תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • וולוו
  • וולוו S60 בישראל - בלי גרסאות כניסה

    וולוו

    גדולה, מאובזרת, ומרווחת יותר. עם שני מנועים ואף לא גרסה אחת שאפשר לכנות "בסיסית"

    • 27-05-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    עשרות אלפי מילים כבר נשפכו על המהפך שעוברת וולוו בשנים האחרונות, גם בעולם וגם בישראל. עם גידול מתמיד במכירות, השקת אינספור גרסאות פלאג-אין הייבריד ושיפור ניכר בכל מה שנוגע לאיכות הבניה, וקפיצה קולוסאלית ב"הצעת הערך" של המכוניות שלה. הדור השלישי של ה-S60, אינו שונה, והיום משיקה אותו היבואנית, מאיר, בישראל. אלא שהפעם היא מחליטה לעשות את זה קצת אחרת ולוקחת את אותו החלק של "הצעת ערך" עוד צעד קדימה.

    ה-S60 החדשה גדולה משמעותית מקודמתה, עם גידול של 13 ס"מ באורך הכללי (476 ס"מ בסך הכל) ו-10 ס"מ בבסיס הגלגלים (287), וכפועל יוצא מכך היא גם גדולה מכל המתחרות הישירות שלה. למרות שמהבחינה הזו לא מדובר על הישג יוצא דופן או מרשים במיוחד, שכן כל המתחרות שלה - אאודי A4, מרצדס C קלאס, אינפיניטי Q50, לקסוס IS, וגם במוו סדרה 3 שנמכרת כרגע בארץ (החדשה טרם הגיעה) - כולן מכוניות ישנות למדי, בנות לפחות 3-4 שנים.

    וולוו S60 2019

    עוד דבר שהחליטה וולוו לעשות באופן שונה ממתחרותיה הוא לשווק את ה-S60 בשתי רמות גימור בלבד - אינסקריפשן ו-R-Design. שתיהן למעשה מהוות את הגרסאות הבכירות ביותר בהיצע של וולוו, האחת בתחום היוקרה והנוחות, והשניה בפן יותר ספורטיבי. למי שכן ירצה להוזיל עלויות, תציע היבואנית לבחור את המנוע הקטן - T4 עם 190 כ"ס, שישווק לצד הגרסה המעניינת יותר - פלאג-אין הייבריד (T8) עם הספק של 390 כ"ס ו-65.3 קג"מ של מומנט. בשביל לסבר את האוזן, מדובר על כמעט 10 קג"מ יותר מאשר במרצדס C43s. התוצאה היא גם נתון תאוצה טוב יותר משל המרצדס - 4.6 שניות למאה קמ"ש (4.9 שניות במרצדס). בדומה למרצדס, גם ה-S60 ההיברידית מונעת ע"י כל ארבעת הגלגלים, אבל בשונה ממנה, הוולוו תציע טווח נסיעה חשמלי של עד 50 ק"מ.

    באשר לגרסת Polestar Engineered הספורטיבית עוד יותר, הובטח שכאשר היצרן יתחיל לייצא את הדגם מארה"ב, שם הוא מיוצר, הוא יגיע לישראל. לא ניתנו תאריכים, אבל כן ניכר שהכוונה להציע אותו בארץ קיימת. הדגם הזה, אגב, אינו חזק משמעותית מדגם ה-T8 הרגיל, אבל הוא כן מקבל כיול שלדה ומתלים ספורטיבי יותר, בלמים גדולים וחזקים יותר, וגם נגיעות עיצוביות שונות.

    וולוו S60 Polestar Engineered

    בכל הנוגע לרשימת האבזור, אתם מוזמנים לקרוא את כולה במפרט המלא, ואנחנו רק נציין שלא הצלחנו למצוא שום חוסר ברשימה. גם אבזור הבטיחות, וגם אבזור הנוחות, כוללים כולם את כל הפריטים שמקובל למצוא בקטגוריה. החל מתאורת לד מלאה, ריפודי עוד ולוח מחוונים דיגיטלי, וכלה בדברים פחות נפוצים כמו ידית קריסטל (ב-R-Design), תאורת מטריקס אדפטיבית ומערכת שמע של הרמן קרדון. גם ברשימת אבזור הבטיחות אין חוסרים, עם שיוט אדפטיבי מלא כולל סייען פקקים, שמירת נתיב ובלימת חירום גם בנסיעה לאחור.

    עם כל הדברים האלה - רמות הגימור הגבוהות ביותר, מנועים חזקים במיוחד, ומידות מהגדולות בסגמנט - אפשר, ואפילו הגיוני לחשוב, שה-S60 החדשה תהיה גם יקרה להחריד. ובכן, צפויה לכם אכזבה. המחירים של ה-S60 יתחילו ב-249,000 ו-253,000 ₪ לגרסת ה-T4 ברמות גימור R-Design ואינסקריפשן בהתאמה; ו-290,000 ו-298,000 ₪ לגרסאות ה-T8 כאשר גם כאן, ה-R-Design תהיה הזולה יותר.  

    וולוו S60 2019

    dddd