תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה ריו
  • קיה ריו מקבלת מנוע טורבו - משלימה מהפך

    קיה ריו

    קיה ריו הישראלית מקבלת מנוע טורבו ותיבת הילוכים כפולת מצמדים. המחיר - 103,000 ₪

    • 18-02-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: פבל צ'רניצקי

    כשהושק הדור החדש של קיה ריו, הופנו כלפי המכונית והיבואנית שלוש טענות עיקריות - הראשונה הייתה שהריו הגיעה ללא מערכות בטיחות מקוריות; השניה והשלישית הופנו כלפי יחידת ההנעה המיושנת - מנועי 1.4 ו-1.6 אטמוספריים עם תיבת הילוכים אוטומטית, דבר שלא עומד בסטנדרטים שנקבעו בקטגוריה ע"י יצרניות אחרות. באותו אירוע השקה, נציגי היבואן הבהירו שהם לא מרוצים מהסיפור הזה בדיוק כמו העיתונאים שנכחו באירוע ואמרו שהנושאים הללו יטופלו בהקדם האפשרי.

    את הבעיה הראשונה טלקאר כבר פתרה כאשר הוסיפה בקיץ האחרון מערכות בטיחות אקטיביות, איתן הריו לא רק יישרה קו, אלא עקפה את המתחרות בסיבוב כשהפכה לסופר מיני היחידה שמציעה תיקון סטיה מנתיב לצד בלימת חירום אוטונומית. יחד עם זאת, היא עדיין איננה מציעה ניטור שטחים מתים כמו ה-C3 של סיטרואן או בקרת שיוט אדפטיבית כמו סיאט איביזה.

    קיה ריו 2019

    היום מודיעה קיה כי היא פותרת סופית את הבעיה האחרונה שנותרה בעוכריה של הריו - יחידת ההינע, ומתחילה לשווק אותה עם מנוע 1.0 ליטר טורבו ותיבת הילוכים כפולת מצמדים בדיוק כפי שהתחילה לשווק כלמוביל ביונדאי i20 המחודשת.

    בניגוד ליונדאי, בה מפיק המנוע 100 כ"ס, כאן אנחנו מקבלים 120. מה שהופך את הריו לסופר מיני העממית-אוטומטית-ולא-ספורטיבית החזקה ביותר יחד עם רנו קליאו. יחד עם זאת, עם מומנט מקסימלי של 17.5 קג"מ - זהה ליונדאי, היא נופלת ממכוניות כמו פיג'ו 208 וסיטרואן C3 (להן 20.9 קג"מ), פולקסווגן פולו (20.4) וסיאט איביזה (17.8). תיבת ההילוכים היא כאמור רובוטית כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים זהה לזו שב-i20.

    מבחינת ביצועים, הריו מסתפקת בתאוצה פושרת למדי של 10.5 שניות למאה קמ"ש, נתון ששם אותה במקום טוב באמצע הקטגוריה כשהיא איטית ממכוניות דוגמת ה-208 (9.8 שניות), האיביזה (9.5) והקליאו 9.4), ומהירה מסוזוקי סוויפט (11), אופל קורסה (13.8) וטויוטה יאריס (11).

    תצרוכת הדלק של הריו עומדת על פי נתוני היצרן על 17.5 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית, 21.3 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית ו-19.6 בנסיעה משולבת.

    ברשימת האבזור אין שינויים, והריו תמשיך להימכר עם בקרת אקלים, מערכת מולטימדיה מקורית עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בקרת שיוט, מצלמת רוורס ועוד. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    קיה ריו 2019

    בניגוד לפעם הקודמת, בה התווספו מערכות הבטיחות ומחירה של הריו טיפס ב-1,000 שקלים בלבד, הפעם היא התייקרה יותר ומחירה החדש יעמוד על 103,000 אלף ₪ ששמים אותה ראש בראש מול מתחרות לא פחות טובות כמו מאזדה 2 (99-113 אלף ₪), פולקסווגן פולו (109-112) ואחרות.

     

    dddd