבל ברכב המבחן שהגיע בגרסת הבסיס מהר מאוד הבנתי שתשובת ברירת המחדל ל"יש פה?" היא "לא". אני לא אדבר על דברים כמו בטיחות אקטיבית או נהיגה אוטונומית חלילה, מלבד שמירת נתיב בגרסאות הבכירות ביותר הן אינן קיימות כאן בכלל (כך שבכל הגרסאות תמצאו מובילאיי), אבל גם דברים כמו מושבים חשמליים או בקרת שיוט רגילה לא מצאנו. וזה, להזכירכם, במכונית שעולה 300 אלף שקלים, עגול.

    אאודי TT 2019

     

    עכשיו מגיע החלק בו נדבר על הנהיגה ב-TT, והלוואי שהייתי יכול להתשפך ולספר לכם כמה שהביצועים תואמים למראה, וכמה היא ספורטיבית וזריזה ומדהימה בכל אספקט, כמו שהיה הדגם שלפני מתיחת הפנים אותו בחנתי לפני אי אילו שנים בגרסת ה-Quattro שבאמת הצליחה - בניגוד לכמעט כל דגם אחר של הקונצרן - למרוח לי חיוך על הפנים בכל הפניה של ההגה.

    כאן, אפעס, המצב שונה. בניגוד למה שאמר לי אותו סוכן שמסר לי את המכונית, יחידת ההנעה של ה-TT עברה עדכון, גרסת ה-1.8 ליטר 180 כ"ס ירדה מההיצע והחליפה אותה גרסת 197 כ"ס של מנוע 2.0 ליטר. גרסה מוחלשת של ה-2.0 ליטר הקודם שהפיק 230 כ"ס. לזכותה אפשר לזקוף את העובדה שאותה גרסת 230 כ"ס גם הייתה יקרה יותר ואילו ה-1.8 היתה זולה יותר, כך שהגרסה הנוכחית מתברגת באמצע ביניהן.

    אאודי TT 2019

    197 כוחות הסוס שכאן  - בלי לבדוק יותר מדי, כנראה נותנים את יחס הכ"ס לשקל הגרוע ביותר בעולם המוטורי הישראלי. אולי להוציא מסחריות ואוטובוסים. הוא מכפה על זה עם 32.6 קג"מ סטנדרטיים יחסית למנוע 2.0 ליטר מוגדש, ועם 6.6 שניות למאה קמ"ש ותיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד הביצועים מספקים לחלוטין, אבל לא מרגשים.

    זה, כשזוכרים שצריך להיפרד עבור ה-TT מ-300 אלף שקלים, מבאס כשלעצמו, אבל מתחדד עוד יותר כשמתחילים להשליך את ה-TT לפניות. מרכז הכובד הנמוך עם בסיס הגלגלים הקצר וההגה המהיר (פחות מ-2 ורבע סיבובים בין נעילות) גורמים למכונית להיות אחת ממשנות הכיוון הטובות ביותר בהן נתקלתי. היא נכנסת לפניות בצורה כמעט טלפתית, מסוג היכולות שאנחנו מהללים אצל צרפתיות של פעם. השלדה מצויינת, ומצליחה לשדר די והותר פידבק על מה שמתרחש מתחת למושבים, והיא גם יודעת לדבר עם הנהג בזמן הפניה ולספק לו מידע מדויק אודות כמויות האחיזה שיש לו או על כך שהיא מתחילה לאבד את זה. אם היא רק הייתה יודעת לצאת מאותן פניות באותו חן וניקיון, היא הייתה משגעת.

    אאודי TT 2019

    האחיזה אמנם גבוהה מאוד וה-TT לא ששה להיענות לפרובוקציות, אבל אם תגזימו עם האינפוט בהגה, או תשכחו שדוושת התאוצה מניעה רק את גלגלים הקדמיים ותלחצו אותה מוקדם מדי וחזק מדי, תמצאו את עצמכם בתת היגוי. הוא יהיה נשלט יחסית, אבל הוא עדיין יהיה שם כדי לבאס לכם את המשך הכביש.

    ההגה, מלבד היותו מהיר ומדויק, די אילם. אמפירית, המשקל מעולה, אבל כשהוא מרגיש מלאכותי כמו המצב כאן, זה רחוק מלהיות אידיאלי. לפחות השלדה מדברת.

    על הבלמים של קונצרן פולקסווגן כבר קצת נמאס לדבר האמת - גם כאן הם מעולים ומרגישים כאילו הם עשויים מחומרים שיצרניות רכב אחרות פשוט עדיין לא גילו. התחושה טובה, הפעולה פרוגרסיבית במידה, הנשיכה הראשונית "בול בפוני" (כשעברתי לאותה ספורטיבית אחרת בפעם הראשונה הנשיכה הראשונית הייתה כל כך חלשה שהייתי בטוח שאין לה בלמים. וזה היה אחרי עצירה ארוכה, אז הם לא דעכו).

    אאודי TT 2019

     

    ואז עלינו, ה-TT ואנוכי, על הכביש המהיר. ביום הראשון של המבחן, ה-TT גמעה (יחד איתי בתוכה) קרוב ל-400 ק"מ שהתפרשו על פני כ-8 שעות. רובם ככולם בכבישים מהירים. בידוד הרעשים מעולה, המתלים - למרות שהם קשיחים יחסית וסגרו מהלך בצורה די כואבת על כמה שיבושים, הצליחו בכביש המהיר להוות שילוב טוב מאוד בין ריסון לנוחות. בפועל, אחרי כל אותו טיול ארוך מדי, יצאתי מהרכב די רענן. בטח ובטח שלא כמו שהייתי אמור לצאת ממנו אחרי נהיגה כל כך ארוכה במכונית ספורטיבית.

    אאודי TT 2019

     

    ואני מניח שזה מסכם את האאודי TT לא רע. היא שייטת אוטוסטרדות מעולה, היא משנה כיוון ממש טוב, היא נראית מצויין, ו... בגרסה הזו לפחות, זהו. לצערי. היא יקרה מאוד, היא רחוקה מלהיות מאובזרת בצורה הגיונית למחיר הזה, היא חלשה יותר מכל דבר אחר שעולה כמוה, והיא לא פרקטית בעליל.

    אם אתם אוהבים את איך שהיא נראית, אחלה - לכו על זה. אני אהיה האחרון לשפוט אתכם, כי היא באמת מהממת. אבל בשביל כל סיבה אחרת - לפחות בגרסה הנוכחית - אני אחזור לאותה שאלה פתוחה מתחילת המבחן ואתן את התשובה של אותו נציג כלשונה: "לא יודע, כנראה שאין באמת סיבה".

    יש לכם שאלות? רוצים לקרוא מה חשבו מובילי הדעה שלנו על אאודי TT? הצטרפו לדיון בפורום.

    אאודי TT 2019

    dddd