תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לקסוס
  • לקסוס GS
  • לקסוס ES בישראל - להתראות ל-GS ושלום להוזלה

    לקסוס GS

    מכונית הסלון של לקסוס נוחתת בישראל עם מחירי פתיחה אטרקטיביים במיוחד, מנוע היברידי שנחלש, ואף מילה על ספורטיביות

    • 16-12-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    נכון לרגעים אלו ממש, ללקסוס העולמית יש שתי מכוניות סלון - האחת היא ה-GS שנמכרה בישראל מאז 2007, מעט אחרי השקת הדור השלישי שלה ושיווקה הופסק לא מכבר. השניה היא ES, שהיא אחת המכוניות הוותיקות ביותר של לקסוס עם לא פחות משבעה דורות מאז תחילת השיווק שלה ב-1989. ההבדל הגדול יותר הוא שזו האחרונה, מעולם לא שווקה בישראל. עד עכשיו.

    "אבל למה חברה כמו לקסוס בכלל צריכה שתי מכוניות סלון?" בטח תשאלו. והאמת היא שזו שאלה מעולה. התשובה היא שבעוד שה-ES הייתה גרסה מאובזרת של טויוטה קאמרי שנולדה כדי להתחרות בארה"ב באקורה לג'נד (סבתא-רבא של הונדה לג'נד שהבליחה בישראל לקדנציה קצרה), ה-GS נולדה כדי לשחק במגרש האירופאי של הטריו הגרמני, שהיו רחוקות שנות אור מלהיות "גרסאות של".

    לקסוס ES

    התוצאה הייתה שתי מכוניות שאמנם יושבות על אותה משבצת גודל, אבל שונות כמעט בכל פרמטר אפשרי אחר. האחת מונעת קדמית ויושבת על הפלטפורמה של הקאמרי, והשניה מונעת אחורית ומבוססת על פלטפורמת ה-Crown; האחת עוצבה ונמכרה בצפון אמריקה, על השניה עמלו בסטודיו של ג'יוג'רו - מגדולי המעצבים באירופה; אחת כיוונה לנוחות מרבית ופינוק מקסימלי, והשניה ניסתה לנסוג בעוגת ה"ספורט סלון" של היבשת הישנה.

    כמו שאתם בטח כבר מבינים, ה"ראשונה" היא ה-ES, וה"אחרת" היא ה-GS. אבל יש עוד משהו - ה-ES זכתה להצלחה כבירה בזמן שחברתה דשדשה ולא הצליחה לבנות לעצמה מוניטין או שם. אי לכך, המכוניות המעניינת יותר (לטעמי) היא זו שמקבלת כרטיס-לכיוון-אחד לעולם שכולו טוב, בעוד שזו המכוונת למכנה משותף רחב יותר (ועם יד על הלב גם פחות מרגש), מקבלת יורשת שמחליפה את ה-GS ונוחתת היום בישראל.

    לקסוס ES

    מבחינת מידות ומרווח, ה-ES כמיטב המסורת עומדת פחות או יותר בדיוק בין קטגוריית מכוניות המנהלים דוגמת אאודי A4 ובין מכוניות סלון כמו במוו סדרה 5. היא עושה שימוש בפלטפורמה של האבלון ושומרת על מידות דומות לאלו של ה-GS היוצאת עם אורך כללי של 497 ס"מ ובסיס גלגלים של 287 ס"מ (488 ו-285 בהתאמה ב-GS) אך בזכות פלטפורמת ה-TNGA החדשה וההנעה הקדמית, היא מאפשרת מרווח טוב יותר במושב האחורי ותא מטען בגודל כמעט זהה עם יתרון של 4 ליטרים ל-ES (454 ליטר בסך הכל). 

    היבואנית החליטה שלא לייבא את גרסאות הבנזין ולהיצמד רק ליחידה ההיברידית המוכרת של לקסוס וטויוטה - אולי בגלל חוסר הצלחתה של ה-GS450 ואולי לא. יחידת ההנעה מורכבת ממנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר ומנוע חשמלי שמייצרים יחד 218 כ"ס (223 כ"ס בגרסאות קודמות) ומשודכים לתיבת הילוכים רציפה. הביצועים עומדים על 8.9 שניות למאה קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת (לפי תקן ה-WLTP המחמיר) של 22.7 ק"מ לליטר.

    לקסוס ES

    שתי רמות גימור יוצעו עם ה-ES ובשתיהן אבזור עשיר למדי - בטח ובטח ביחס למחיר הזול בצורה קיצונית למכונית בקטגוריה, שאני חייב להגיד שעד רגעים אלו אני לא לגמרי בטוח שהוא לא היה טעות בהודעה על ההשקה. מחיריה של ה-ES יעמדו על 289,000 ₪ לגרסת פרימיום (שתהיה הבסיסית כרגע כי היבואנית ויתרה על גרסת לקשרי) ו-314,000 ₪ לגרסת היי-פרימיום. למען השוואה, קאדילק CTS ואינפיניטי Q70 הן המכוניות הזולות ביותר בקטגוריה אחרי ה-ES ושתיהן מתחילות בכ-380 אלף שקלים. מכוניות במוו סדרה 5 או וולוו S90, שנהנות מהטבת מס בגרסאות ההיברידיות שלהן, ידרשו מכם להוסיף 95 ו-70 אלף שקלים בהתאמה. גם בהשוואה ל-GS היוצאת המחירים הוזלו, כאשר זו האחרונה עלתה 349,000 לגרסת פרימיום.

    ושלא תחשבו שעם מחיר נמוך מגיעה רשימת אבזור מעליבה, כי אפילו גרסת הכניסה מציעה אבזור נוחות מאוד עשיר וחבילת אבזור בטיחות מקיפה לא פחות. ההבדלים העיקריים בין שתי הגרסאות הן מערך מצלמות היקפי, פנסים אדפטיביים, ומערכת שמע משוכללת יותר עם מסך גדול יותר (12.3 אינץ' לעומת 8 אינץ') וקורא DVD. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    יש לכם שאלות על לקסוס ES? רוצים לספר לנו מה דעתכם על המחיר? הצטרפו לדיון בפורום.

    dddd