תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי A1
  • אאודי A1 במבחן - דור ה-#

    אאודי A1

    דגם הכניסה לאאודי, האם הוא מכוון לאנשים שרוצים רכב יוקרתי ומאובזר? או לכאלה שמתעניינים בעיצוב ועדיין לא נולדו כאשר ל-# קראו "סולמית"?

    • 27-06-2019
    • מאת: מקסים גולדשטיין | צילום: מקסים גולדשטיין

    #סטורי

    אאודי A1 החדשה, הדור השני של הסופרמיני היוקרתית של קונצרן פולקסווגן-אאודי הוצגה לא מזמן. בדור החדש המרכב מוצע רק עם 5 דלתות (הקונצרן הפסיק לייצר מכוניות בעלות 3 דלתות). היצע המנועים כולל שניים: 1,000 סמ"ק (3 צילינדים, 116 כ"ס, 20.4 קג"מ) ו-1,500 סמ"ק (4 צילינדרים, 150 כ"ס, 25.5 קג"מ). המחיר ההתחלתי: 150,000 ₪, עבור המנוע הגדול יותר תדרשו לשלם עוד 20,000 ₪ שיביאו את הרכב למחיר של 170,000 ₪.

    מעבר למנועים, תיבת ההילוכים היא התיבה המוכרת של הקבוצה – ה-DSG7, תיבה רובוטית כפולת מצמדים בעל 7 יחסי העברה.

    מעבר לכך, ישנן 3 חבילות אבזור בתשלום נפרד: סטייל (פנסי לד, גג בצבע שונה), קומפורט (Keyless, בקרת אקלים מפוצלת ועוד) בעלויות של 14,000 ו-8,900 ₪ בהתאמה או לחילופין חבילת Epic הכוללת בנוסף לשתי חבילות האבזור מקודם גם מערכת סאונד מוגברת, מושבי ספורט, ספויילר אחורי, חישוקי 18 אינץ' ועוד במחיר נגיש לכל כיס של 65,000 ₪.

    אאודי A1 2019

     

    #אינסטוש

    המראה, ככל הנראה הסעיף המשמעותי ביותר ברכב הזה, מורכב יחסית. נראות, ביחד עם הלוגו בפרונט, מהווים את החלק הבולט ביותר בקטגוריית הסופרמיני-יוקרה.

    חיצונית, הדור החדש של האאודי הקטנה נראה מעולה. רכב המבחן הגיע בצבע שחור שבלע מעט מאלמנטי העיצוב דוגמת הכאילו חריצי אוורור מעל הגריל (מיותרים בעיניי) ונראה דומה מאוד לאחות הגדולה יותר, ה-A3. אם מישהו תהה, הדימיון הוא חיובי ומשפר משמעותית את הרושם שהאאודי הקטנה יוצרת. כשחושבים על זה, תמיד קו הדגמים של היצרנית נראה דומה ולכן אין סיבה לשנות.

    אאודי A1 2019

    סלון הרכב בגרסת הבסיס מגיע בצבעי שחור-אפור-כסוף. סולידי אך נאה ונעים מאוד. קו אורך בצבע אפור בהיר מפצל את המושבים לשנים. חצי אחד בצבע אפור בהיר והחצי השני כהה. מסגרת לוח המחוונים, מסגרת איזור תיבת ההילוכים ומספר אלמנטים בהגה כסופים ונראים טוב (אם כי ממש מזכירים את העיצוב של דגמים אחרים בקבוצה).

    ההגה הוא כמעט העתק-הדבק משאר דגמי אאודי. ההסבר על הכמעט יגיע בהמשך. מסך המולטימדיה מוטה לכיוון הנהג כמו בפולקסווגן פולו ומול מושב הנוסע מקדימה יש שלושה פסי פלסטיק שמחברים בין שני פתחי האוורור ועושים רושם של יחידה אחת.

