תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סובארו
  • סובארו פורסטר
  • סובארו פורסטר החדש בישראל

    סובארו פורסטר

    הדור החמישי של סובארו פורסטר נוחת בישראל. יותר זול, יותר חזק, יותר בטיחות, ופחות גרסאות

    • 17-12-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    אל תתנו לתמונות להטעות אתכם. זה אולי נראה כאילו ששמנו בטעות את התמונות של הפורסטר היוצא, אבל סובארו פורסטר שהושק היום בישראל הוא דור חדש לחלוטין לקרוסאובר של סובארו. הדור החמישי של הפורסטר - כמיטב המסורת של סובארו וכפי שאפשר להבין בקלות מהעיצוב - הוא שיפור אבולוציוני של הרכב ולא קפיצה אדירה לכיוונים חדשים ושונים. וביננו? זה הגיוני.

    סובארו פורסטר 2019

    לא רק העיצוב נשאר דומה מאוד, גם המידות השתנו בלא יותר מ-2-3 ס"מ, כאשר מרווח הגחון לא השתנה (22 ס"מ) ובסיס הגלגלים התארך ב-3 ס"מ ל-267 ס"מ בסך הכל. יחד עם זאת, אל תטעו לחשוב שמדובר במכבסת מילים למתיחת פנים, שכן הפלטפורמה והמרכב של הפורסטר חדשים לחלוטין.

    הסיבה לשמירה על האופי של הדור הקודם? לפי סובארו, שביעות הרצון המדהימה לה זוכה הפורסטר, לא פחות מ-94% בקרב הלקוחות אמרו שהם מרוצים, ו-78% לא פחות פנומנליים חזרו וקנו פורסטר נוסף (או נוספים). ו... פעם שניה ביננו? זה הגיוני עוד יותר. המתכון של הפורסטר היה ועודנו ייחודי למדי בנוף, כאשר פה ושם היו ליצרניות שונות דגמים שהצליחו להתחרות בסל הכישורים הרחב של הפורסטר מחוץ לאספלט, אבל רובם ככולם זנחו את המתכון הזה ועברו לשרת את טרנד מכונית הכביש המוגבהת.

    סובארו פורסטר 2019

    מה שכן השתנה, ולא פחות מדרמטית, הוא היצע הגרסאות. בעוד שהפורסטר הקודם המכר בשלהי חייו בלא פחות מ-4 גרסאות, כולל גרסאות בסיס ידניות וגרסת טורבו קרבית, זה הנוכחי מקבל שתי גרסאות בלבד, אבל שתיהן מקבלות מנוע חזק יותר מזה של הפורסטר הקודם (לא, לא יותר חזק מהטורבו. תרגעו). מנוע ה-2.0 ליטר מוחלף במנוע - בוקסר כמובן - בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ליטר שמפיקה 182 כ"ס ו-24.3 קג"מ. המנוע עדיין משודך לתיבת הילוכים רציפה שסופגת חלק מהכח שמגיע לגלגלים וכתוצאה מכך מתקבלים נתונים פחות ממרשימים של 0-100 קמ"ש ב-9.3 שניות וצריכת דלק ממוצעת של 12.2 ק"מ לליטר.

    סובארו פורסטר

    הפורסטר החדש יוצע בשתי גרסאות - X שתהווה להערכת היבואן כ-70% מכלל המכירות ותעלה 180,000 ₪ (הוזלה של 10,000 ביחס ל-X היוצאת) וספורט שתעלה 200,000 ₪. שתי הגרסאות יציעו אבזור בטיחות עשיר יחסית שיכלול את מערכת ה-eyesight של סובארו כסטנדרט עם בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקים, בלימה חירום אוטומטית לפנים ולאחור, ותיקון סטיה מנתיב. וגרסת ספורט תוסיף גם ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה חוצה ברוורס. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    dddd