עם חשיפת הדור הנוכחי של אאודי A6 ו-A7, היצרנית החליטה בניגוד למה שעשתה בפעמים האחרונות, שלא להציג את גרסאות הספורט שלהן, ה-S6 ו-S7. אלה מגיעות רק עכשיו - ייתכן שכדי לגרוף עוד כמה כותרות (והצליח להם).
שתי המכוניות יקבלו - גם כאן, בניגוד לפעמים הקודמות - שתי יחידות הנעה: בנזין ודיזל. כאשר בטכנולוגיה באחרונה מגיעה מה-SQ7 אחרי מקצה השיפורים המתבקש ומורכבת ממנוע V6 בנפח 3 ליטר שמגובה ע"י טורבו חשמלי ומערכת 48 וולט שיפצו על קוצר הנשימה ורצועת הכוח הצרה המובנים במנועי דיזל. דגמי הבנזין יעשו במערכת דומה כאשר במרכזה יעמוד מנוע בנזין (מפתיע).
דגמי הדיזל זוכים באופן מובהק למירב תשומת הלב של אאודי, לפחות בכל הנוגע לשוק האירופאי, שכן עליהם נותנת היצרנית הרבה יותר מידע והם באופן מובהק נמצאים במרכז ההודעה לעיתונות.
מבחינת יחידות ההנעה, גרסאות הבנזין יפיקו כאמור 450 כ"ס ו-61 קג"מ ממנוע 2.9 ליטר ואילו הדיזלים הדיזלים יסתפקו ב-349 כ"ס אך יפצו ב-71.4 קג"מ. בשני המקרים הכוח יעבור דרך תיבת שמונה הילוכים פלנטרית לכל ארבעת הגלגלים, שלא יהיו אחראים רק על מלאכת ההנעה, אלא גם יקחו חלק בהיגוי כמו ב-A8 הגדולה יותר.
למרות נתון המומנט המכובד, מנועי דיזל כאמור ידועים בקשיי הנשימה שלהם ובטווח הסל"ד האפקטיבי הצר יחסית שלהם - המצב כאן אינו שונה ושיא המומנט מושג בטווח די קטן של 600 סל"ד בלבד - מ-2500 עד 3100. כדי לפצות על מחסור הכוח בסל"ד נמוך (לאן הגענו... 2500 סל"ד לא נחשב "נמוך") אאודי עושה שימוש במדחס חשמלי (EPC) שמגיב תוך רבע שניה ומגיע ל-70,000 סל"ד בהם הוא מפיק 7 קילווואט (9.4 כ"ס) ו"תומך" במגדשי הטורבו המסורתיים, ובכך עוזר לחפות על "בור" הכוח של מנוע הדיזל בסל"ד נמוך.
שיטת הפעולה של הטורבו החשמלי מעניינת למדי. הוא יושב ישירות על נתיב יניקת האוויר, וברוב המצבים האוויר עוקף אותו דרך צנרת היקפית. אולם כאשר נדרש כוח שהמנוע לא יכול לספק ללא עזרתו של הטורבו החשמלי - כמו למשל במצב בו לא מופקים מספיק גזי פליטה כדי לסובב את המגדשים הרגילים - הטורבו החשמלי מופעל, המעקף מתבטל ע"י שסתום, והאוויר נשאב ע"י הטורבו החשמלי ישירות לתוך המנוע, שעכשיו, עם האוויר הנוסף שנכנס אליו יכול לייצר מספיק גזי פליטה כדי לסובב את המגדשים הרגילים. וכל זה קורה תוך רבע שניה. תחשבו על זה בפעם הבאה שלוקח לכם שעתיים וחצי להחליט איפה לאכול.
מעבר ליחידות ההנעה, שהן החלק המעניין באמת, מקבלות השתיים את חבילת ההתנהגות והעיצוב המתבקשת - בולמים קשיחים יותר (ואדפטיביים כמובן), דיפרנציאל אחורי חכם שמנהל את העברת המומנט לצד ימין/שמאל ודיפרנציאל מרכזי מוגבל החלקה, הגה עם יחס הפניה משתנה, גרילים ופגושים גדולים ומודגשים יותר, מושבים ספורטיביים, וכמובן איך אפשר בלי חישוקי 20 אינץ' עצומים.
שיווק זוג ה-Sים באירופאים יתחיל בקיץ הקרוב.