    בסעיף הנראות, אאודי A1 עוברת עם ציון "סולידי". נאה, מכובד וצפוי. חשוב לציין, ברמת ה-Epic היקרה, שילוב הצבעים ושאר שינויי העיצוב משפרים משמעותית את הסעיף.

    אאודי A1 2019

     

    #אקססוריז

    אבזור, נוחות, חומרים, איכות הרכבה וכל אביזר שהלקוח מקבל ברכב. האם הם חשובים בקטגוריה זו?

    כן! לדעתי לפחות. על פי אאודי, או היבואן המקומי - צ'מפיון, כנראה שלא ממש. רכב המבחן הגיע ברמת האבזור הבסיסית בה האבזור כולל קצת יותר מכלום. עצוב לי לציין, אך בסופרמיני הזו, שעולה 150,000 שקל, אין הנעה ללא מפתח, גם פתיחת הדלתות דורשת שימוש בשלט. אין גם בקרת שיוט. לא, לא בקרת שיוט אדפטיבית אלא בקרת שיוט פשוטה וסטנדרטית כמו בכמעט כל רכב כיום. ללקוח מוצעת אפשרות הגבלת המהירות. כמו כן, אין סגירת מראות חשמלית, בקרת אקלים וזו רק רשימה חלקית.

    השליטה על המוזיקה גם היא בלתי נסבלת. על ההגה אין כפתורים לדפדוף בשירים. ניתן רק לגלגל בתוך הספרייה תוך בהייה מסוכנת במסך. לסיום, אזכיר שגם אופציית הדפדוף שכן קיימת מההגה לא עובדת בספוטיפיי. מהכרותי עם דגמים אחרים של אאודי, על ההגה יש כפתורי שליטה על השירים וכאן מישהו החליט לחסוך.

    אאודי A1 2019

    תחת קטגוריית ה"כן נמצא ברכב", אפשר למצוא לוח מחוונים דיגיטלי איכותי ובעל מידע רב. ישנה מערכת אקטיבית לשמירה על הנתיב (בינונית בפעילותה) ובלימה אוטונומית (שדווקא עובדת טוב) – המינימום כדי לא לחייב את הלקוח להתקין מערכת דוגמת מובילאיי. מערכת המולטימדיה גדולה, נוחה ובעלת סאונד עמוק ונפלא.

    איכות החומרים טובה וההרכבה ברמה גבוהה. כצפוי כמובן. בכל זאת, מותג יוקרה. החומרים בדשבורד מעולים ומרגישים מחוברים ומורכבים היטב. דווקא דיפוני הדלתות קצת מאכזבים. לא שיש תלונות או בעיות מיוחדות אבל ציפיתי לקבל דיפוני בד ולא פלסטיק כמו שיש באיביזה ופאביה.

    תחת סעיף נוחות הנסיעה, אנחנו פוגשים וואגית טיפוסית. קשיחה יחסית אבל לא מפרקת את הגב. לטעמי, כיול המתלים קשיח במידה הנכונה. יותר מזה יהיה קשיח מידי, ופחות יהיה רך מידי. חשוב לציין לטובה את בידוד הרעשים. במהלך המבחן, שמתי לב שתא הנוסעים שקט, שקט משמעותית מסופרמיני אחרות שאני מכיר. במהירויות שיוט דיברתי בשקט יחסי ושותפי לנסיעה לא התלוננו.

    אאודי A1 2019

     

    #הכי אין!

