תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

ככה מכינים קוניגסג למבחן ריסוק

כולנו מכירים את הטקס של ריסוק מכוניות לטובת בדיקות בטיחות, אבל איך עושים את זה אצל יצרנית שמוציאה פחות מ-20 מכוניות בשנה עם תג מחיר של 2 מיליון דולר?

  • 29-04-2019
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

מבחני ריסוק ובטיחות הם תחום מרתק ומורכב להחריד. אבל הם הכרח עבור כל יצרנית רכב שרוצה למכור את מרכולתה במדינות מפותחות. אחת היצרניות האלה היא קוניגסג, שמייצרת את המכוניות בין הכי יקרות, מבצעות, ומטורללות בעולם. החברה, שמעסיקה (נכון ל-2015, לפי ויקיפדיה) פחות מ-100 עובדים, כבר הספיקה לעשות לעצמה מוניטין משמעותי בזכות אין ספור הישגים ופרסים שהיא קיבלה, ולאחרונה גם עלה סרטון שמתאר את תהליך ההכנה של הרכבים למבחני הריסוק. הנה שישה דברים שאתם צריכים לדעת לפני (או אחרי, מה שבא לכם) שאתם צופים בו.

כמות המכוניות שארגוני הבטיחות מרסקים מגיעה לעיתים ל-16 רכבים, כמות מקבילה פחות או יותר ליכולת הייצור השנתית של קוניגסג. אף אחד לא רוצה לראות עבודה של שנה שלמה מרוסקת לחתיכות, תרתי משמע.

כדי להצליח לעבור את המבחנים בכל זאת, שלדת המונוקוק של המכוניות של קוניגסג מתוכננת לשרוד את כל המבחנים. בין לבין מוחלפים הפאנלים והחלקים שניזוקים. אז אם אתם מחפשים לקנות קוניגסג משומשת, והמוכר כותב שהוא "מתחייב בבדיקה", יכול להיות שיש דברים בגו.

כחלק מהבדיקות שנעשות בתוך המפעל עצמו, בודקים עובדי החברה איך המרכב של הרכב עומד בפני מכות פטיש (די נמרצות למען האמת). שזה מעולה אם גרושתכם בדיוק גילתה שסיבה לגירושים לא הייתה שפשוט התרחקתם והפסקתם לאהוב, אלא מאמנת הטניס/העוזרת/הקולגה שלכם.

הכנת הרכב למבחן הריסוק לוקחת שלושה חודשים. החברה מייצרת סטים נוספים של פגושים וחלקי מרכב, ובדיקות מקדימות שיוודאו שהרכב עומד בדרישות. אז בפעם הבאה שהרכב החדש שלכם מתעכב ביום-יומיים, קצת פרופורציה.

הם בנו מחשב-על כדי לדמות ריסוק של מבני קרבון-פייבר. היות וקרבון פייבר, או סיבי פחמן אם אתם ממש מתעקשים, הם חומר ייחודי למדי וחלקים הבנויים מהם מתנהגים אחרת לחלוטין מפלדה או אלומיניום או כל מתכת אחרת, וכדי לחסוך כסף וזמן, החברה בנתה בעצמה מחשב-על שידע לדמות את ההתנהגות של המבנים הללו. בצעד די חכם כלפי משהו שכנראה יוכל להשתלט על העולם אם הוא יקום בבוקר על הצד הלא נכון של השרת, הם נעלו אותו במרתף. תזכרו את זה בפעם הבאה  שאתם לא מצליחים לעבור שלב במשחק ההוא בטלפון שצריך לבנות בו גשרים כדי להעביר מכוניות.

אחד המבחנים דומה באופן מפתיע (וכמובן לא באופן רשמי) להתנגשות מאוד מתוקשרת של קוניגסג אחרת. אתם בטח מכירים את הפרק בטופ גיר בו הסטיג נהג בקוניגסג CCX והתעקש שהוא יכול להשיג זמן יותר ויותר טוב, עד שהוא לא הצליח, ושלח את ה-CCX לטיול על הדשא, במהלכו היא נשנשה צמיג. אז בפעם הבאה שאתם מעלים סרטון של חבר שלכם דופק את האוטו בצורה יצירתית במיוחד, יכול להיות שהסיטואציה הזו תגיע למבחני ריסוק רשמיים.

dddd