האמת היא שאת רוב הפרטים על פיג'ו 508 ידענו כבר לפני למעלה מחודש, אז דלפו תמונות שלה עם לוחיות ישראליות, היצע המנועים וחלק מרשימת האבזור, ולבסוף גם הערכות של המחירים. היום הספקולציות מסתיימות כי לובינסקי, יבואנית פיג'ו לישראל, מודיעה רשמית על תחילת שיווק הדור החדש של מכונית המנהלים הצרפתיה.
ה-508 היא למעשה חלוצת שפת העיצוב החדשה והאגרסיבית עוד יותר של פיג'ו, עם פנסי היום המעוצבים בצורת ניבים מאוד אגרסיביים (אולי קצת אגרסיביים מדי על גבול האי-אפשר-לקחת-אותו-ברצינות?) של אריה. מה שאי אפשר לקחת מה-508, שזה שהיא ללא ספק מאוד ייחודית. וזה פרמטר מאוד חשוב בקטגוריה שנאבקת על חייה מכל כיוון אפשרי - משפחתיות שנהיות מאוד מרווחות ומאובזרות מתמיד, רכבי יוקרה שכמעט חופפים במחירים, וג'יפונים ש... נו, ג'יפונים.
ה-508 החדשה מגיעה, בשונה מקודמתה, בתצורת פאסטבק - כלומר עם דלת תא מטען שנפתחת יחד עם החלון. ממש כמו בסקודה סופרב, מובילת הקטגוריה בה רוצה ה-508 להתחרות. דבר נוסף שצריך להתחרות בסופרב הוא המרווח בתא הנוסעים, אלא שכאן נראה שידה של הצרפתיה על התחתונה עם בסיס גלגלים באורך 280 ס"מ (284 ס"מ בסופרב), אורך כללי של 475 ס"מ (486) ותא מטען בנפח 487 ליטר (584).
כנראה שבמקום מרווח, שהיה אחד הקלפים של הדור היוצא (שהיה גדול בכמעט כל פרמטר מהדור החדש), רוצה פיג'ו לקסום ללקוחות פוטנציאליים עם אחת מרשימות האבזור הסטנדרטיות הארוכות בקטגוריה - בטיחות אקטיבית מלאה עם בלימה (140 קמ"ש) שיוט אדפטיבי עד עצירה, שמירת מרכז נתיב, ניטור שטחים מתים אקטיבי, ותאורה אדפטיבית, מתלים אדפטיביים עם שלושה מצבי קשיחות, מצלמת 360 מעלות, מושבים חשמליים עם אפשרות הארכת ושינוי זווית בסיס המושב, מסך מרכזי בגודל 10 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי מלא, סאנרוף פנורמי נפתח, קישוריות מלאה לטלפון במערכת המולטימדיה, וכל זה - להזכירכם - בדגם הבסיסי. שאמנם עולה 200 אלף שקלים, אבל הוא עדיין הזול מבין השניים.
דגם GT היקר יותר, שיעלה 240 אלף שקלים, יכלול בנוסף גם עיסוי במושבים, חניה אוטומטית, דלת תא מטען חשמלית, תאורת לד חיצונית מלאה, ריפודי אלקנרטה משלובי עור נאפה ועוד. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.
יחידת ההנעה של ה-508 תורכב ממנוע 1.6 ליטר עם שני הספקים - 180 ו-25.5 קג"מ, ו-225 כ"ס ו-30.6 קג"מ. בשני המקרים תיבת ההילוכים היא אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה הילוכים שתעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד. נתוני הביצועים מדברים על 7.9 שניות למאה קמ"ש בדגם החלש ו-7.3 בחזק, וצריכת דלק משולבת של 18.2 ו-17.2 ק"מ לליטר בדגם החלש והחזק בהתאמה.