    כל מי שקרא כל ביקורת על וואגית שמתארת את מנוע ה-1.0 ליטר טורבו של הקונצרן יכול לדלג לפסקה הבאה. למי שלא או סתם מתעקש, או דילג על ההקדמה, מדובר במנוע שלושה צילינדרים, בנפח של 1,000 סמ"ק מוגדש טורבו כמובן, שמשודך - כאן כמו בכל רכב אחר של הקונצרן - לתיבת הילוכים רובוטית דו מצמדית בעלת שבעה יחסי העברה. ב-A1, המנוע מכויל להפיק 116 כוחות סוס ו-20.4 קג"מ של מומנט. מדובר בפנינה של יחידת הנעה. הכוח זמין וקיים תמיד, הוא גמיש יחסית לנפחו ואף חסכוני בדלק. במהלך המבחן בדקתי את צריכת הדלק ב-2 אופנים. גם ע"י מדידה בין שני תדלוקים וגם על פי מחשב הרכב. התוצאות שקיבלתי לא רעות בכלל: 14.45 ק"מ לליטר בתדלוק ו-12.2 ע"פ מחשב הרכב. המזגן פעל לאורך כל הנסיעות שלי וניצלתי היטב את הביקור המשפחתי בבית שמש כדי לנהוג בכבישי האיזור. חשוב לציין שלמרות שלושת הצילינדרים, המנוע אינו מעביר רעידות מעצבנות לתא הנוסעים.

    מבחינת התנהגות כביש הרכב צפוי מאוד. לא מדובר במכונת נהיגה וזה בסדר, אף אחד באינגולשטאט לא חשב לרגע ליעד אותה לכך. הרכב צפוי, בטוח ומאפשר קצב התקדמות מהיר אך אינו מספק הנאה יתירה מכך.

    אאודי A1 2019

     

    #קדחנו

    אאודי זאת חטיבת היוקרה בקונצרן הענק הגרמני (יוקרה יחסית כן? בבעלות הקונצרן ניתן למצוא גם את פורשה, בנטלי ולמבורגיני). כדי להבין את משמעות המותג אאודי בעיני האנשים נידבתי את הפייסבוק שלי ומספר קבוצות ווטסאפ. שאלתי שאלה פשוטה: "מה האסוציאציה שעולה לכם לראש כשאתם שומעים את מילה 'אאודי'?". אחרי שסיננתי חברים מתחכמים וחברים שהחיים בשבילם הם קטע קישור בין פצאל למוטורסיטי התשובות הנפוצות היו כמובן צפויות: יוקרה, מהירות, יופי, טכנולוגיה, איכות. אציין שבפאן היצירתי היו כמה דוגמאות מעניינות: אולימפיאדה, קוסם, נובורישיות ומשפחת הטורטלים מארץ נהדרת.

    המונח שחזר על עצמו הכי הרבה פעמים הוא היוקרה. מהי אותה יוקרה שאנשים משלמים עליה כל כך הרבה?

    יוקרה – מעמד, כבוד, הערכה בעיני הזולת, תחושה של עושר ופאר (ע"פ מילוג. ויקיפדיה היו חסרי תועלת הפעם).

    יוקרה, כוללת בתוכה את השורש "יקר" ולכן עולה הרבה כסף.

    אאודי A1 2019

    כעת, בסיום המבחן אני קצת מבולבל. אאודי A1 החדשה היא רכב יקר, הלוגו מרשים, זריקת הביטוי "הגעתי באאודי" לחלל האוויר בקונוטציות שונות מרשים את הסביבה גם הוא. אך בפועל, לפחות בגרסה שבחנתי, חלק גדול מדי מהמחיר הגבוה משולם על הזכות "לענוד" את סמל המותג, ולא מנותב להרכבת רשימת אבזור סבירה.

    פרט קטן וחשוב, גם המתחרה העיקרית (מיני One ברמת אבזור Salt) יקרה מעט יותר וגם שם רשימת האבזור חסרה. אז אולי זה לא "קטע" רק של אאודי.

    במהלך התואר שלי, אי שם ב-2012, במכללה למנהל - המסלול האקדמי (מכללה של ילדי עשירים, אני הצלחתי "להתפלח" בזכות סבסוד), באחד מימי השישי צ'מפיון פתחו דוכן והציגו בו למכירה את ה-A1 הקודמת. כנראה שהם יודעים מי קהל היעד של הרכב הזה.

    יש לכם שאלות למקסים? רוצים לספר לנו מה דעתכם על האאודי A1? הצטרפו לדיון בפורום.

    dddd