תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

סופרבול 2019 - הפרסומת הכי מגניבות

פרסומת שצוחקת על פרסומות, כוחן של מילים, אילוסטרציה של ההמנון וגם - איך קן בלוק עדיין לא חשב על זה? הפרסומות הכי מגניבות של סופרבול 2019

  • 04-02-2019
  • מאת: פבל צ'רניצקי

יום ראשון הראשן של פברואר כבר מזמן הפך לחג לאומי בארה"ב שסימן ההיכר שלו הוא הפרסומות המיוחדות שמופקות עבורו ומשחק הפוטבול שמתנהל בין לבין. גם השנה החלטנו להביא לכם את הפרסומות שהכי אהבנו מאירועי ליל אמש.

 

דודג' דימון - השטן ירד לג'ורג'יה
הפרסומת עצמה לא מאוד מעניינת, אבל היא מתחברת למקום בו נערך הסופרבול - אטלנטה ג'ורג'יה, אז היא "עוברת". הסיבה האמיתית שהיא כאן היא כי כל מי שהיה לו התענוג המפוקפק לנסוע איתי ברכב, יודע ששמור לי מקום מיוחד בלב לשיר שמתנגן בפרסומת הזו של הדודג' דימון.

 

יונדאי - לקנות רכב זה באסה
כולנו יודעים שלקנות רכב יכולה להיות משימה די מבאסת. הפרסומת של יונדאי מכניסה אותה לפרופורציה - יותר מבאסת מטיפול שורש, יותר מ"השיחה" ואפילו יותר מלהתארח בארוחה של טבעונים (היי, זה הם אמרו. לא אנחנו). אלא אם כן אתם קונים יונדאי, שזה ממש כיף ושקוף ומהנה ובלה בלה... הנה, תראו.

 

ג'יפ - הגלדיאטור חוזר
אזהרת צפיה!!
אם אתם אוהבים טנדרים ישנים, אל תצפו בפרסומת הבאה של ג'יפ, בה... נו, הדבר הזה שמועך מכוניות, מועך ג'יפ גלדיאטור ישן. עד הרגע שבו הגלדיאטור מחליט ש"לא היום", מועך את המועך בחזרה תוך שהוא עושה דיג'יגדל לגלדיאטור חדש. כי אם כבר תלוש מהמציאות, למה לא עד הסוף?

 

ג'יפ - לא באמת ג'יפ
הפרסומת הבאה היא של ג'יפ, אבל אי אפשר להתעלם מהביצוע המעניין, המרגש והויזואלי להמנון האמריקאי שמבצעים One Republic. רק שאני לא ממש בטוח שאיפשהו בהמנון קיימות המילים "מלחמת כריות", "כבאי על סולם" או "גלישת גלים". אבל אולי זה רק אני.

 

קיה - עיירה קטנה באטלנטה
במבט ראשון, קצת קשה שלא להיות עוקצני כלפי פרסומת למכונית שנקראת טלורייד  - ע"ש עיירה קטנה בקולורדו. בלב הפרסומת נמצא ילד המדבר המציג עצמו כתושב עיירה קטנה בה אף אחד לא מפורסם ושום דבר מעניין לא קורה. שמה של העיירה לא נאמר ולכן אפשר רק לנחש שמדובר בטלורייד. נחמד. אלא שאז הוא אומר שהעיירה המדוברת נמצאת בכלל בג'ורג'יה (המדינה בה נערך הסופרבול), ושם אין עיירה שנקראת טלורייד, מה שהופך את הקשר לקלוש מאוד וכזה שקשה - כאמור - שלא להיות ציני כלפיו.

אחרי מחקר קצת יותר מעמיק, מסתבר שמדובר בעיירה בשם ווסט פוינט, עיירה שהכלכלה שלה התבססה על טקסטיל ו-125 שנה אחרי שהיא קמה, הכלכלה שלה פשוט התרסקה. איך זה קשור לטלורייד? ובכן, כדי לשקם את הכלכלה של העיירה, קיה הקימה בה מפעל בו היא מייצרת את האופטימה, הסורטנו, וכעת גם את הטלורייד.

"אנחנו לא מפורסים" אומר הילד, "אין כוכבים במדרכה עבורנו, ואין פסלים לזכרנו". "לא, אנחנו לא מפורסמים. אבל אנחנו מדהימים, ואנחנו עושים דברים מדהימים". אז נכון, כו-לה קרוסאובר של קיה, אבל אחרי כזה מסר, קצת קשה להיות עוקצני. או אדיש.

 

מרצדס - כוחן של מילים
מכירים את זה שאתם ממש רוצים בירה, אבל המקרר נורא רחוק, ואתם מדמיינים כמה מעולה היה יכול להיות פשוט להגיד למקרר "תביא בירה" והוא היה אשכרה מביא לכם אותה? אז למרצדס היו כמה רעיונות תלושים אפילו יותר, כמו לשחרר את ווילי ועוד שטויות כאלה. איך זה קשור למכוניות? זה בגלל שה-A קלאס החדשה יכולה לשנות את האור של תאורת האווירה ועוד כל מיני שטויות (סתם, לא באמת. חלק מהדברים די מגניבים) בפקודה קולית.

 

טויוטה - איך קן בלוק לא חשב על זה?!
טויוטה סופרה, מכונת פינבול ענקית. זהו. לא, באמת, מה עוד אתם צריכים בחיים?

 

דודג' ראם - אירוניה בשניים

ונסיים בקצת אירוניה. זוכרים שאמרנו שסימן ההיכר של חג הסופרבול הוא הפרסומות? אז גם אלה שמייצרים את הפרסומות יודעים את זה. והם גם יודעים שלפעמים הפרסומות כל כך רחוקות מהמוצר שאפילו לא מראים אותו ובסופן אף אחד בכלל לא מבין מה פרסמו שם. אז שני הקאובויים מדברים על פרסומות שהם זוכרים ומוצרים שהם לא זוכרים, ואז באמצע במסך - דודג' ראם החדש. נו, לפחות הראו אותו.

הפרסומת השניה, גם היא של דודג' ראם, שמקבל הפעם חשיפה חסרת תקדים כי אחת הקבוצות נקראת "Rams" (תיישים, או "עיזות זכרים") והיא מאוד מרגשת ויפה, היא מדברת על "הרבע הרביעי" - הרגעים האחרונים והמכריעים, והיא חוטאת בדיוק בכל החטאים עליהן צוחקת הפרסומת הקודמת, ובסופה (אם לא היה מופיע הלוגו של ראם) אף אחד לא יודע מה היא מפרסמת. אירוניה.

 

dddd