תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

טויוטה סופרה החדשה: 9 דברים שאתם חייבים לדעת

אחרי המתנה שהרגישה כמו נצח, טויוטה חושפת כמעט את כל הפרטים על הסופרה החדשה. אלה תשעת הדברים שאתם חייבים לדעת עליה

  • 15-01-2019
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

17 שנה אחרי שהסופרה דור 4 האחרונה ירדה מפס הייצור בטויוטה, יפן (כן, זה השם של העיר) ואחרי אין ספור הדלפות שחשפו פחות או יותר את כל הפרטים, אמש סוף סוף נחשף רשמית הדור החמישי של מכונית הספורט של טויוטה. הסופרה החדשה חולקת פלטפורמה ומנועים עם ה-Z4 החדשה של במוו, והנה תשעה דברים שאתם חייבים לדעת עליה.

 

1. אצלנו - בואו נגמור עם החלק הכואב ישר על ההתחלה. לא יקרה. יבואנית טויוטה הודיעה כי היא אינה מתכוונת לייבא את הסופרה ארצה. אז אם אי פעם חשבתם לצאת לרחובות להפגין, זה הזמן.

2. בעולם - אם אתם בכל זאת ממש רוצים לקבל אותה, כדאי שתדעו שמסירות ראשונות של הסופרה החדשה מתוכננות לקיץ 2019. אז יש לכם עוד כמה חודשים לחסוך דמי כיס כדי לייבא אותה באופן אישי. אם אתם רציניים, כדאי שתמהרו - אירופה תקבל רק 900 מכוניות בשנה הראשונה.

3. מנועים - היצע המנועים של הסופרה יסתכם, בשלב ראשון לפחות, ביחידה אחת בלבד שזהה לזו שמניעה את ה-Z4. מדובר במנוע 3.0 ליטר שישה צילינדר טורי שמפיק 340 כ"ס ו-51 קג"מ ומשודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית בלבד (פרצוף עצוב). הביצועים, מאידך, פחות עצובים - עם 4.3 שניות למאה קמ"ש. ביפן תוצע הסופרה גם עם שתי גרסאות של מנוע 2.0 ליטר שיפיק 197 כ"ס ו-32.6 קג"מ בגרסה החלשה, ו-258 כ"ס ו-40.8 קג"מ בחזקה יותר. 

4. בפניות - טויוטה עשתה כל מה שהיא יכולה כדי לספק מפרט שיענה על הציפיות של מיליוני המעריצים שחיכו לחשיפה. ולפחות על הנייר, נראה שהיא סיפקה את הסחורה - הסופרה החדשה מקבלת דיפרנציאל אקטיבי שיכול לעבור בין נעילה מלאה להעברת 100% מהכוח לאחד הגלגלים, מצבי נהיגה שאחד מהם הוא "מסלול", ומחשב רכב ייעודי שמנטר כל הזמן נתוני סבסוב מרכב, זווית היגוי, מצב הדוושות וסל"ד כדי למקסם את האחיזה והורדת הכוח לכביש. מעניין.

5. שלדה - השלדה של הסופרה כאמור זהה לזו של במוו Z4, אבל בזכות העובדה שהטויוטה מוותרת על הגג הנפתח שבמוו לא יכלה לנטוש, היא הצליחה לייצר שלדה קשיחה יותר (לטענתם קשיחה יותר מזו של לקסוס LFA) עם חלוקת משקל מושלמת של 50:50.

6. "יחס הזהב" - יחס הזהב הוא מינוח מוכר בצילום ועיצוב, וקצת פחות במכוניות. אבל מסתבר שטויוטה הצליחה לקלוע בדיוק לתוכו (או להמציא אותו. מי יודע). לטענת טויוטה מדובר על היחס בין אורך בסיס הגלגלים לרוחב מפסקי הסרנים, שאמור להעניק את היחס הטוב ביותר בין זריזות (Agility) ליציבות. מסתבר שהיחס הזה עומד על בין 1:1.5 ל-1:1.6, וטויוטה הצליחה להגיע ליחס של 1.55 בזכות בסיס גלגלים באורך 247 ס"מ (249 ס"מ בבמוו Z4) ומפסקי סרנים ברוחב 159.4 ס"מ מלפנים ו-158.9 ס"מ מאחור. יחס הזהב ה"אמיתי" הוא 1:1.62 בקירוב ואכן רוב האזכורים שלו ברשת מתקשרים לעיצוב. אתם תחליטו למה להאמין.

7. עיצוב - למרות הקרבה המשפחתית ל-Z4 החדשה, העיצוב של הסופרה מזכיר הרבה יותר את ה-Z4 הקודמת. הספוילר הסולד, הכנפיים האחוריות הרחבות, מכסה המנוע המשתפל, העגלגלות הכללית של הקווים, האוריינטציה של הפנסים, ואפילו צורת הגג הקשיח (אופציה שלא קיימת ב-Z4 הנוכחית שעברה לשימוש בגג בד) מזכירים הרבה יותר את הקווים של הרודסטר הישנה יותר.

8. אבזור - הסופרה תימכר גם באירופה וגם בארה"ב בשתי גרסאות, באירופה הן תקראנה אקטיב ופרימיום, ובארה"ב - 3.0 ו-3.0 פרימיום. מאוד יצירתי. הגרסאות האירופאיות תהיינה מאובזרות יותר, אבל ההבדלים יהיו די קטנים. כל הגרסאות יקבלו כמעט את כל האבזור האפשרי, כולל פנסי לד מלאים, מסך 8.8 אינץ' (6.5 בגרסת הבסיס האמריקאית), כניסה והנעה ללא מפתח ובעיקר את כל האביזרים שקשורים לביצועים והתנהגות. גרסאות הפרימיום יוסיפו רק אבזור נוחות כמו ריפוד עור, תצוגה עילית, מערכת סטריאו טובה יותר ומשטח הטענה אלחוטי. לא בטוח ש"אלחוטי" זה רעיון טוב כשהרכב נזרק בין פניות על הצד...

9. מחירים - הסופרה כאמור תתחיל להימכר בקיץ, ואם חשקה נפשכם בייבוא אישי של אחת, אז קודם כל תזכרו להתקשר אלינו כדי שנעשה סיבוב, ואלה המחירים שתצטרכו לשלם. לפני מיסי קודש כמובן. הסופרה האמריקאית הבסיסית תעלה לכם 50,920 דולר, והמאובזרת תדרוש 4,000 דולר נוספים. באירופה המחירים טרם פורסמו רשמית, אך הם צפויים לנוע סביב אותם מספרים, באירו/ליש"ט כמובן.

בונוס: טויוטה סופרה בכלל לא התחילה את דרכה כטויוטה סופרה, אלא הייתה גרסה של הסליקה. היא קיבלה מעמד של דגם עצמאי רק בדור השלישי, 16(!) שנה אחרי שהוצגה לראשונה. רוצים עוד על ההיסטוריה של הסופרה? בואו לקרוא כאן.

יודעים עוד דברים שחייבים לדעת על טויוטה סופרה? חושבים שפספסנו ויש משהו אפילו יותר מעניין? הצטרפו לדיון בפורום וספרו לנו.

dddd