תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • הודלף: זו טויוטה סופרה החדשה

    טויוטה

    תמונות של טויוטה סופרה החדשה הודלפו לרשת לאחר שחבר פורום גרמני נרשם להזמנה המוקדמת

    • 03-01-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    טויוטה סופרה החדשה, הדור החמישי של מכונית הספורט שעשתה לעצמה שם עולמי בזכות הדור הקודם שלה, תיחשף בתערוכת דטרויט בעוד 11 ימים. אולם כמו שאתם בטח מתארים לעצמכם, לאינטרנט יש לוח זמנים אחר והוא בוחר שלא להמתין לחשיפה המקורית.

    טויוטה סופרה 2019

    חבר בפורום הגרמני שנושא את השם המחייב SupraMKV (סופרה דור 5) נרשם להזמנה המוקדמת של הסופרה החדשה, שמסירות שלה צפויות להתחיל באיזור אביב-קיץ 2019. אל האימייל שנשלח למשתמש כדי לאשר את ההזמנה, צורפו שתי תמונות - הן היו אמורות להיות תמונות של הרכב תחת הסוואה, כפי שקרה לאנשים אחרים שניסו לשחזר את המקרה לאחר פרסומו - אך עיניכם הרואות שהן היו משהו קצת אחר.

    הסופרה החדשה, כמו שאתם בטח כבר יודעים, מבססת על פלטפורמה של במוו וחולקת איתה רכיבים, מנועים ועוד. אך העיצוב של הסופרה דווקא די רחוק מזה של ה-Z4, בעיקר במבט מהצד, שם פתח היניקה שנמצא מאחורי הגלגלים הקדמיים בבמוו, פוצל לשניים הממוקמים על הכנפיים הקדמיות ומאחורי הדלת, עיצוב הפנסים שונה לחלוטין, והאחוריים של הטויוטה נגמרים בספויילר קטן וסולד בעוד שאלו של הבמוו משתפלים מטה. באופן כללי, עיצובה של הטויוטה הרבה יותר אגרסיבי ו"יפני" מאשר זה הסולידי והמאופק של הגרמניה, עם שלל קימורים, פתחי אגזוז עצומים ופנס בלימה אחורי שנח במרכז הפגוש א-לא פורמולה 1.

    עוד אנחנו יכולים לספר שתא הנוסעים, שהודלף גם הוא, יהיה ברובו מבוסס על אלמנטים עיצוביים של במוו. ההגה, מסך המולטימדיה, לוח השעונים, ידית ההילוכים וחלקים נוספים בקונסולה המרכזית והדשבורד יגיעו ישירות מדגמי במוו השונים.

    הסופרה, כמו ה-Z4, תגיע עם מנועי 2.0 ליטר עם ארבעה צילינדרים וכמובן מנוע שישה צילינדרים טורי בנפח 3.0 ליטר שמפיק ב-Z4 הספק של 387 כ"ס. מבחינת השלדה והמתלים, גורמים בטויוטה הודו כי הסופרה תקבל מערך מתלים אדפטיבי, חלוקת משקל מושלמת ותהנה מקשיחות מרכב דומה לזו של הלקסוס LFA.

    בינתיים בישראל, נראה שהיבואנית הישראלית של טויוטה לא מאוד מעוניינת בייבוא הסופרה ארצה. חבל. 

    dddd