תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי איוניק
  • יונדאי איוניק החשמלית בישראל

    יונדאי איוניק

    למעלה משנה אחרי שהוצגה בישראל, יונדאי איוניק החשמלית מקבלת סוף סוף תג מחיר שקלי ורשימת אבזור

    • 08-01-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    הפגישה הראשונה שלנו עם יונדאי איוניק החשמלית הייתה בנובמבר 2017, במסיבת העיתונאים השנתית שלה במהלכה מסכמת היבואנית את הישגי השנה ומספרת על התוכניות שלה לשנה הבאה. באותה מסיבת עיתונאים סיפרה כלמוביל על הגרסה החשמלית של האיוניק שנמצאת ממש מעבר לפינה ותגיע ארצה אוטוטו.

    אבל את מה שקרה ב-2018 גם טובים הנביאים לא היו מצליחים לחזות. הביקוש לסוללות גאה והאט את קצב הייצור; ומדינה סקנדינבית אחת שלא ננקוב בשמה כדי לא לקלקל את היחסים איתה הזמינה מיונדאי כ-30 אלף איוניקים חשמליות ומחקה לחלוטין את הסיכוי שלנו לראות אותה במהלך 2018.

    יונדאי איוניק חשמלית

    בכל מקרה, עכשיו היא כאן. האיוניק החשמלית מצויידת בסוללת 28 קילו-וואט שאמורה להספיק לטווח של 280 ק"מ - בקצה התחתון של "סביר" לשימוש כרכב עיקרי. את הסוללה אפשר לטעון ע"י טעינה ביתית איטית (8 שעות לטעינה מלאה), מהירה (כ-4.5 שעות) או עמדת מתח ישיר מהירה ייעודית בהספק 50 קילו-וואט (30 דקות ל-80%) או 100 קילו-וואט (23 דקות ל-80%).

    האחראי על ההנעה של האיוניק הוא מנוע חשמלי (כמובן) עם הספק של 120 כ"ס ו-30 קג"מ, שמצליח להאיץ את האיוניק ל-100 קמ"ש תוך 9.9 שניות ולמהירות מרבית של 165 קמ"ש. ואם המהירות המרבית הזו נראית לכם עלובה משהו, קחו בחשבון שזה אחד החסרונות האינהרטיים של מערכות הנעה חשמליות.

    יונדאי איוניק חשמלית

    כמו ברכבים חשמליים אחרים, גם האיוניק מקבלת מערכת בלימה רגנרטיבית חזקה עם מנופים מאחורי ההגה שישלטו בכוח הבלימה (במקום בהעברת הילוכים). המטרה היא לאפשר לנצל את מלוא היכולת של הרכב לשחזר חשמל בבלימה ולמעט ככל האפשר את השימוש בבלמים הרגילים.

    מבחינת אבזור בטיחות, האיוניק החשמלית מציעה בלימת חירום עד 80 קמ"ש (הולכי רגל עד 70 קמ"ש), תיקון סטיה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. אבזור הנוחות כולל את כל מה שאנחנו מכירים מהאיוניק הרגילה - קרי משטח הטענה אלחוטי, מערכת הקונקטד של כלמוביל, מושב נהג חשמלי ועוד. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    יונדאי איוניק חשמלית

    מחירה של האיוניק החשמלית יעמוד על 160,000 ₪ ולטעמי יהווה ככל הנראה את החסם הגדול ביותר בדרך שלה לשחזר את ההצלחה של אחותה ולהפוך לרבת מכר. יחד עם זאת, האיוניק תמכר עם אחריות מלאה ל-5 שנים ו-7 שנים למערכת החשמלית ומחירי האחזקה כמובן יהיו נמוכים יותר משמעותית, מה שעשוי להפוך אותה לאטרקטיבית לאורך זמן.

     

    dddd