תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי קונה
  • יונדאי קונה, עכשיו בהנעה קדמית

    יונדאי קונה

    יונדאי קונה מקבלת גרסת הנעה קדמית עם אותו מנוע, ביצועים טובים יותר, ומחיר נמוך יותר

    • 28-02-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    כשיונדאי השיקה את הקונה, וגם מאוחר יותר כשבחנו אותה וכשערכנו לכבודה יום מיוחד למובילי הדעה שלנו, תמיד היה ברור שמדובר פה בעוף מיוחד. רכב קטן יחסית, עם מנוע חזק יחסית, הנעה כפולה שלא באמת טובה לשטח, ומחיר גבוה לקטגוריה.

    האמת שגם יונדאי עצמם ידעו שכנראה לא מדובר פה במכונית שתדיח את הספורטאז' או הקורולה מראש טבלת המכירות, ולכן השיקו את הקונה במספרים קטנים יחסית. מה רבה הייתה ההפתעה כשהם גמרו את המלאי לשנה קדימה, תוך בערך 3 וחצי דקות.

    יונדאי קונה 2019

    אבל אחרי ההתלהבות הראשונית המכירות של הקונה התמתנו, והמציאות של ג'יפון קטן שיקר ב-20-30 אלף שקל מהמתחרים שלו (בגודל לפחות) התבהרה. במיוחד לאחר שהתחיל שיווקו של האח-הלא-ממש-תאום-אבל-זה-לא-באמת-משנה-כי-לאף-אחד-לא-אכפת-שההוא-מבוסס-על-שלדה-של-ריו-וזה-על-שלדה-מקוצרת-של-i30 לבית קיה - הסטוניק.

    לכן, ההודעה לעיתונות שמוציאה היום כלמוביל הייתה מתבקשת - יונדאי קונה מקבלת גרסת הנעה קדמית לשתי רמות הגימרו שתעלה 126,000 ₪ עבור גרסת פרימיום ו-132,000 ₪ עבור הפרסטיז' - 8,000 ₪ פחות מגרסאות ההנעה הכפולה המקבילות.

    יונדאי קונה 2019

    האבזור של הגרסאות החדשות - הן מבחינת נוחות והן מבחינת בטיחות - זהה כמעט לחלוטין. ההבדלים היחידים באבזור הם שגרסת פרימיום 4X4 מקבלת קיפול מראות חשמלי וניטור שטחים מתים, ובגרסה החדשה הם אינם, וגרסת פרימיום 2X4 מקבלת פנסי ערפל שבגרסת 4X4 קיימים רק בדגם הפרסטיז'. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    ההבדלים העיקריים הם בביצועים - שיפור של 4 עשיריות למאה קמ"ש - 7.5 במקום 7.9 ומהירות מרבית של 210 במקום 205. כמו כן, צריכת הדלק כמובן טובה יותר, עם 17.2 ק"מ לליטר משולבים במקום 16.7 (נתוני יצרן).

    dddd