תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס C קלאס
  • מרצדס C200 קופה - מבחן דרך - שדרוג גרסה

    מרצדס C קלאס

    מרצדס C קלאס עברה מתיחת פנים קלילה שבקלילות, אז לקחנו את גרסת ה-C200 קופה למבחן לראות האם המנוע החדש מגובה גם בשינויים משמעותיים נוספים

    • 09-12-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: פבל צ'רניצקי

    אולי לא שמתם לב (ואני לא באמת יכול להאשים אתכם) אבל לא מזמן מרצדס C קלאס עברה מתיחת פנים קלה, ואני חייב להגיד שכשהתקשרו אליי לתאם עליה מבחן, לא קפצתי מהתרגשות. העיצוב לא השתנה הרבה, תא הנוסעים היה ונשאר אחד האיכותיים בקטגוריה, ואחרי שכבר בחנו את הדגם שלפני מתיחת הפנים בפחות או יותר כל גרסה אפשרית (רגילה, היברידית, ספורטיבית, ומטורללת לגמרי) לא חשבתי שיש הרבה מה לחדש.

    רגע לפני שסירבתי, אמרתי לעצמי ולאיש בטלפון "יאללה, למה לא, בוא ננסה את ה-C300 קופה בבקשה". אבל הקול בצד השני עצר אותי ואמר: "קח את ה-C200. זה מנוע חדש לגמרי - 1.5 ליטר עם מערכת EQ" (כמו ב-CLS שנבחנה אצלנו גם כן). הסכמתי.

    אח, הדברים שאנחנו עושים עבורכם. ועבור המדע, כמובן.

    מרצדס C200 קופה 2019

     

    1.0.10

    אז כמו שאתם לא ממש שמתם לב שה-C קלאס עברה מתיחת פנים, כך גם שאר האנשים שחלפתי על פניהם. הראשים עדיין מסתובבים, כי זו עדיין מכונית נאה ואלגנטית מאוד, אבל אחרי שאתה צובר מספיק ניסיון בניתוח מבטים, אתה יודע אילו מבטים אומרים "זה ה...חדש?" ואילו אפשר לפרש בתור "המ... אוטו יפה". כאן, ללא ספק, זה היה הסוג השני.

    מרצדס C200 קופה 2019

    והאמת היא שטוב מאוד שמרצדס לא שינוי את העיצוב יותר מדי. כי ה-C קלאס קופה הייתה ועודנה מכונית מאוד נעימה ומרשימה. כדי למצוא את ההבדלים, צריך ממש לחפש אותם, יש גריל חדש שמקבל את תצורת ה"יהלומים" שהיה קיים רק בגרסאות AMG ליין לפני המתיחה, פנסי לד מטריקס, פגושים מעט שונים וחישוקים קצת אחרים.

    בפנים השינויים קצת יותר מורגשים, אבל עדיין קטנים. כך למשל יש מסך מולטימדיה גדול יותר, אופציה ללוח מחוונים דיגיטלי ועוד כל מיני נגיעות פה ושם כמו חומר דיפון שונה לקונסולה המרכזית ותאורת אווירה עם צבעים מתחלפים.

    מרצדס C200 קופה 2019

     

    שדרוג ממשק

    אבל אני רוצה לגעת (תרתי משמע) בשינוי די גדול ודי משמעותי - גלגל ההגה. ההגה של ה-C קלאס החדש הוא אותו אחד שקיבלו ה-E, ה-S ה-A ושאר הדגמים החדשים והמחודשים מהשנה וחצי האחרונות. כלומר, את חלק מהלחצנים מחליפים משטחי מגע (שמתפקדים כלחצנים בעצמם) ואת השאר מחליפים כפתורים יפהפיים ונעימים להחריד מאלומיניום.

