את זה שניסאן ורנו שייכות (בערך) לאותו קונצרן אתם כבר יודעים, נכון? ואת זה שלרנו יש היסטוריה ארוכה של שיתופי פעולה עם מרצדס (טווינגו/סמארט, קנגו/סיטאן) אתם גם יודעים, נכון? אז זה, על רגל אחת, ההסבר מדוע ניסאן קשקאי קיבל לרגל שנת 2019 את אותו מנוע שמשרת את מרצדס A קלאס החדשה.
למנוע החדש שמקבל הקשקאי ארבעה צילינדרים (כמו קודמו) ונפח של 1.33 ליטר. הוא יגיע בשתי גרסאות: הראשונה תשודך לתיבת ההילוכים הידנית ותפיק 140 כ"ס ו-24.4 קג"מ, והשנייה תשודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד (שמחליפה את התיבה הרציפה) ותפיק 160 כ"ס ו-27.4 קג"מ. הגרסה הידנית תגיע למאה קמ"ש תוך 10.5 שניות איטיות מעט, בעוד האוטומטית תשלים את המיאוץ ב-9.9 שניות סבירות יותר.
צריכת הדלק של הקשקאי הידני תעמוד על 18.9 ק"מ לליטר בעוד זו של הדגם האוטומטי תנוע בין 18.5 ל-17.2 ק"מ ליטר.
בנוסף לשדרוג המנועים, הקשקאי יצוייד מעתה גם במצלמת רוורס מקורית ומערכת מולטימדיה חדשה שכוללת קישוריות אפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.
מחיריו של הקשקאי עלו ב-2,000-3,000 ₪ למעט גרסת הטקנה שמחירה נותר ללא שינוי. הדגם הידני (רמת גימור אסנטה) יעלה 133 אלף שקלים, גרסת אסנטה האוטומטית תעלה 147 אלף שקלים, אסנטה-טק תעלה 154 אלף שקלים וטקנה כאמור נותרה ללא שינוי במחיר של 160 אלף שקלים. גרסאות הדיזל תמשכנה להימכר ללא שינוי בשלב זה, כאשר בעתיד הקרוב צפויה להצטרף גרסה חדשה.