תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיגו 308
  • פיגו 3008
  • פיגו 108
  • פיג'ו משיקה את הנבחרת הצרפתית לשנת 2019

    פיגו 308

    עם סגירת 2018, פיג'ו ישראל מתחילה בשיווק ליין הדגמים שלה לקראת 2019. בתפריט - 108 משודרגת, 3008 עם תיבת ומנוע חדש, ו-308 האצ'בק בשתי גרסאות משמעותיות

    • 23-12-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    אחד השינויים הגדולים ביותר בתחום הרכב בשנים האחרונות, קרה ב-2018, ולחלקכם הוא כנראה עבר קצת מתחת לרדאר. השינוי הוא אופן הבדיקה של צריכת הדלק עליה היצרניות מצהירות, והוא נולד לאחר כמה סקנדלים לא קטנים שטלטלו את התחום בשנים הקודמות, השתיים העיקריות שבהן היו הנתונים השגויים (שלא לומר שקריים) שפרסמו קונצרן פולקסווגן וזכה לשם "דיזלגייט" בשל מעורבות מנועי הדיזל של הקונצרן וכן חברת מיצובישי שנתפסה במערומיה ע"י ניסאן, דבר שגרם לנפילה חדה במחיר המניה ולרכישת אותה מיצובישי ע"י קונצרן רנו-ניסאן במהלך שלדעתי עוד יילמד בקורסי כלכלה באוניברסיטאות בעתיד.

    אבל מה עניין שמיטה להר סיני? ומה עניין פיג'ו לפולקסווגן וניסאן? ובכן, אחרי הסקנדלים הללו, פיג'ו העולמית הרימה את הכפפה והחליטה "לא עוד". היצרנית הצרפתית החליטה שכדי לזכות באמון הציבור היא תתחיל לבדוק את דגמיה בשיטה אחרת, שתהיה נאמנה יותר למציאות. התקן הזה נקרא WLTP (אני אחסוך מכם את ראשי התיבות המסובכים שאני בעצמי לא זוכר) ולמעשה הוא קיים כבר מ-2015, אבל עד שפיג'ו לא החליטה שהיא תעשה בו שימוש, הוא ישב בפינה, בחושך, לבד, וכולם אמרו לו שתודה שהוא הגיע, אבל אולי הוא ילך הביתה.

    אחרי פיג'ו, יצרניות נוספות החלו לפרסם כי גם להן חשוב לזכות חזרה באמון לקוחותיהן וגם הם יתחילו לעשות שימוש בתקן החדש. פאסט פורוורד כשנה וחצי, ואותו תקן WLTP מקבל סטנדרט מחייב באירופה וגם בארץ. ופיג'ו, שהייתה החלוצה שלו במידה רבה, החלה היום בשיווק הדגמים הראשונים שלה שתוכננו עבור התקן החדש. הדגמים האלו הם ה-108 שעברה "על הדרך" מתיחת פנים, 308 שהתמתחה גם היא וקיבלה את המנוע המעודכן ותיבת 8 הילוכים חדשים, ו-3008 עליו כבר דיווחנו שקיבל לראשונה את מנוע ה-1.2 ליטר טורבו.

     

    108
    פיג'ו 108 2019

    הראשונה היא 108, שעברה סדרת שדרוגים קלה, עם עדכון מנוע ה-1.0 ליטר כך שיעמוד בתקן יורו 6.2 החדש ויפיק 72 כ"ס (69 בדגם היוצא). המומנט נותר ללא שינוי על 9.5 קג"מ ותיבת ההילוכים היא עדיין רובוטית חד-מצמדית עם חמישה הילוכים. לצד שיפור המנוע, קיבלה ה-108 גם תוספת לרשימת האבזור, שתכלול מעתה גם אפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו בכל הגרסאות, מערכת מקורית להתרעה על סטיה מנתיב וזיהוי תמרורים שמצטרפות לבלימת חירום אוטונומית עד 80 קמ"ש (התרעה עד 140 קמ"ש) ו... מראות חשמליות. הנה משהו שלא חשבתם שתקראו באותו משפט. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    פיג'ו 108 2019

