תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מאזדה
  • מאזדה 6
  • ז'נבה 2019 - מאזדה תציג 6 חדשה?

    מאזדה 6

    מאזדה שחררה טיזר של קרוסאובר שיוצג בתערוכת ז'נבה, ויש סיכוי לא רע שהוא יתן רמז מאוד גדול ל-6 החדשה

    • 05-02-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    הבוקר נחתה בתיבת המייל של המערכת הודעה ממאזדה. ההודעה דיברה על SUV חדש שיוצג בתערוכת ז'נבה הקרובה (החל מה-7 במרץ) ושיהיה הרכב השני מהדור החדש של דגמי מאזדה, כאשר ה-3 החדשה שנחשפה בתערוכת דטרויט הייתה הראשונה.

    מאזדה צירפה להודעה תמונה אחת חשוכה מאוד שלא באמת מאפשרת להבין משהו על הרכב. אבל צורת פסי הלד של הפנסים הכניסה אותי לאמוק תחקירני והובילה אותי - על פני 4 שנים, 3 יבשות, ולא פחות מחמישה דגמים שונים של מאזדה - למסקנה שהמכונית שנראה בתערוכת ז'נבה תהיה הדור הבא של מאזדה 6. בערך לפחות.

    הסיפור ארוך ומסובך, אז נסו להישאר מרוכזים. הכל מתחיל בקונספט בשם Koeru, שהוצג בפרנקפורט 2015. הרעיון היה דומה מאוד למכוניות המנהלים המוגבהות שהפכו פופולריות למדי בעשור וחצי האחרונים, מכוניות כמו סובארו אאוטבק, אאודי אולרואד ואחרות. ההשערות ברשת היו כי מדובר בקדימון לרכב שייקרא CX-7 (שירדה מייצור 3 שנים לפני כן) או CX-6 ויהווה גרסת קופה מונמכת ל-CX-5 או לחלופין גרסה מוגבהת כאמור ל-6.

    מאזדה קוארו

    שנתיים מאוחר יותר, ב-2017, התברר שכולם טעו. מסתבר שה-Koeru היה קדימון למשהו חדש לחלוטין וייעודי לשוק הסיני שקיבל את השם CX-4, ואמנם אכן היה סטיישן מוגבה, אבל התבסס על פלטפורמת ה-3. ההפתעה האמיתית הייתה שרכב הייצור קיבל עיצוב מאוד דומה לזה של מאזדה 6 שעברה מתיחת פנים רק שנה אחת קודם, עם חזית מאוד דומה ואחוריים זהים כמעט לחלוטין.

    מאזדה CX-4

    2019, דטרויט - מאזדה חושפת את ה-3 החדשה ומדליקה נורה אדומה. אותה 3 המשיכה כמעט ללא שינויים מקונספט שהוצג מעט יותר משנה לפני כן וענה לשם Kai. ואם מחברים את ה-Kai לקוסנפטים של מאזדה מהעשור האחרון פחות או יותר. מצטיירת תמונה דיי ברורה של קונספטים שממשיכים כמעט כולם בלי הרבה שינויים לדגמי ייצור (חוץ מאחד, בינתיים לפחות). מה שמביא אותנו ל-Vision Coupe. הוא הוצג יחד עם ה-Kai וטרם קרם ברזל וחוטי ייצור, וגם ברור לכולם שהוא רומז על ה-6 הבאה, אבל עד כמה? התשובה, יכול להיות, הגיעה היום.

    מאזדה וויז'ן קופה

    התמונה שמאזדה שלחה הובהרה והרזלוציה שופרה (עד כמה שאפשר), ופתאום התגלו שלושה סימנים לכך שהקרבה של הרכב הסדרתי שנפגוש באירופה יישא עימו שתי בשורות משמעותיות - הראשונה היא רמז עבה מאוד למאזדה 6 הבאה, והשניה - ה-CX-4 יגיע לאירופה?

    מאזדה 6 קוארו CX4

    במבט מאחור, הדימיון בין ה-Vision Coupe לבין הרכב העתידי שיוצג די משכנע. נכון שהראשונה היא מכונית סדאן והשני הוא קרוסאובר, אבל זה לא משהו שקצת משחק עם פוטושופ לא יכול לפתור, ואחרי אותו משחק, הדימיון כמעט ולא משאיר מקום לספק - עיצוב הפנסים עם פס הלד שחוצה את העיגולים כמעט זהים, כמו גם האגזוזים והפתח הטרפזי שלהם. אבל לא פחות משני אלה - בשתי המכוניות נעדר פס הכרום שמחבר בין הפנסים האחוריים של ה-6 וה-CX-4 הנוכחיות.

    מאזדה וויז'ן CX-4

    אז יש לנו קרוסאובר, עם עיצוב מאוד דומה לזה של מאזדה 6 עתידית, או במילים אחרות - מאזדה CX-4. ודור חדש שלו צפוי להיות מוצג בתערוכה החשובה ביותר לשוק האירופאי - כלומר הוא גם יימכר באירופה. ובחזרה לנקודה הראשונה - יכול מאוד להיות שהוא יספק לנו הצצה ראשונה לעיצוב הסדרתי של המאזדה 6 החדשה שתוצג ככל הנראה בעוד כשנה או שנתיים. וכל זה מתמונה אחת חשוכה, לא רע בסך הכל.

    מה דעתכם? מסכימים איתנו או שאתם חושבים שאיבדנו את זה סופית? הצטרפו לדיון וספרו לנו.

    מאזדה

    dddd