    עד כאן הכל נהדר, ואפילו משטחי המגע שהצליחו להוציא אותי משלוותי עם אופי פעולה מאוד לא אחיד ב-E קלאס פועלים כאן לא רע. אבל דבר אחד אני לא מצליח להאמין שחמק מתחת לרדאר של אנשי הנדסת האנוש של מרצדס - כפתור "דלג שיר". הוא פשוט לא קיים. אין כזה. יש כפתור לקבלת שיחה, לניתוק שיחה, גלגלת ווליום, חזור, בית (שניים, בכל צד של ההגה לכל אחד מהמסכים), ואפילו כוכב. אבל להעביר שיר? לא! אפשר לעשות את זה רק ע"י מעבר לתצוגת המדיה באחד המסכים ובחירה בפונקציה או "סווייפ" ימינה על אחד המשטחים. יש כפתור דילוג על משטח המגע על הקונסולה המרכזית, אך הוא לא עובד עם כל הפונקציות (במבחן הכפתור המדובר לא העביר שירים שנוגנו מהטלפון דרך אנדרואיד אוטו).

    מרצדס C200 קופה 2019

    יש לסוגיה הזו פתרונות כמובן, כמו למשל להציג כל הזמן את המדיה על המסך המרכזי או הלוח המחוונים, אבל אלה דברים שנקראים בעולם המחשוב Workaorund, כלומר פתרון פלסטרי זמני ולא רשמי. קצת כמו אזיקונים ואיזולירבנד, ואלה לא בדיוק מהדברים שהיית מצפה מבעלי מרצדס "לבלוע".

    שאר תא הנוסעים הרבה יותר רגוע - המושבים מצויינים, עם שפע כיוונונים ותמיכה טובה, המושבים האחוריים עדיין צפופים למדי ותא המטען עמוק וצר - אחלה למחבטי גולף, פחות לארון מאיקאה.

    רכב המבחן הגיע כאמור בגרסת C200 ורמת גימור AMG, שהיא היחידה שמוצעת בדגם. ורשימת האבזור שלו מעט מאכזבת. או שאולי יותר נכון להגיד מבלבלת. מבחינת אבזור נוחות, לא נרשמו חוסרים משמעותיים, או בכלל. המושבים חשמליים עם זכרונות, בקרת האקלים מפוצלת, חלון הגג גדול ונפתח, ויש מצלמת רוורס עם פסי הכוונה ופונקציית חניה אוטומטית. מאידך, אבזור הבטיחות כולל ניטור שטחים מתים ותיקון סטיה מנתיב, אבל בקרת שיוט אדפטיבית אינה בנמצא. קצת מוזר ברכב שעולה 405 (!) אלף שקלים.

    מרצדס C200 קופה 2019

     

    שיפור (?) ביצועים

    אבל המטרה העיקרית של המבחן היא כמובן המנוע - את היחידה הקודמת - 2.0 ליטר טורבו, מחליפה מערכת מיקרו היברידית שפותחה יחד עם רנו ועושה שימוש במנוע 1.5 ליטר ומנוע חשמלי (לכן ה-EQ). ההספק המרבי נותן ללא שינוי - 184 כ"ס, אבל המומנט ירד מ-30 קג"מ ל-28.5. תיבת ההילוכים נשאר פלנטרית אבל הוחלפה מאחת עם שבעה הילוכים לכזו בת תשעה.

    למרות התיבה החדשה והזריזה, הביצועים נפגעו, והאצה ל-100 קמ"ש אורכת כעת 7.9 שניות, 6 עשיריות לאט יותר מהדגם הקודם. האם זה חבל? כן. האם זה מורגש בפועל? ממש לא. בזכות המנוע החשמלי, ה-C המחודשת עדיין מספיק זריזה ונחושה בהאצות ביניים, ולמעשה היא אפילו הרגישה קצת אגרסיבית מדי בחלק מהזמן עם העברות הילוכים לא לגמרי חלקות.

    מרצדס C200 קופה 2019

    מעבר להעברות שיכלו להיות טובות ונעימות יותר, אין לי אף תלונה ליחידת ההנעה - היא זריזה, התאוצות טובות גם מעמידה וגם מגלגול ובזכות המנוע החשמלי אין אף השהיה מרגע הלחיצה על הדוושה ועד תחילת ההאצה, והשילוב בין שני המנועים עובד נפלא. מה שפחות נפלא הוא צריכת הדלק, שנראה שלא הייתה בראש מענייני צוות הפיתוח (ואני יכול להבין אותם) ועמדה בסוף המבחן על כ-9 ק"מ לליטר.

