תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי איוניק
  • יונדאי איוניק מתחדשת

    יונדאי איוניק

    כ-300 ק"מ טוווח, טעינה בפחות משעה, אפליקציית ניהול ועיצוב מעודכן. יונדאי איוניק עוברת מתיחת פנים

    • 07-05-2019
    • מאת: יואב אשד | צילום: יצרן

    יותר מ-60,000 איוניקים נמכרו ברחבי העולם מאז השקת הדגם ב-2016 ועד היום, כאשר למעלה משליש מהן (כ-22,600), מתוכן 20 חשמליות, עלו על כבישי ישראל. כעת מחדשת יונדאי את האיוניק ומסמנת אותה כאחת ממובילות הליין העתיד של יונדאי. 

    יונדאי איוניק 2019

    באגף ההינע, הגרסה החשמלית של האיוניק זוכה לסוללה מוגדלת בנפח של 38.3 קילוואט האמורה לאפשר לה טווח של כ-292 ק"מ בין טעינות לפי תקן ה-WLTP. המטען שודרג אף הוא ל-7.2 קילוואט, כאשר קיימת גם אפשרות לטעינה בתחנת טעינה מהירה של 100 קילוואט, אשר תוכל לטענת יונדאי, להטעין כ-80% מהסוללה ב-54 דקות בלבד (לא, גם אנחנו לא הבנו מה הקטע עם המספרים הלא עגולים).

    הגרסאות ההיברידיות (הרגילה והפלאג אין) ממשיכות להשתמש במנוע ה-1.6 ליטר המוכר ובשתיהן אין שינוי בהספק הכולל שימשיך לעמוד על 141 כ"ס, כאשר המנוע החשמלי מאפשר נסיעה על חשמל בלבד עד מהירות של 120 קמ"ש. הבוחרים בגרסת הפלאג אין יהנו מנסיעה חשמלית טהורה לטווח מקסימלי של כחמישים קילומטר. האיוניק החשמלית תציע בנוסף את מערכת ה"נהיגה בדוושה אחת" שבאמצעות בלימה רגרנטיבית חזקה יחסית שנפוצה במכוניות חשמליות, מאפשרת בתכנון נכון האטה עד לעצירה מלאה ללא שימוש בדוושת הבלם.

    יונדאי איוניק 2019

    יונדאי משיקים באיוניק מערכת קישוריות חדשה הנקראת blue link. מערכת זו תאפשר לנהגי האיוניק להשתמש באפליקציה ייעודית על מנת לשלוט מרחוק על מערכות שונות כגון המזגן, נעילה ופתיחה של הדלתות ובגרסה החשמלית אף "להתניע" ולכבות את הרכב מרחוק. בנוסף, תאפשר האפליקציה להטעין ואף לקבוע מראש את זמני הטעינה.

    פנים האיוניק עודכן אף הוא, עם עיצוב מחדש לקונסולה הראשית הכולל מערכת מולטימדיה משודרגת עם מסך צף בגודל 10.25 אינץ' וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קראפליי המוצעות החל מגרסת הבסיס, פיקוד קולי ב-6 שפות שונות, ועוד. בנוסף כוללת הקונסולה המחודשת גם מיזוג אוויר עם מקשי מגע, ותוספת של תאורת אווירה.

    יונדאי איוניק 2019

    מבחוץ ניתן לשים לב לפגושים בעיצוב אגרסיבי יותר ופנסי ערפל חדשים. הגרסה החשמלית קיבלה גריל ייחודי הנועד לבדל אותה מיתר הגרסאות.

    האיוניק תמשיך להציע מגוון אביזרי בטיחות כסטנדרט, בקרת השיוט האדפטיבית מגיעה כעת עם מצב "זחילה בפקק" הכולל עצירה מוחלטת ותחילת נסיעה עצמאית. מערכות ההתראה מתריעות כעת גם על קירבה לרוכבי אופניים או חוסר תשומת לב של הנהג. מערכות לשמירה על מרכז נתיב, התראה על רכב בשטח מת והתראה על תנועה חוצה מאחור מוצעות באיוניק כאופציה בתוספת תשלום.

    יונדאי איוניק 2019

    dddd