תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

7 עובדות על במוו X3M ו-X4M החדשים

במוו חושפת את הגרסאות טורפות האדם של ה-X3 ו-X4. הנה שבעה דברים שצריך לדעת עליהן

  • 13-02-2019
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

כצפוי וכהרגלה בקודש, במוו חושפת את הגרסאות הספורטיבית, המשוגעות, המטורללות והמהירות ביותר של ההקרוסאוברים האחרונים שלה. קבלו שבע עובדות מעניינות על התאוMים החדשים לבית  X.

1. מנוע חדש - שני הרכבים מנוע "חדש" אבל כזה ששומר על תצורת שישה הצילינדרים בטור ועל נפח של 3.0 ליטר כמו במנוע ה-N55 הנוכחי שמשרת את במוו מאז 2009. מה בדיוק חדש בו? כמה הוא באמת חדש ולא עדכון של המנוע הקיים? במוו לא מספרת. בינתיים לפחות.

במוו X4M 2019

2. שתי גרסאות - במוו חושפת את גרסאות ה-Competition לצד ובמקביל לגרסאות ה-M ה"רגילות", בניגוד לעבר, אז חשפה את הגרסאות ה-Competition מאוחר יותר.

3. הנעה מה-M5 - שני הרכבים מקבלים את מערכת ההנעה הכפולה של ה-M5, ה-M xDrive עם הדיפרנציאל האקטיבי שיודעת לחלק את הכוח בין הסרנים כך שתתקבל יכולת משיכה מקסימלית בלי לפגוע ביכולת "לצאת מהפניה בדריפט, כמצופה ממכונית M", כך עפ"י יורג ויידינגר (Jörg Weidinger), נהג מרוצים שהיה מעורב בפיתוח המערכת.

במוו X3M 2019

4. כוח, הרבה כוח - המנוע בגרסאות ה-M הרגילות יפיק 480 כ"ס ויאיץ אותן למאה קמ"ש תוך 4.2 שניות זה של ה-Competition יוסיף 30 כ"ס נוספים ויגיע ל-100 בעשירית שניה מהר יותר. בשני המקרים המומנט המרבי הוא כ-61 קג"מ, וההספקים האלה הופכים את המנוע הזה לחזק ביותר שאי פעם הותקן במכונית כביש כלשהי שענדה את הסימול M ו-3, וזהה להספק של ה-M3 E46 GTR, מכונית מירוץ שקטפה את מקומות 1 ו-2 בלה-מאן 2004 ו-2005.

5. שלדה - השלדות של ה-X3M וה-X4M עברו סדרת חיזוקים ושיפורים ייעודית ומוברגים אליה לא רק מתלים אדפטיביים ייעודיים עם גיאומטריה שפותחה ע"י במוו עצמה ומשמשת גם ב-M3, אלא גם מערכת היגוי עם יחס משתנה ו"בלמי תרכובת" (Compound) שאמנם מאוד נשמעים כמו בלמים קרבון-קראמיים אבל הם לא, אלא "תרכובת" של דיסקים צפים ממתכת ורפידות קראמיות.

במוו X3M X4M 2019

6. בייביסיטר - בקרת היציבות בשני הרכבים מאפשרת "זווית החלקה קלה", ובמוו אמנם אומרת בהודעתה שמיותר לציין, אבל לדעתנו ממש לא - הבקרה ניתנת לניתוק מלא.

7. עיצוב - ה-X3M וה-X4M נראים קצת אחרת מהדגמים הרגילים שלהם. אבל ממש לא אכפת לנו. אותנו מעניינת הרבה יותר היכולת שלהם לסדר לכם מחדש את האיברים הפנימיים.

במוו X3M X4M 2019

dddd