    הנוחות טובה יחסית, אבל אל תצפו לנוחות מתלטפת או מרבד מעופף, ה-C קופה בכל זאת קשיחה יחסית ומכוילת להתנהגות ספורטיבית. מה שפחות טוב, הרבה פחות טוב, הוא בידוד הרעשים - בגלל הדלתות חסרות המסגרת, כבר ב-70 קמ"ש מתחילים לחדור רעשי רוח ומעל 100 קמ"ש קיימת מין שריקה כמעט קבועה, כאילו אחד החלונות לא סגור עד הסוף.

    מרצדס C200 קופה 2019

     

    באק אופיס

    עוד משהו שלא שינו, וטוב שכך, הוא את כיול השלדה. יום המבחן היה גשום, מה שאפשר לבדוק את התנהגות השלדה במהירויות נמוכות ובטוחות יותר. השלדה נותרה מצוינת כמו בדגם שלפני מתיחת הפנים.

    האיזון נפלא עם נטייה קלה שבקלות לתת היגוי בתחילת הפניה שאחרי האייפקס, עם החזרה לגז, הופך בעדינות ומתינות להיגוי יתר שנשלט בקלות מופתית. המיקום של המושבים כמעט במרכז הגוף מקל את מלאכת השליטה על המגבלות, ואם קצת תתאמצו, אפילו תוכלו למצוא את עצמכם בדריפט-ארבע-גלגלי לרגע או שניים.

    הפסקה הקודמת כולה מתאפשרת כמובן רק כשהבקרות מנותקות, למרות שגם אז הן לא בדיוק מנותקות אלא נשארות להביט לך מעבר לכתף. במצב הרגיל, ברגע שצץ הרמז הראשון להחלקה, בקרת היציבות ההיסטרית יורדת עליך (גם במצב ספורט+) עם 200 טון של עצבים, חותכת את הכוח, בולמת גלגלים, ומנתקת את האפשרות לחזור לגז. יותר בטוח, פחות כיף. אחרי שמנתקים אותה היא קצת יותר ליברלית.

    מרצדס C200 קופה 2019

     

    תיקוני באגים

    בסופו של יום, ה-C קופה המחודשת היא - כמו הרבה מתיחות פנים אחרות של מרצדס - שינוי מינורי של העטיפה, ושינוי מעט יותר רציני מתחת לפח. השינויים בעיצוב והשיפורים הקטנים בתא הנוסעים נחמדים ובו בזמן שומרים על האופי המוכר, אבל הם רחוקים מלהיות מהותיים.

    המנוע החדש הוא כמובן השינוי הבולט ביותר, אבל זה רק על הנייר, כי בפועל הוא לא משיג צריכת דלק פנטסטית או ביצועים עוקרי עיניים. אני בספק שמישהו שלא מכיר את השינויים וינהג בשתי המכוניות יוכל להרגיש בהבדל, ואם כן, הוא כנראה ימהר לפטור אותו כ"פסיכולוגי".

    מרצדס C200 קופה 2019

    השינויים שעברה ה-C קלאס הם מה שנקרא Iterative Update - עדכון קטן, נקודתי. כמו עדכון תוכנה שהתיאור שלו הוא "תיקון באגים ושיפור הביצועים". אתה יודע את זה כי קראת, אבל אם לא היית קורא, כנראה שלעולם לא היית מגלה שהיה עדכון. הקטע המצחיק הוא שבדיוק כמו בעדכוני תוכנה, גם פה שיפרו חלק מהדברים והכניסו פיצ'רים חדשים (פנסים, הגה) אבל על הדרך גם "התפלחו" כמה באגים (היעדר כפתור הרצת שיר).

    לשלילה, זה אומר שאם כבר יש לכם C קלאס קופה מהדגם שלפני המתיחה, השינויים לא יגרמו לכם לשעוט לאולם התצוגה ולעשות טרייד אין על ה-C הנוכחית שלכם. לחיוב, זה אומר שאם יש לכם רכב אחר, אהבתם את הדגם הקודם וחשבתם לקנות אותו, לא תתאכזבו.

    יש לכם שאלות על מרצדס C קלאס קופה (או סדאן)? האם הייתם מעדיפים את המרצדס על פני אאודי A5 או במוו סדרה 4? הצטרפו לדיון בפורום

    dddd