תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • טויוטה פריוס
  • טויוטה פריוס מתחדשת עם הנעה כפולה

    טויוטה פריוס

    טויוטה פריוס עוברת מתיחת פנים ומקבלת עיצוב רגוע יותר, ותוספת של הנעה כפולה, בערך

    • 28-11-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    הדור הרביעי של טויוטה פריוס הושק ב-2015 והוא התקבל - לפחות מבחינת עיצוב - באופן די מקוטב. חלק מהאנשים התחברו לעיצוב העתידני והזוויתי, וחלק היו מוכנים להישבע שהם הקיאו קצת בפה למראה הפנסים האחוריים ה"נמסים" ומשטח הטעינה "שנראה כמו כיור אצל רופא שיניים". הח"מ היה איפשהו באמצע עם נטיה לאלה הראשונים. מבחינתי כל דבר ששובר את קונצנזוס שלוש הקופסאות הוא מבורך, אבל היו יכולות להיות דרכים יותר אלגנטיות לעשות את זה.

    ונראה שטויוטה פתחו אוזניים והקשיבו לביקורת, כי "דרך יותר אלגנטית" היא בדיוק מה שהם עשו עם מתיחת הפנים שהוצגה אמש בתערוכת לוס אנג'לס.

    טויוטה פריוס 2019

    מלפנים, זונחת הפריוס המחודשת את הפנסים בצורת ה... אני אפילו לא יודע איך לקורא לצורה זו, והלכו על חזית חדשה לחלוטין עם פנסים משולשים עדינים בעיצוב מודרני ונקי שמבוצע מעולה. הפנסים האחוריים נראים כאילו מישהו פשוט בחר את כל החלק שמתחת לקו החלון וסובב אותו 90 מעלות לכיוון מרכז הרכב. גם בפנים נראה שהפריוס מקבלת כמה וכמה שינוים, כששני הבולטים שבהם הם מסך מרכזי גבוה יותר עם פתחי מיזוג שהיו מעליו ועברו לשני צדיו. גם משטח הטעינה, או ה"כיור", הוחלף. כלומר, הוא עדיין שם, אבל עכשיו הוא שחור ופחות בולט.

    טויוטה פריוס 2019

    השינוי המשמעותי ביותר בפריוס החדשה היא התוספת (כאופציה, רק בגרסת אחת) של מערכת הנעה כפולה חשמלית. כלומר, סוג של. המערכת עושה במנוע חשמלי עצמאי שיניע את הגלגלים האחוריים. עד כאן, מערכת הנעה כפולה היברידית סטנדרטית למדי. אלא שההבדל בפריוס הוא שעבור המערכת הזו פותחה סוללה נוספת. זו תהיה סוללת ניקל מטאל שפעולת טוב יותר במזג אוויר קר במיוחד, שתצטרף לסוללת הליתיום-יון, תשב מתחת למושב האחורי ותניע את הגלגלים מ-0 עד 10 (עשר) קמ"ש כדי לסייע לרכב להתחיל לנוע. במידת הצורך היא תוכל להתערב ולהניע את הגלגלים האחוריים עד 70 קמ"ש כדי לסייע במצבי אחיזה קשים. מעבר לשתי הסיטואציות - הדי נישתיות יש לציין - האלה, הפריוס תפעל כמכונית הנעה קדמית לכל דבר.

    טויוטה פריוס 2019

    היתרונות במערכת כזו ברורים - הפגיעה בצריכת הדלק מינימלית, ואין בזבוז כוח מתמיד על הנעה גלגלים שלא באמת זקוקים שיגיע אליהם כוח. מאידך, עפ"י התיאור של טויוטה, בשאר הזמן הפריוס פשוט "תסחוב" את המשקל של סוללה ומנוע נוספים ללא תועלת. צריכת הדלק, לפי הערכותיה של היצרנית, לא נפגעת משמעותית ממערכת ההנעה הכפולה - עם צריכת משולבת של 21.3 ק"מ לליטר עם המערכת לעומת 22.1 בלעדיה.

    מעבר למערכת ההנעה המתוחכמת, הפריוס המחודשת מקבלת - כמו דגמי טויוטה האחרים - את חבילת הבטיחות האקטיבית של טויוטה בגרסת TSS-P משודרגת שכוללת בלימת חירום עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטיה מנתיב, אורות גבוהים אוטומטיים ובקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקים.

    טויוטה פריוס 2019

    יחידת ההנעה (חוץ ממערכת ההנעה הכפולה) אמנם לא עברה שינויים, אבל קשה לבוא אל טיוטה בטענות מכיוון שזו גם ככה אחת ממערכות ההנעה ההיברידיות (לא כולל פלאג-אין) החסכוניות והיעילות ביותר שקיימות. מנוע ה-1.8 ליטר עדיין עובד במחזור אטקינסון ומצליח להשיג יעילות טרמית פנטסטית של מעל ל-40%. לצורך השוואה, מנועי בנזין "רגילים" נעים בין 20-30% ויצרניות בדרך כלל מאוד מתגאות במנועים שמצליחים לעלות מעל 35%. טויוטה לא מספקת את נתון ההספק המשולב מה שרומז על כך שהוא לא השתנה ונותר 122 כ"ס.

    מה אתם חושבים על מתיחת הפנים של טויוטה פריוס? שמחים שהיא נרגעה? רוצים לראות את גרסת ההנעה הכפולה בארץ? או שאהבתם את הדגם הקודם ולא לגמרי ברור לכם למה צריך את כל השינויים האלה? הצטרפו לדיון בפורום וספרו לנו מה דעתכם.

    dddd