תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • ניסאן
  • ניסאן ליף החדשה בישראל - ניסיון שני

    ניסאן

    ניסאן ליף החדשה נוחתת בישראל שנתיים אחרי ההשקה העולמית ואחרי שהדור הקודם כשל בארץ. הפעם היא תציע טווח של 270 ק"מ ומחיר של 165 אלף שקלים

    • 28-07-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    בפעם הקודמת בה הושקה ניסאן ליף בישראל - אי שם ב-2013 - היא לא בדיוק הצליחה להמריא במכירות. בישראל לפחות, בחו"ל היא עשתה חייל. אצלנו השוק עדיין היה שמרני מדי, טווח הנסיעה היה קצר מדי והטראומה הלאומית של מיזם בטר פלייס עדיין הייתה חזקה ונוכחת מכדי שיהיה למכונית חשמלית מלאה איזשהו סיכוי להצלחה אמיתית.

    מאז ועד היום שיווקה של הליף המקורית היה לא סדיר. הייבוא הופסק וחודש מספר פעמים אבל למרות כל השיפורים שהוטמעו בליף ההיא, היא לא הצליחה להשיג דריסת רגל בשוק המקומי שלנו.

    ניסאן ליף 2019

    שש שנים מאוחר יותר, ושוק הרכב השתנה כמעט ללא היכר. מכוניות היברידיות הן הנמכרות ביותר, שוק היוקרה רוכב על הטבות המס של גרסאות הפלאג-אין ומציג מספרי מכירות לא פחות ממדהימים, ואפילו התחילו להימכר כאן שלוש מכוניות חשמליות מלאות - אאודי אי-טרון, יגואר I פייס, ואפילו רנו זואי, אחותה לקונצרן (וליבואן) של ניסאן ליף.

    הליף החדשה מגיעה אלינו כעת בגרסה שאמורה לפתור, יחסית לפחות, את עניין חרדת הטווח, עם סוללת 40 קילו-וואט שאמורה לספק טווח נסיעה של 270 ק"מ. זה עדיין לא 400 ויותר הקילומטרים של היגואר והאאודי, אבל זה אמור להספיק לשבוע של נסיעות ממוצעות לעבודה והביתה, ואפילו לטיול של שבת או גיחה דו-יומית לדרום/צפון - בתנאי שיש לכם איפה להטעין אותה. כרגע התקווה הגדולה היא שבשלב מסוים תגיע לכאן גם גרסת e+ שמשדרגת את הסוללה ל-62 קילו-וואט ואת טווח הנסיעה לכ-360 ק"מ על פי תקן EPA האמריקאי המחמיר (שמצהיר על טווח של 243 ק"מ בלבד לגרסה שמושקת כעת). גרסת e+ מוסיפה גם מנוע חזק יותר, אבל כנראה שלא על זה תעמוד או תיפול רכישה של ליף כזו.

    ניסאן ליף 2019

    מבחינת מידות, הליף החדשה שומרת כמעט בדיוק על אותן מידות כמו של זו הקודמת עם בסיס גלגלים של 270 ס"מ (זהה), אורך כללי של 449 ס"מ (5 ס"מ יותר) ורוחב של 179 ס"מ (2+). כמו בדור הקודם, גם כאן בזכות העובדה שהרכב תוכנן מלכתחילה כחשמלי תא המטען לא נפגע ומציג נפח של 400 ליטר (30+). יחד עם זאת, בעולם בו מכוניות "רגילות" מציעות תאי מטען בנפח זהה או גדול יותר לעיתים אפילו גדול בפער ענק, כמו למשל יונדאי איוניק עם 550 הליטר שלה, קשה לקרוא לתא מטען של 400 ליטר הישג כביר.

    הליף תוצע בישראל ברמת גימור אחת - אסנטה טק. היא תעלה 165,000 ₪ לא זולים בכלל וכוללת רשימה שמכסה את כל הסעיפים ההכרחיים, אבל לא מציעה אבזור יוצא דופן, בטח שלא ביחס למכוניות אחרות במחירים דומים. יש כאן מערך בטיחות אקטיבית מקיף אך לא מיוחד שכולל בלימת חירום, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועמעום אורות גבוהים אוטומטי. רשימת אבזור הנוחות ממשיכה באותו קו עם מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' וקישוריות אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, תאורת לד מלאה, חישוקי 17 אינץ', בקרת אקלים דיגיטלית, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, מערך מצלמות היקפיות ועוד. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    ניסאן ליף 2019;

    dddd