תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס B קלאס
  • מרצדס GLA
  • מרצדס GLC
  • מרצדס GLB קוסנפט - חזון או קדימון?

    מרצדס B קלאס

    מרצדס חושפת בתערוכת שנגחאי קוסנפט שהיא מכנה GLB. האם מדובר בחזון לרכב עתידי רחוק או קדימון רגע לפני ייצור?

    • 16-04-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    בדקות אלה מתקיימת אחת מתערוכות הרכב המעניינות ביותר של השנה, אבל גם אחת הפחות מסוקרות, לפחות במחוזותינו. זוהי תערוכת שנגחאי, וככל שהשנים עוברות, כך מוצגים שם יותר ויותר דגמים חדשים ומעניינים כשלעצמם, אך היות והם בעלי אפס רלוונטיות לשוק שלנו, רובם ככולם עוברים מתחת לרדאר של רוב גופי המדיה.

    מרצדס GLB קונספט

    הפעם, כמו בכל השנים האחרונות, גם מרצדס הגיעה לתערוכה עם ארסנל מכובד של רכבים שצפויים לשרת את השוק הסיני שצומח במהירות מסחררת בשנים האחרונות. אחד הדגמים המעניינים ביותר שמרצדס מציגה בתערוכה הוא הקונספט GLB.

    על פניו, מדובר באיזה קונספט מטורלל עם צמיגי ענק ופנסים על הגג, שהסיכוי שלו להגיע לייצור גדול קצת יותר מהסיכוי שלי לזכות במדליית זהב אולימפית ב...משהו כלשהו שכולל תזוזה תחרותית כזו או אחרת. אבל כשנכנסים יותר עמוק, מגלים שיכול מאוד שצריך רק לקלף מהקונספט את אותם צמיגים ופנסים, להפשיט (בצער רב) את תא הנוסעים מכל האלקנטרה, וקיבלתם רכב סדרתי למהדרין. אבל איזה דגם בדיוק?

    מרצדס GLB קונספט;

    ובכן, מרצדס מספקת את המידות של ה-GLB קונספט - אורך של 463.4 ס"מ, רוחב של 189 ס"מ, גובה (קצת תלוש מהמציאות, כנראה בגלל הצמיגים העצומים) של 190 ס"מ ובסיס גלגלים של 283 ס"מ. כך שמהבחינה הזו, הוא - כיאה לשמו - נכנס בין ה-GLA ל-GLC, אבל רק בקושי, שכן הוא קצר יותר מה-GLC ורוחבו זהה.

    עוד דבר שהוא לא בדיוק בין ה-GLA ל-GLC, הוא כמות המושבים של ה-GLB קונספט - שבעה. זה מתחבר לתמונות שהודלפו בסוף השבוע האחרון של מרצדס GLS החדש, שנראה דומה באופן חשוד ל-GLB, רק כמובן במידות גדולות הרבה יותר.

    מרצדס GLB קונספט

    כרגע מרצדס לא בדיוק מצהירה על כוונות לייצר את ה-GLB. אבל הקרבה העיצובית שלו ל-GLS, המידות הדומות ל-GLC, העובדה שנכון להיום למרצדס אין אף רכב שבעה מושבים שלא עולה כמו דירה בנתניה, נישה שהארכי-יריבה שלה, במוו, כבר נכנסה אליה כבר לפני חמש שנים עם הסדרה 2 גרנד טורר, רומזים כולם שמרצדס כנראה לא תמשיך לשבת על הגדר עוד הרבה זמן. תוסיפו לזה את הפירוט אליו נכנסת ההודעה לעיתונות של הדגם - צורת קיפול המושבים, אורך מסילת הכוונון של המושב האחורי (140 מ"מ, אם תהיתם), נתוני הספק של המנוע (224 כ"ס) ועוד, אפשר להבין די בבירור שדגם ייצור של ה-GLB, בין אם תחת השם הזה או לא (מישהו אמר B קלאס?), יגיע אלינו קרוב מאוד.

     

    dddd