תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סוזוקי
  • סוזוקי ג'ימני
  • סוזוקי ויטארה וג'ימני החדשים בישראל

    סוזוקי ג'ימני

    מנוע חדש, אותו עיצוב מדליק, ומחיר שקפץ ב-20 אלף שקלים. סוזוקי ג'ימני החדש מגיע לצד הויטארה המחודש

    • 12-02-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    אני לא יודע אם הדור החדש של סוזוקי ג'ימני הוא הדבר שהכי חיכו לו בעולם הרכב אי פעם, אבל אין לי ספק שהוא בחמישייה הפותחת. אחרי 20 שנה שהדור השלישי נמצא איתנו, נחשף בקיץ האחרון הדור הרביעי שלו ואם לשפוט לפי הדורות הקודמים ששווקו במשך 11, 17 וכאמור 20 שנה, נראה שהדור הרביעי ישאר איתנו תקופה ארוכה עוד יותר.

    כעת מודיעה היבואנית, מכשירי תנועה, על תחילת השיווק של הג'ימני החדש, לצד תחילת שיווק מתיחת הפנים של הויטארה, שנחשפה גם היא בקיץ אחרי שלוש וחצי שנות שיווק בישראל.

    החידושים בויטארה מסתכמים בזוג מנועי טורבו שיחליפו את מנוע ה-1.6 ליטר האטמוספרי. המנוע הקטן יותר - שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר, מפיק 110 כ"ס והוא ישודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים ויוצע בגרסאות הנעה קדמית וכפולה. המנוע הגדול זהה למנוע המוצע בקרוסאובר - 1.4 ליטר טורבו עם 140 כ"ס. גם כאן תיבת ההילוכים תהיה פלנטרית, אולם ההנעה תהיה קדמית בלבד.

    סוזוקי-ויטארה-2019

    באופן מאכזב למדי, הויטארה מגיע לישראל כשהוא עירום לחלוטין ממערכות הבטיחות האקטיביות איתן הוא נמכר בחו"ל ומסתפק במערכת התראה מקומית. הוא גם נעדר מערכת מולטימדיה מקורית וישווק עם מערכת מקומית עם מסך בגודל 10 אינץ' עם תוכנה מפיתוח של חברה ישראלית שעבדה בשיתוף על מכשירי תנועה.

    בניגוד מוחלט לג'ימני, שהתייקר משמעותית, מחיר הכניסה של הויטארה דווקא ירד בשיעור של 5,000 שקלים ל-120,000 ₪. גרסת ההנעה הכפולה תעלה 127,000 ₪ - 6,000 שקלים פחות מגרסת ההנעה הכפולה היוצאת, וגרסת ה-1.4 תעלה 130,000 ₪. את המפרט המאל של הויטארה תוכלו לקרוא כאן.

    סוזוקי ויטארה 2019

     

    הג'ימני החדש, הוא כנראה הפרשנות הכי טובה שראינו מזה הרבה זמן לשדרוג טכנולוגי נכון תוך שמירה על המאפיינים האיקוניים של הדגם. הוא שומר על יכולות השטח הפנטסטיות עם שמירה על שלדת הסולם, תיבת העברה עם הילוך כוח, זוויות גישה ונטישה של 37 ו-49 מעלות בהתאמה ומרווח גחון של 21 ס"מ.

    מאידך, הוא גבה והתרחב ב-4.5 ו-6 ס"מ, ל-164 ו-172 ס"מ בהתאמה. אך התקצר ב-5 ס"מ ל-364 ס"מ בסך הכל (348 ס"מ ללא הגלגל הרזרבי). לצד הקיטון באורך הכללי, תא המטען הקטן גם כך הצטמק לנפח של 85 ליטר בסך הכל (113 בדגם היוצא) כאשר המושבים האחוריים בשימוש, אבל גדל כאשר הם מקופלים, מ-816 ל-830 ליטר.

    סוזוקי ג'ימני 2019

    טכנולוגית, כאמור, עושה הג'ימני קפיצת מדרגה עצומה קדימה. הוא מקבל מערכת מולטימדיה מודרנית (ומקורית, בניגוד לויטארה), בקרת שיוט, ואפילו מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות (שוב, בניגוד לויטארה) הכוללת בלימת חירום אוטונומית, התרעה על סטיה מנתיב וזיהוי תמרורים.

    בנוסף, הוכנסו בג'ימני שיפורי "איכות חיים" שאמורים להקל על ההתניידות ביומיום. אלה כוללים מוט הילוכים חדש שאמור לרטוט פחות מזה הנוכחי, הברגות לווי קשירה ולמתקנים שונים (כמו מקרר שטח) בתא המטען, ציפוי פלסטיק לתא המטען וגב המושבים כדי להקל על הניקוי ועוד.

    מבחינת מנוע, הג'ימני מוציא לגמלאות את מנוע ה-1.3 ליטר הוותיק ומחליף אותו במנוע בנפח 1.5 ליטר עם 100 כ"ס  ו-13.2 קג"מ (85 כ"ס ו-11.2 קג"מ בדגם היוצא). תיבות ההילוכים שיוצעו תהיינה ידנית עם חמישה הילוכים ואוטומטית עם ארבעה עם נתוני תאוצה שסוזוקי לא חושפת. יחד עם זאת, למרות הנפח הגדול יותר והביצועים הטובים יותר, המנוע החדש קל ויעיל מקודמו ומאפשר צריכת דלק טובה יותר של 14.7 ק"מ לליטר בגרסה הידנית ו-13.3 באוטומטית. את המפרט המלא של הג'ימני תוכלו לקרוא כאן.

    סוזוקי ג'ימני 2019

    מחיריו של הג'ימני עלו בחדות, עם קפיצה אסטרונומית של לא פחות מ-20 אלף שקלים לגרסה הידנית שתעלה 125,000 ₪. הגרסה האוטומטית מקבלת תג מחיר של 137,000 ₪ (18,000 ₪ יותר) שלטעמנו ישאיר אותה כצעצוע למכורים בלבד. קשה לנו מאוד לחשוב על מישהו אחר שיוציא סכום כזה, כשבסכומים דומים או אפילו נמוכים יותר אפשר לקבל מכוניות הרבה יותר נעימות ושימושיות ליומיום כמו הקרוסאובר והויטארה של סוזוקי עצמה, דאצ'יה דאסטר שגם הוא "לא פראייר" בשטח, או פחות או יותר כל קטגוריית הקרוסאוברים הקטנים, אפילו המעניינים והחזקים ביותר שבהם כמו יונדאי קונה או סיאט ארונה FR איבו (ידנית אמנם, אבל עדיין). וזה עוד לפני שדיברנו על אילו מכוניות אפשר לקבל (סיאט אטקה, מיצובישי ASX, סובארו XV, טויוטה CHR) בתוספת מחיר זניחה, אם בכלל.

    נראה שסוזוקי לקחה את הג'ימני בדיוק לכיוון הנכון, עם שיפור גורף של כל נקודות התורפה שלו, ושימור כל המאפיינים הייחודיים והמקסימים שלו, והיבואנית, מאידך, החליטה לנצל את עדת המעריצים האדוקה של הג'ימני ולסחוט אותם עד לטיפת הרווחיות האחרונה. חבל, ואני מאוד מקווה שהיבואנית תתעשת במהרה ותתקן את התמחור כלפי מטה, והרבה, לאיזור ה-115-125 אלף שקלים לכל היותר.

    סוזוקי ג'ימני 2019

    dddd