    פיג'ו 108 - גרסאות ומחירים:
    אקטיב: 70,000 ₪
    אקטיב טופ (גג בד נפתח): 79,000 ₪
    אקטיב טופ ג'ינס (גג בד נפתח בצבע ג'ינס): 81,000 ₪

     

    308
    פיג'ו 308 2019

    ה-308 חוזרת לשוק המקומי אחרי היעדרות ארוכה של כשנה וחצי ולאחר שעברה מתיחת פנים. המנוע הוא עדיין אותו ה-1.2 ליטר טורבו בנזין עם תפוקה שאמנם לא שונתה עם 130 כ"ס ו-23.5 קג"מ, אך הוא עבר סדרת עדכונים ומציג כעת צריכת דלק של 18.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת לפי תקן ה-WLTP. בנוסף, הוא שודך לתיבת הילוכים פלנטרית עם שמונה הילוכים, בה התנסינו במהלך היום ב-3008, ומרגישה טובה משמעותית מתיבת שישה ההילוכים אותה היא מחליפה בזכות תחושה ישירה יותר ופחות "אלסטית", משמעותית פחות איבודי כוח, ויעילות טובה יותר בפער מורגש.

    הגרסה אותה פיג'ו משיקה היא "פרימיום" שתוצע חבילת בטיחות שתכלול ניטור שטחים מתים, עמעום אורות גבוהים אוטומטי, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ובלימת חירום. אבזור הנוחות כולל בין היתר חישוקי 17 אינץ', מערכת מולטימדיה עם מסך 9.7 אינץ' ותמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, כניסה והתנעה ללא מפתח ועוד. מחירה של ה-308 פרימיום יעמוד על 132,000 ₪. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    פיג'ו 308 2019

    אבל עם כל הכבוד ל-308 המיינסטרימית, המסמרית של הערב (בסדר, בוקר, נו אל תהיו קטנוניים...) היא ללא ספק ה-308GT. קחו את אותה 308 פרימיום, הוסיפו מלוא החופן אלקנטרה, עור ותפירה אדומה לתא הנוסעים, מושבים ספורטיביים וחובקים, תאורת לד מלאה, חישוקי 18 אינץ', איתותים דינאמיים ועוד אי אילו קישוטים כמו סופיות אגזוז ודוושות כסופות א-לא GTi ותגי GT שמפוזרים בכל מיני מקומות; שתלו מלפנים מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל עם 177 כ"ס ו-40(!) קג"מ (5.4 קג"מ יותר מג'ולייטה תלתן, 3.3 יותר מגולף GTI ולאון קופרה, ו-0.1 קג"מ יותר משברולט קאמרו).

    אז עם מנוע דיזל ו-8.2 שניות למאה קמ"ש כנראה לא יהיו לה את כושר הנשימה או את הביצועים של המכוניות מהסוגריים, וכיול המתלים בוודאי פחות מושחז משלהן, אבל תעטפו את כל הסיפור הזה בתג מחיר לא גבוה במיוחד - אך גבוה משל המתחרות הישירות - של 180,000 ₪ ויש לכם חבילה מאוד מעניינת למי שעד כה האופציות היחידות שלו פחות או יותר היו סיאט לאון 2.0 ליטר (165,000 ₪) או אוקטביה 2.0 ליטר (155,000 ₪). ימים יגידו אם ה-308GT תזכה להצלחה או לשבחים לה זוכה האחות עם ה-i או שמא הקהל הישראלי לא יהיה מוכן לשלם את המחיר הגבוה. ככה או ככה, אותנו, כמו כל דבר אחר שנוסע מהר, היא מעניינת מאוד.  

     

    dddd