תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

ג'יפ רנגלר החדש בישראל

סמל"ת משיקה את הג'יפ רנגלר החדש (JL) בישראל. לראשונה עם מנוע טורבו בנזין ובשלוש רמות גימור. החל מ-299,000 ₪

  • 03-12-2018
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

אחרי 11 שנים ארוכות, הרנגלר של ג'יפ קיבל בשנה שעברה (2017) דור חדש - ה-JL. היום מודיעה חברת סמל"ת, יבואנית ג'יפ לישראל, על תחילת שיווקו בארץ. כמו קודמיו בתפקיד, גם הדור הנוכחי של הרנגלר ממשיך עם העיצוב האיקוני והקרבי ומתבל בכישורי שטח מהטובים בנמצא, אלא שהפעם הוא מצליח לשלב בכל הקשיחות המסוקסת הזו גם נגיעות עיצוב מודרניות מאוד כמו פנסי לד מלאים עם פסי תאורת יום (לד גם כן) על קשתות הגלגלים, "בליטות כוח" על מכסה המנוע ותא נוסעים שמשדר הרבה פחות "סופה ממוגנת" אבל לא שוכח לצרוח "אני שותה קפה בוץ, עם הבוץ".

ג'יפ רנגלר 2019

היצרנית, ובתורה גם היבואנית, טוענות שתיהן שהמודרניזציה לא נעצרה בעיצוב, והמשיכה גם לאופי של הרנגלר. לצד אותן יכולות שטח בלתי מתפשרות, מציינת היבואנית כי בוצעו אינספור שיפורים גם לאיכות הנסיעה, הנוחות ובידוד הרעשים, וכן הוספת מערכות בטיחות אקטיביות (בחלק מהדגמים) שאמנם מספקות מעטפת די רחבה עם דברים כמו בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקים ואפילו ניטור שטחים מתים, אבל ללא התרעת סטיה מנתיב. חוסר שמחייב את היבואנית בהתקנת מערכת מובילאיי בכל הדגמים.

ג'יפ רנגלר 2019

הרנגלר החדש נוחת בישראל בשש תצורות - שתיים וארבע דלתות, ושלוש רמות גימור לכל אחד מאורכי המרכב, כאשר הספורט - כבעבר - יהווה את גרסת הכניסה שפחות מכוונת שטח ואליו תצטרף גרסת סהרה מאובזרת יותר, וגם היא ממוקדת יותר לכביש. לצידן ימשיך להימכר הרוביקון כגרסה קשוחה, מסוקסת וחסרת פשרות שמיועדת בעיקר ללעוס בולדרים לארוחת בוקר, או צהריים. או כל ארוחה אחרת שתבחרו, הוא לא בררן.

ג'יפ רנגלר 2019

אחד השינויים הבולטים ביותר בדור החדש (חוץ ממערכות הבטיחות האקטיביות) הוא המנוע. לא עוד V6 בשרני בנפח 3.6 ליטר - מעתה הרנגלר הישראלי (שמגיע אלינו כשהוא תחת תקינה אירופאית) יצוייד במנוע 2.0 ליטר טורבו מסדרת ה-GME של פיאט-אלפא. אבל לפני שאתם הולכים ללבוש שק לאות אבל, תשמחו לדעת שלמרות הירידה המשמעותית בנפח, הקריטריון החשוב ביותר לרכב שטח - מומנט בסל"ד נמוך - שופר משמעותית. המנוע החדש מספק 41 קג"מ ב-3000 סל"ד, כאשר המנוע הקודם הפיק באותו סל"ד כ-33 קג"מ בלבד (עפ"י גרף המומנט) ולא יותר מ-35 קג"מ בסך הכל. ההספק, מאידך, דווקא ירד - מ-284 כ"ס ל-272 אבל גם הוא מגיע מוקדם יותר - ב-5250 סל"ד במקום ב-6350. תיבת ההילוכים גם היא חדשה - אוטומטית 8 הילוכים של ZF שמחליפה את תיבת 5 ההילוכים של מרצדס (כן, כן, מרצדס) ובזכותה הביצועים אמורים להיות טובים יותר. היצרנית עצמה אינה מספקת את הנתון הזה, אולם מקורות עצמאיים מדווחים על כ-7.5 שניות למאה קמ"ש ביחס ל-8.9 שניות בדגם היוצא (בגרסת 4 הדלתות).

ג'יפ רנגלר 2019

הרנגלר החדש מקבל רשימת אבזור נאה למדי, עם מערכת מולטימדיה עדכנית (7 אינץ' בספורט וברוביקון, 8.4 בסהרה), מערכת שמע עם 8 רמקולים ובסהרה גם סאבוופר, חימום מושבים (בסהרה) ועוד, כך שבניגוד לדורות הקודמים, נראה שהפעם לא תידרשו ליותר מדי פשרות אם אתם קונים את הרכב בשביל דברים שהם לא חילוץ של כוחות מיוחדים מעומק שטח האויב. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן. בנוסף לאבזור איתו מגיע הרנגלר מהמפעל, תציע היבואנית גם רשימת שיפורים ארוכה למדי מבית Mopar - חברת השיפורים הביתית של קרייזלר-ג'יפ-דודג' וכן של אספיר הישראלית.

ג'יפ רנגלר 2019

עוד משהו שהתארך עם השקת הדור החדש הוא המחיר, שעלה לרף התחלתי של 299,000 ₪ עבור הספורט הקצר (בעבר - 265,000 ₪). שאר הגרסאות התייקרו גם הן, ולהלן המחירים:

ספורט ארוך: 329,000 ₪
רוביקון קצר: 379,000 ₪
סהרה קצר: 389,000 ₪
רוביקון ארוך: 399,000 ₪
סהרה ארוך: 419,000 ₪

מה אתם חושבים על ג'יפ רנגלר החדש? יקר מדי? אייקון שטח ששווה כל מחיר שיבקשו עבורו? דינוזאור שתם זמנו? אחרון גיבורי הפעולה? הצטרפו לדיון בפורום וספרו לנו מה דעתכם.

dddd