קיה ספורטאז' אולי לא צריך הקדמה, אבל כן נכון לתת לו את הכבוד הראוי בתור אחד האחראים לתהפוכות שמתקיימות בשוק הרכב עד היום. גרסת ה-1.6 ליטר הבסיסית של הספורטאז' מהדור הקודם (שהושקה ב-2014) הצניחה את מחירי הכניסה לקטגוריית הג'יפונים לרמות המחירים של משפחתית סטנדרטית. הדור החדש, שהושק שנה מאוחר יותר שמר על הכיוון והוסיף אביזרים שגרמו לא רק למחיר להיות אטרקטיבי להחריד, אלא גם לכל החבילה עצמה להיות מאוד הגיונית. אילולא אותו ספורטאז' אורבן 1.6 מלפני קצת פחות מ-5 שנים, יכול מאוד להיות שעד היום לא היינו רואים קרוסאוברים משפחתיים במחירים של פחות מ-160-170 אלף שקלים.
הבעיה הכי גדולה של שני הספורטאז'ים הקודמים הייתה המנוע החלש והעצל. כי איך שלא תסובבו את זה, מנוע 1.6 עם 16 קג"מ הוא לא בדיוק מתכון להתניידות חסרת מאמץ.
מתיחת הפנים של הספורטאז' שהושקה היום נותנת עוד דחיפה גדולה בכיוון הפיכת החבילה להגיונית גם בלי קשר למחיר הנמוך, מוותרת לחלוטין על מנוע ה-1.6 הבסיסי ומחליפה את המנוע של גרסת הבסיס ביחידה החזקה יותר - 2.0 ליטר עם 155 כ"ס. מהצד השני, למרבה הצער, היא גם מורידה מההיצע את גרסת ה-GT ליין עם מנוע ה-1.6 ליטר טורבו שלה.
לצד מנוע ה-2.0 ליטר, מצטרפת לראשונה בליין של הספורטאז' גם גרסת דיזל עם מנוע 1.6 ליטר טורבו שמגיע מדגמים כמו הסיד והסול. המנוע החדש מפיק 136 כ"ס ו-32.6 קג"מ שעוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד עם שבעה הילוכים (אוטומטית פלנטרית שישה הילוכים בגרסת הבנזין). צריכת הדלק המובטחת עומדת על כ-21 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת - זאת לעומת 12 ק"מ לליטר בדגם הבנזין.
הדבר היחיד בו מנוע הדיזל נופל מהבנזין הוא זמן המיאוץ ל-100 קמ"ש, וגם שם הפער זניח עם 11.4 שניות לבנזין ו-11.8 לדיזל.
רשימות האבזור של שלוש הגרסאות תהינה כמעט זהות לחלוטין. מנוע הדיזל יוצע בגרסת אורבן הבסיסית בלבד והבנזין יוצע גם בגרסת אורבן טופ שמוסיפה תאורת לד פנימית, גג פנורמי ובלם יד חשמלי. רשימת האבזור הסטנדרטית תכלול בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, אור גבוה אוטומטי, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט (שלא הייתה קיימת בדגם הבסיס הקודם), מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך 8 אינץ', קישוריות אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו ו-Waze מובנה בין היתר. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.
למרות שכדי למצוא הבדלים בעיצוב בין הספורטאז' היוצא לחדש תצטרכו כנראה להשקיע לא מעט זמן, ניכר שמתחת לפני השטח השינויים משמעותיים הרבה יותר, וקשה לראות סיבות שימנעו ממנו להמשיך לככב בטבלאות המסירות גם בשנים הקרובות.
לרשמים מנהיגה ראשונה בספורטאז' החדש.
יש לכם שאלות על קיה ספורטאז' החדש? רוצים לספר לנו מה אתם חושבים עליו? הצטרפו לדיון בפורום וספרו לנו מה דעתכם.
קיה ספורטאז' 2019 - גרסאות ומחירים:
2.0 אורבן - 146,000 ₪
2.0 אורבן טופ - 156,000 ₪
1.6 דיזל אורבן - 150,000 ₪