תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורד
  • פורד אדג'
  • פורד אדג' המחודש בישראל - יש גם ST

    פורד אדג'

    פורד פורד המחודש נוחת בארץ עם 4 רמות גימור, שני מנועים, רשימת אבזור ארוכה במיוחד, וגרסת ST אחת

    • 02-06-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    פורד אדג' המחודש אולי נראה כמו דגם חדש לחלוטין, וגם כמות השיפורים שלו לא תבייש דגמים כל-חדשים, אבל למעשה מדובר רק במתיחת פנים ומקצה שיפורים. ללא שינוי הפלטפורמה או המידות. הפעם, אחרי שדלק מוטורס החליטה להשאיר בחו"ל את גרסת ה-ST של הפוקוס, דווקא זו של האדג' כן עושה עלייה יחד עם כל 330 כוחות הסוס שלה.

    פורד אדג' 2019

    הדגם החדש מקבל עיצוב שונה די מהותית מזה היוצא, עם שינויים כמעט בכל פאנל פח או פלסטיק. כאמור הוא גם עבר מסכת שיפורים ארוכה ומקיפה שכוללת תיבת שמונה הילוכים חדשה, פנסי לד מלאים, מנוע חדש, מערך בטיחות אקטיבית מקיף ועוד.

    האדג' המחודש מגיע בארבע גרסאות שונות. SEL פלוס (255,000 ₪), טיטניום (275,000 ₪), טיטניום פלוס (295,000 ₪) ו-ST (320,000 ₪). שלושת הגרסאות הראשונות יקבלו מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין (אקובוסט) עם 248 כ"ס ו-39.7 קג"מ שיעברו לגלגלים הקדמיים בגרסת הכניסה ולכל ארבעת הגלגלים בגרסאות האחרות.

    פורד אדג' 2019

    כל הגרסאות מאובזרות בנדיבות, עם מערת בטיחות מקיף למדי (בלימת חירום, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים), מושבים מחוממים, משטח טעינה אלחוטי, פתיחת תא המטען ללא ידיים, כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת שמע עם 9 רמקולים ועוד. הגרסאות הבכירות יותר מוסיפות עוד בטיחות (בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת מרכז נתיב, סיוע בהתחמקות ממכשול), ריפודי עור (מחוררים, מחוממים, מקוררים בחלק מהגרסאות), מערכת של B&O, מושב נהג חשמלי עם זכרונות, חישוקי 18, 19 ו-20 אינץ', כיוונון הגה חשמלי ועוד. את המפרט המלא (והארוך מאוד) תוכלו לקרוא כאן.

    ה-ST, המעניינת הרבה יותר מקבלת מנוע V6 בנפח 2.7 ליטר, גם הוא מוגדש טורבו כמובן, שמפיק 330 כ"ס ו-54.5 קג"מ. הוא מביע את האדג' הלא קטן ולא זול ל-100 קמ"ש תוך 6.8 שניות לא ארוכות בכלל, ומקנח במתלים, מערכת היגוי ובלמים אחרים, כיול ספורטיבי יותר לתיבת ההילוכים ולמערכת הפליטה וכמובן כל מיני פרטי עיצוב ייחודיים.

    פורד אדג' ST 2019

    dddd