תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי סונטה
  • יונדאי i40
  • נחשפה יונדאי i40 סדאן

    יונדאי סונטה

    יונדאי i40 סדאן, מחליפה של הסונטה הוותיקה, נחשפת בתמונות ופרטים ראשונים.

    • 12-05-2011
    • מאת: מערכת CarsForum

    רבות כבר נכתב על קפיצת המדרגה המשמעותית שעשתה יונדאי בכל הנוגע לאיכות הרכבים מתוצרתה. כעת הגיעה גם זמנה של היונדאי סונטה הוותיקה להתחדש. יונדאי חושפת תמונות ופרטים ראשונים של ה-i40 סדאן, מחליפתה של הסונטה. הבשורה - עיצוב חיצוני חדש ומרענן, עם חזית המזכירה את היונדאי i25. מהפרופיל היא די דומה למכונית קופה, ממש כמו מתחרות כמו פורד מונדאו או פולקסוואגן פאסאט CC. זה לא צירוף מקרים, ביונדאי לא מתביישים לרמוז כי ה-i40 החדשה תתחרה בהם ישירות.

    יונדאי i40

    עם בסיס גלגלים של 277 סנטימטרים (4 סנטימטרים יותר מהסונטה), מגיעה ה-i40 החדשה עם הבטחה לתא נוסעים מרווח שיאכלס חמישה מבוגרים בנוחות מרבית. נפחו של תא המטען הוא 503 ליטרים, בדומה לזה של הפאסאט CC אך גדול מזה של הסונטה היוצאת. בנוסף תציע הסונטה החדשה תא נוסעים איכותי יותר ורשימת אבזור שכוללת בין היתר מערכת עזר לחניה, מערכת לזיהוי מעבר נתיב לא מבוקר, מושבים וגלגל הגה מחוממים ומערכת ניווט מקורית.

    הסונטה תוצע עם מבחר של שני מנועי דיזל ושני מנועי בנזין. שני הדיזלים בנפח 1.7 ליטרים, האחד בהספק מרבי של 115 כוחות סוס והשני בהספק מרבי של 136 כוחות סוס, כשהדיזל החלש יותר מציע צריכת דלק מרשימה של כ-28 קילומטרים לליטר. מנועי הבנזין יהיו בנפח 1.6 ליטרים (135 כוחות סוס) ו-2 ליטרים (177 כוחות סוס). שני מנועי הדיזל ומנוע הבנזין הקטן יצויידו במערכת Start & Stop שתשפר את צריכת הדלק. תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים תשודך למנועי הבנזין והדיזל החזקים יותר, שאר הדגמים ישווקו עם תיבת הילוכים ידנית בלבד. אלו, מן הסתם, הדגמים הרלוונטיים יותר לשוק הישראלי.

    יונדאי i40

    שיווקה של ה-i40 החדשה יחל ככל הנראה לקראת סוף השנה הנוכחית. יונדאי טרם פרסמה תמחור רשמי למכונית, אולם הצפי הוא שמחירה יהיה דומה לשל המתחרות, עם נטייה קלה כלפי מטה.

    יונדאי i40

    dddd