תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

נהגים וותיקים לצעירים - אלה הדברים שכדאי לדעת

אלף נהגים בריטיים נשאלו אודות הדברים החשובים ביותר שלדעתם נהגים צעירים צריכים ללמוד ולהטמיע

  • 30-12-2018
  • מאת: פבל צ'רניצקי

בתרבות האנגלית ישנה מסורת שנקראת "החלטות לשנה החדשה". לקראת השנה החדשה (או הסילבסטר), מחליטים אנשים בינם לבין עצמם, ובינם לבין חבריהם, על דברים שהם יתחילו לעשות, יפסיקו לעשות, ישנו או ישפרו בשנה הבאה. דברים כמו להתחיל לאכול בריא, ללכת לחדר כושר, להפסיק לצחוק על טבעונים ועוד כל מיני דברים אחרים שכולם מבינים טוב מאוד שאין שום סיכוי שיקרו.

כעת, מחקר בריטי מראה אילו דברים נהגים ותיקים היו רוצים שנהגים חדשים ילמדו וישכללו לפני שהם מתחילים לנהוג באופן קבוע ותדיר. במסגרת המחקר שנערך ע"י אחד מבתי הספר לנהיגה המובילים בממלכה המאוחדת, נשאלו 1000 נהגים ותיקים אודות כישורים שהם היו רוצים לראות אצל נהגים צעירים ואודות דברים שלדעתם צריכים להילמד בצורה מקיפה יותר בשיעורי הלימודים.

שלא במפתיע, הסכנות של שימוש בטלפון נייד במהלך הנהיגה "זכתה" במקום הראשון - עם לא פחות מ-56% מהאנשים שטענו כי זה הדבר החשוב ביותר להדגיש ולהמחיש לנהגים חדשים. בנוסף, גם הסכנות שבאי שמירת מרחק ונסיעה במהירות שאינה תואמת את תנאי הדרך הודגשו כנקודות חשובות.

נהג חדש

נקודה מעניינת יותר, אותה אפשר להשליך גם על תהליך למידת הנהיגה בישראל, היא כמות הדברים שנהגים וותיקים מרגישים כי צריכים להילמד במהלך שיעורי הנהיגה, אך מרגישים שלא מקבלים מספיק תשומת לב. בהם משמעת נתיבים, התנהגות בכביש מהיר ונהיגה לילית.

עשרת הדברים החשובים ביותר שלדעת נהגים ותיקים צריכים להילמד בשיעורי הנהיגה:
אי-שימוש בטלפון בזמן הנהיגה - 56%
נסיעה בהתאם לתנאי הדרך - 49%
נימוסי נהיגה, כמו הודיה לנהג שנתן להשתלב - 45%
כישורי נהיגה בכביש מהיר - 43%
כישורי נהיגת לילה - 40%
איך לא לחנות כמו *** - 40%
לאותת תמיד - 38%
איך לפתוח דלתות בחניות צפופות מבלי להשאיר מזכרות על הרכב שליד - 35%

מעבר לעשרת הדברים הללו, טענו הוותיקים כי יש לשים דגש גם על דברים כגון נהיגה איטית מדי (34%), שימוש נכון בפנסי הרכב (29%) והבנה של הבנת אופי הפעולה של מצלמות מהירות ממוצעת (שלמזלנו אינן קיימות בישראל. 19%).

אילו דברים אתם חושבים שהכרחי ללמד את הנהגים החדשים של מדינת ישראל? שמירה על הנתיב השמאלי עד מינימום זמן לפני פניה ימינה? מעבר מהיר בין וואטאספ לווייז כדי שהשוטר הרכוב בפקק לא יקלוט אתכם? או שבכלל עדיף ללמוד כישורי סל כמו התחמקות מדו"ח וצילום שוטרים בוידאו שיכולים לעזור במגוון רחב של סיטואציות בהן כל העולם אשם ואתם "דווקא הפעם" לא עשיתם כלום? הצטרפו לדיון בפורום וספרו לנו מה דעתכם.

dddd