תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

השנה באוקומשן - ארבעה ימים וגני התערוכה

אקומושן 2019 גדל לממדים שדורשים ארבעה ימים של אירועים וכנס מרכזי בגני התערוכה עם מעל ל-1,000 נציגים שיגיעו מחו"ל

  • 23-05-2019
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

סיקור הפעילות של אקומושן היא מסורת שרצה אצלנו מזה כ-5 שנים (וכנראה חבה את קיומה לעובדה שאני גיק חסר תקנה). בשנה הראשונה שהחלטנו להגיע לכנס, ראינו כמה עשרות סטודנטים שהתגודדו מתחת לשמשיות ברחבה תיאטרון הבימה, חלקם עם רעיונות טובים, חלקם - אם להגיד את האמת - פחות. בילינו שם כשעה וחצי, פגשנו את רוב המציגים, הבנו את רוב הרעיונות (הטובים), שתינו קפה והלכנו הביתה.

ולמה אני מספר לכם את זה? כדי שתבינו כמה רחוק הגיע הקונספט, וכמה שונה יהיה כנס אקומושן שיתקיים השנה. השנה יתפרס האירוע על פני לא פחות מארבעה ימים שלמים, 10-13 ליוני, והאירוע המרכזי יתקיים ב-11.6. הוא גם לא יתקיים ברחבה של תיאטרון, אלא בביתן 1 של גני התערוכה, מ-8:00 בבוקר ועם 22:00 בלילה. את הלו"ז המלא (ורשימת המציגים) של האירוע תוכלו לראות כאן.

גם האופי של הכנס יהיה השנה שונה לחלוטין, בדומה לכנס של שנה שעברה (רק - איך לא - גדול יותר), יציגו השנה כ-130 סטארט-אפים ויגיעו לאירוע יותר מ-1,000 נציגים של מאות חברות מחו"ל, שאחוז גדול מהן חברות בינלאומיות כמו למשל פורד, יאנדקס (המכונה "גוגל הרוסית"), פולקסווגן, בוש, דיימלר, הארמן, ועוד. בנוסף כמובן יהיו גם חברות ישראליות (שכולן ללא יוצא מן הכלל כותבות את השם באנגלית. אח, הפטריוטיות...) - Valens, Karamba, Adasky, UVeye, BWV (לא לבלבל עם BMW), Innoviz, Moovit, Abre, ועוד.

יאנדקס באקומושן 2019

חלקן כמובן גם יציגו את הטכנולוגיות שלהן בכנס, כך למשל חברה בשם סילנטיום (Silentium) שמתמחה במערכות ביטול רעשים אקטיבי תציג "בועת סאונד" אישית שתאפשר לכל נוסע ברכב בידוד מוחלט, גם מהנוסעים האחרים. ואם בתחבורה ציבורית עסקינן, היכולת לוותר על אינטרקציה עם ה"חדש של עומר אדם" מהרמקולים של איזה טינאייג'ר במושב האחורי היא כנראה לא פחות חשובה (אם לא יותר) מהיכולת של כלי הרכב לנווט.

סופטוויל, חברה ישראלית שמציגה באקומושן כמעט כל שנה, והתחילה עם גלגל המשלב את בולם הזעזועים בתוכו, תציג השנה את הפרוייקט הבא שלה - גלגל (לא באמת חשבתם אחרת, נכון?) עם מנוע חשמלי, חיישנים היגוי וכמובן גם בולמים - מובנים. בתור מישהו שיודע שמשקל בלתי מוקפץ ומסה מסתובבת (או במילים אחרות - גלגלים כבדים) הוא האוייב של התנהגות וביצועים, אני לא כל כך מצליח לראות את ההגיון מאחורי הקונספט, אבל החברה כבר מגייסת כסף לפי שווי של מיליארד שקל, אז מה אני מבין.

אורלי דהן, מנכ"לית קהילת EcoMotion: "השנה, יותר מתמיד, אנחנו יכולים לראות את הדרך שקהילת EcoMotion עשתה, מקהילה קטנה עם מספר יזמים ישראלים הפכנו לקהילה גדולה ובינלאומית שמצליחה להביא ליצירת שיתופי פעולה והסכמים משמעותיים בתחום. מנגד, גם היום אנו לא באמת רואים את המבנה הסופי של התעשייה. בדיוק כמו שבשנת 2000, למרות הצלחת חברות טכנולוגיה, אף אחד לא חזה את עליית פייסבוק, המסך ללא המקשים והשירותים הדיגיטליים שיש היום. השנה אנחנו מתקרבים לנקודת האל חזור עבור תעשיית הרכב הישראלית. אנחנו קרובים מאוד לקצור את הפירות עליהם עמלנו כקהילה ולהפוך את ישראל לשותפה אמיתית בעולם התחבורה החכמה הבינלאומי".

 

dddd